شرکت مهندسی گروه آرین خاک ایرانیان

ژئوممبران, ژئوتکستایل, ژئوگرید

ژئودرین نواری (ژئونت)

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

ژئودرین شبکه ای از نوارهای پلیمری می باشد که سیالات را به راحتی از درون فضاهای خالی موجود در شبکه عبور می دهد.

ژئونت ها اغلب از پلی اتیلن ساخته شده و دارای محدوده وزن مخصوص 0.934 تا 0.940 می باشد. بنابراین جز دسته  پلی اتیلن های با وزن مخصوص متوسط، قرار می گیرند (بر اساس استاندارد ASTM D1248). فرمولاسیون این ژئونت های پلی اتیلنی همانند فرمولاسیون ژئوممبران های HDPE می باشد.

باید از ورود ذرات خاک به داخل فضاهای خالی داخل ژئونت جلوگیری نمود. زیرا در صورتی که این فضاها توسط ذرات خاک پر شوند، ژئونت خاصیت زهکش خود را از دست داده و سیال را به خوبی عبور نمی دهد. بنابراین همواره از دو لایه ژئوتکستایل و یا ژئوممبران در هر دو طرف ژئودرین به منظور ممانعت از ورود ذرات خاک ودیگر مصالح به داخل شبکه زهکش استفاده می شود. محصول جدید که ترکیبی از ژئودرین، ژئوتکستایل و یا ژئوممبران می باشد، به عنوان ژئوکامپوزیت شناخته می شود. نقش این ژئوتکستایل ها فیلتر و جداکننده می باشد. اتصال ژئوتکستایل به ژئونت باید به طور مناسبی انجام شود. در صورتی که از چسب جهت اتصال استفاده میشود باید دقت شود که مقدار اضافی چسب به کار گرفته نشود زیرا باعث بسته شدن شبکه های ژئونت می گردد و عملیات زهکشی را با اختلال روبرو می کند.

ژئوکامپوزیت­ ها در رول­هایی با عرض ­های مختلف عرضه می­ شوند. از آنجا که ژئوکامپوزیت ها با لایه­ ای از ژئوتکستایل پوشانده می ­شوند، در برابر گرما و اشعه خورشید، حساسیت کم­تری دارند.

ژئونت ها با توجه به قابلیت جریان دهی مناسب آب، پایداری در شرایط مختلف شیمیایی، مقاومت در برابر هوازدگی،  ساخت راحت و قیمت ارزان،  محصولاتی بسیار مناسب برای زهکشی بوده و تقریبا در تمام سازه های ژئوتکنیکی که نیاز به زهکشی می باشد، کاربرد دارند. این ژئودرین­ ها به طور گسترده در سیستم زهکشی فونداسیون ­ها، دیوارهای حائل، کوله پل­ ها، راه و راه آهن ها کاربرد داشته و جایگزین مناسبی برای مصالح زهکش سنتی می­ باشند.


 

فایلهای پیوست

 788٫29 کیلوبایتدانلود
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت مهندسی گروه آرین خاک ایرانیان

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

ژئوممبران، ژئوتکستایل، ژئوگرید، زهکشی، ژئودرین، ژئوکامپوزیت، ژئونت، ایزولاسیون، ساخت استخرکشاورزی، استخر کشاورزی، بام سبز ، ایزولاسیون فونداسیون ، زهکشی فونداسیون ، دیمپل شیت ، ژئودرین نواری، روکش آسفالت

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 3 هفته قبل