پوششهای افراز

سقف های متحرک و ثابت , سرپوشیده کردن استخر, سقف پارکینگ

اختراع درِی که برق تولید می کند

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

یک محقق ایرانی موفق به ساخت درِ مولد برق با دستگیره هیدرولیکی شد. جعفر آرام دجندی مخترع در مولد برق گفت: این نوع در به سیستمی متصل است که هنگام باز و بسته شدن در و از دست دادن کالری انسان تولید برق می‌کند. وی افزود: این در با دو مکانیزم آبی و مکانیکی عمل می‌کند به طوریکه مکانیسم آبی از خواص سیالات و مکانیسم مکانیکی به وسیله چرخ‌دهنده‌های شانه‌ای و بلبرینگ بک‌استپ به کار گرفته می‌شود.

آرام دجندی اظهار داشت: مکانیسم نهایی مکانیکی این در با استفاده از بلبرینگ یک طرفه کار می‌کند و زمانی که در باز می‌شود ژنراتور به حرکت در می‌آید و با چرخش ژنراتور، بلبرینگ‌ها حرکت کرده و تولید برق می‌کنند.

محقق این طرح گفت: این در در مراکز پرتردد مانند بانک‌ها کارایی دارد و یک نوع باطری مادام‌العمر در آن به کار گرفته شده که سبب تولید برق به صورت همیشگی می‌شود. وی افزود: از این در می‌توان به عنوان سنسور یا شمارشگر نیز استفاده کرد. به گفته وی این در برای تأمین روشنایی نیز کاربرد دارد.

محقق این طرح ادامه داد: میزان تولید برق از سوی این در هم به تعداد نفرات بستگی دارد و به طور معمول این در می‌تواند 10-15درصد برق مورد نیاز اماکن پرتردد نظیر بانک‌ها را فراهم کند.

12 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

پوششهای افراز

کرج

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

سقف های متحرک و ثابت ، سرپوشیده کردن استخر، سقف پارکینگ، سقف رستوران، سقف بالکن، سقف تراس، نورگیر، آلاچیق، دیوار صوتی، سردرب، سایبان ، پل عابر، سرپوشیده کردن فضاهای روباز، نمای ساختمان، ایستگاه اتوبوس، باغ و ویلا

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات