مجموعه هولدینگ کوشک

مصالح ساختمان, تولید مصالح, الیاف بتن

تسهیلات بانک توسعه تعاون برای مسکن

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
مدیر امور اعتباری و سرمایه گذاری بانک توسعه تعاون، گفت: با وجودی که بخش مسکن از اواخر سال ۹۱ و در طول سالهای ۹۲ و ۹۳ با رکود مواجه شده بود اما علیرغم آن، بانک توسعه تعاون سال گذشته یکهزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید مسکن با نرخ سود ۲۲درصد به این بخش پرداخت کرد که معادل ۷۰ درصد استفاده کنندگان از این تسهیلات در بخش تعاون فعالیت داشته اند.
به گزارش بنکر (Banker)،سیدباقر ستاری در گفت و گو با ایرنا ضمن تشریح بسته سیاستی این بانک در خصوص چگونگی پرداخت تسهیلات مسکن در سال 94، اظهار داشت: بخش مسکن نظیر ماشین بخار برای توسعه بخش صنعت، ضروری است زیرا نه تنها دیگر صنایع وابسته به ساختمان را فعال می کند بلکه فرصت های شغلی زیادی را در کشور فراهم خواهد کرد.
وی درباره مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن از سوی بانک های دیگر به غیر از بانک مسکن نیز گفت: براساس مصوبه اردیبهشت ماه امسال شورای پول و اعتبار، بانکهای دولتی و خصوصی غیر از بانک مسکن هم ملزم هستند برای خروج این بخش از رکود، به متقاضیان تسهیلات پرداخت کنند.
ستاری با اشاره به ضرورت توزیع تسهیلات مسکن، افزود: در راستای توزیع عادلانه منابع و با توجه به همسان نبودن هزینه های اجرای کار در نقاط مختلف کشور، شهرهایی که تسهیلات مسکن می توانند دریافت کنند به چهار گروه تقسیم شده اند.
وی اضافه کرد: براساس این تقسیم بندی در شهرهای بزرگ تا 80 میلیون تومان، شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 60 میلیون تومان و سایر شهرها 40 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.
وی نرخ سود تسهیلات بخش مسکن را 21 درصد ذکر و پیش بینی کرد که با توجه به کاهش نرخ تورم در ماههای آتی نرخ سود تسهیلات هم کاهش یابد.
تسهیلات ساخت مسکن
وی همچنین از پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن خبر داد و گفت: تسهیلات برای ساخت مسکن در گروه نخست که شامل شهرهای تهران،کرج، اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد است به ازای هر مترمربع 9 میلیون ریال تا سقف 800میلیون ریال است.
ستاری گفت: گروه دوم شامل مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر است که به ازای هر مترمربع هشت میلیون ریال تا سقف 700 میلیون ریال، گروه سوم سایر شهرها به ازای هر مترمربع هفت میلیون تا 600 میلیون ریال و در گروه چهارم که مناطق آزاد تجاری هستند به ازای هر مترمربع 10میلیون ریال تا یک هزار میلیون ریال است.
مدیر امور اعتباری و سرمایه گذاری بانک توسعه تعاون با اشاره به مشارکت بانک توسعه تعاون در ساخت بنا، گفت: مشارکت سرمایه گذاری بانک توسعه تعاون برای شرکتهای تعاونی 80 درصد و برای مشتریان خارج از بخش تعاون تا 75 درصد است.
وی مدت مشارکت ساخت را حداکثر تا 36 ماه عنوان کرد و افزود: در چهار گروه شهرهایی که پیشتر عنوان شد حداکثر مبلغ تسهیلات به ازای هر واحد 60 میلیون تومان و مدت زمان بازپرداخت هشت سال است که تقسیط خواهد شد.
وی اولویت پرداخت تسهیلات را برای مشتریانی که نزد بانک توسعه تعاون از 9 ماه پیش سپرده گذاری داشته اند، دانست.
ستاری گفت: در صورت تمدید مشارکت به ازای هر شش ماه مشتری باید دارای میانگین حساب حداقل 10درصد تسهیلات دریافتی را به مدت دو ماه در حساب خود داشته باشد و یا همزمان با تمدید، نسبت به واریز آن اقدام کند.
تامین مالی از طریق بازار سرمایه
وی توضیح داد: یکی از کارهایی که در سال جاری بانک توسعه تعاون شروع کرده تامین منابع مالی از بازار بورس در قالب انتشار صکوک استصناع است.
وی افزود: با هماهنگی با سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک مرکزی و شرکتهای تامین سرمایه، برای اجرای پروژه های بزرگ بیش از 100 واحد مسکونی و حجم سرمایه گذاری بیش از 100 میلیارد ریال است که این منابع از طریق بازار سرمایه تامین خواهد شد.
وی مدت دوران ساخت با تامین مالی را حداکثر چهار ساله ذکر کرد و گفت: بعد از چهار سال اوراق یادشده باید تسویه شود. بخشی از این اوراق را دارنده واحد مسکونی تامین می کند و بخشی که حداکثر 60درصد مبلغ اوراق است از طریق بانک تسویه می شود و به عنوان بدهی دارنده واحد مسکونی منظور و حداکثر به مدت 10 سال تمدید می شود.
بافت های فرسوده
ستاری در خصوص بافت های فرسوده گفت: براساس ابلاغیه بانک مرکزی به بانک توسعه تعاون، یکهزار واحد مسکونی در مناطق فرسوده شهری می توانند نوسازی شوند.
این مقام مسئول در بانک توسعه تعاون، افزود: تسهیلات برای بازسازی در کلانشهرها به ازای هر واحد 50 میلیون تومان، مراکز استانها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 40 میلیون تومان و سایر شهرستانها 30 میلیون تومان است.
ستاری گفت: تسهیلات یادشده طی چهار قسط پرداخت می شود به طوری که 15درصد در مرحله فونداسیون، 25درصد در مرحله پایان اسکلت و سقف، 35درصد پایان سفت کاری و تا پایان نازک کاری 25درصد پرداخت خواهد شد.
وی اضافه کرد: در کنار پرداخت تسهیلات بافت فرسوده شهری ودیعه مسکن به صاحبان ملک هم پرداخت خواهد شد. تسهیلات ودیعه در کلانشهرها 20میلیون تومان، در شهرهای بالای 200 هزار نفر 15میلیون تومان و سایر شهرها 10میلیون تومان است. زمانی که صاحبان ملک در واحدهای خود مستقر شوند باید این تسهیلات را به بانک پس بدهند.
9 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

مجموعه هولدینگ کوشک

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

مصالح ساختمان، تولید مصالح، الیاف بتن، عرشه فولادی، آهن و میلگرد، آسانسور، هوشمند سازی منازل، نمای GRC، کاشی وسرامیک، سنگ تزئینی و نما، گچ بنایی، سیمان، بتن، کف پوش، دیوار پوش، پارکت

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات