مجموعه هولدینگ کوشک

مصالح ساختمان, تولید مصالح, الیاف بتن

بازار مسکن چگونه از رکود خارج می‌شود؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

ه اعتقاد کارشناسان راهکار خروج بازار مسکن از رکود تقویت طرف عرضه و تقاضا بصورت همزمان است.

در حالی که بازار مسکن در دو سال گذشته در رکود به سر می برد و به اعتقاد کارشناسان دلیل اصلی ایجاد رکود در بازار کاهش قدرت خرید مردم و کاهش ساخت و ساز مسکن است علی رغم سیاست گذاری های مختلف دولت در این زمینه همچون افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، رکود در بازار مسکن به نیمه دوم سال جاری نیز منتقل شده است.

بررسی ها نشان می دهد بازار مسکن از ابتدای پاییز تا کنون روند نیمه نخستسال را طی کرده است و هیچ تغییر قیمتی با تغییر فصل در این بازار رقم نخورده است.

این در حالی است که برخی کارشناسان بر این باور بودند که با شروع نیمه دوم سال اندکی رونق به بازار مسکن وارد کند، اما تا کنون چنین اتفاقی رخ نداده است. از طرفی برخی دیگر از کارشناسان می گویند اگر قیمت خرید و فروش مسکن در نیمه اول امسال بدون تغییر بوده، قیمت‌ها در نیمه دوم سال نیز بی‌تغییر خواهد بود و این روند تا پایان سال ادامه دار خواهدبود.

در این شرایط اما کارشناسان درباره آینده بازار مسکن معتقدند بازار مسکن در نیمه دوم سال جاری روندی در ادامه نیمه اول سال به خود می‌گیرد و به نظر می‌رسد اتفاق خاصی در این بازار نخواهد افتاد. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود بازار مسکن با نرخ سود معقولی که برای سرمایه‌گذاران ساختمانی در سال‌هی اخیر به‌دست آمده است، برسد و هیچ‌گونه جهش ناگهانی قیمت ایجاد نشود.

کارشناسان همچنین درباره آثار توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 بر بازار مسکن می گویند اگر این بازار را به نتیجه توافق هسته‌ای وابسته بدانیم، دلیل سکوتش این است که حداقل تا زمستان امسال توافق نهایی صورت نمی‎گیرد و تا آن زمان هم بازار همین روند را دارد . از این رو بازار مسکن تا آن زمان بدون تغییر است. بر همین اساس در صورت اجرایی شدن توافق نهایی هسته‌ای، وقفه یکساله در برنامه‌های مسکن و اقتصادی ایجاد می‌شود و تا مشخص شدن وضعیت بازار مسکن حدود یکسال زمان‌ می‎برد. از این رو به نظر می‌رسد نیمه دوم امسال اتفاق خاصی در بازار مسکن نخواهد افتاد.

کارشناسان همچنین معتقدند اقتصاد کشور دوره رکود تورمی را پشت سر گذاشته و در این شرایط شاهد رکود اقتصادی و افزایش قیمت ها هستیم که این امر در نهایت موجب شده تا طرف عرضه و تقاضا در کلیه بازارها آسیب جدی ببینند. از این رو به نظر می رسد جهت خروج از این وضعیت می بایست طرفین تقاضا و عرضه تقویت شود. چرا که در صورتیکه تنها طرف عرضه یا تقاضا با افزایش مواجه شوند مشکل اقتصادی رفع نمی شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از نامه، به اعتقاد کارشناسان راهکار خروج بازار مسکن از رکود تقویت طرف عرضه و تقاضا بصورت همزمان است. بر همین اساس به نظر می رسد با افزایش سقف وام مسکن و اعطای تسهیلات 100 میلیونی به انبوه سازان تا حدودی این امر محقق خواهد شد.

9 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

مجموعه هولدینگ کوشک

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

مصالح ساختمان، تولید مصالح، الیاف بتن، عرشه فولادی، آهن و میلگرد، آسانسور، هوشمند سازی منازل، نمای GRC، کاشی وسرامیک، سنگ تزئینی و نما، گچ بنایی، سیمان، بتن، کف پوش، دیوار پوش، پارکت

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات