رویای هدفون OSSIC X 3D متوقف شد
همیشه جمع آوری سرمایه برای سازنده و سرمایه گذار ریسک دارد. حتی زمانی که سه، پنج و ده بار به هدف برسید، باز هم نمی توان گفت که به محصول نهایی بطور قطع خواهید رسید.
هر چقدر جاه طلبی و زیاده خواهی بزرگتر، ریسک بزرگتر؛ که قطعا OSSIC X یکی از بزرگترین آنهاست. این شرکت قول داده تا آنچه VR بر سر فناوری های بصری آورد، در زمینه صدا انجام دهد. متاسفانه این قول با OSSIC به جایی نرسید و تمام سرمایه گذاری که روی آن انجام شد، بطور کامل از بین رفت. رویای هدفون OSSIC X 3D متوقف شدهنگامی که شما در حال نشستن و یا ایستادن هستید، صدای فراگیر محیط به اندازه کافی ویژگی های سه بعدی بودن صدای دنیای واقعی را دارد.
صدای سه بعدی می تواند غرق شدن در واقعیت مجازی و یا حتی در بازی ها را ایجاد کند و یا از بین ببرد. البته واقعیت مجازی تقریبا همیشه روی فناوری بصری تمرکز کرده و مثل همیشه عقب می ماند. OSSIC X قصد داشت تغییر کند و به همین خاطر از برخی فناوری های موجود در هدست های واقعیت مجازی مانند دنبال کردن حرکت سر، استفاده کرد تا تجربه صدایی واقعی را هم در واقعیت مجازی و هم در دنیای واقعی ارائه دهد.
بنظر می رسد این استارتاپ برآورد درستی از این موضوع نداشت که ساخت دوباره محصولی جدید تا چه حد می تواند مشکل باشد و یا مخالفت هایی که ممکن است از سمت سرمایه گذار دریافت کند. در سال 2016 شرکت OSSIC سرمایه 100 هزار دلاری را در Kickstarter درخواست کرده بود که از حدود 10300 سرمایه گذار، مبلغ 2.7 میلیون دلار جمع آوری شد.
این شرکت با جذب این مقدار سرمایه، پس از تحقیق و توسعه، ساخت مدل و تولید 250 نمونه اولیه، آنها را برای برخی از سرمایه گذاران ارسال کرد. ده هزار سرمایه گذار دیگر منتظر مانند که بفهمند چه اتفاقی خواهد افتاد. نه اینکه این استارتاپ برای جذب سرمایه بیشتر تلاشی نکرده باشد، اما بنظر می رسد که سرمایه گذاران تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری در بخش واقعیت مجازی داشته باشند. بنابراین بدون سرمایه گذاری و جذب سرمایه، این شرکت مجبور شد به این پروژه خاتمه دهد و رویای هدفون OSSIC X 3D متوقف شد. منبع: slashgear.com |