ایمن پایش هوشمند(ایفاکو) نمایندگی شرکت FESTO

پنوماتیک, فستو, FESTO

واحد مراقبت پنوماتیک

سیستم های نیوماتیکی ( پنوماتیک ) به دلیل فلزی بودن بیشتر اجزا و مشکل فلزات با آب نیازمند تجهیزاتی برای تمیز کردن وگرفتن رطوبت هوا و درنهایت چرب کردن هوا دارند.
معمولا پس از کمپرسور های باد از سیستم مراقبت هوای فشرده استفاده میشود.
واحد مراقبت پنوماتیک متشکل از سه قسمت است که به معرفی اجزا واحد مراقبت می پردازیم :
رگلاتور پنوماتیک ، فیلتر پنوماتیک ، روغن زن پنوماتیک
قیمت واحد مراقبت هوا به عوامل زیادی چون میکرون بندی و کیفیت ساخت و برند سازنده بستگی دارد.

قیمت واحد مراقبت پنوماتیک

قیمت واحد مراقبت پنوماتیک به عوامل زیادی بستگی دارد.

1- کیفیت ساخت بدنه
2- نوع فیلتر (نمدی یا فلزی)
3-میکرون بندی سنگ فیلتر یا المنت فیلتر
4-مدل ظاهری و کیفیت ساخت اجزا

ویژگیهای واحد مراقبت پنوماتیک فستو


به شکل نرمال در کاربری های ساده سیستم ها برای آماده سازی هوای فشرده، غبارگیری ذرات معلق در هوای فشرده تا ۴۰ میکرون و رطوبت گیری تا حدود ۴۰ درصد با استفاده از واحد مراقبت پنوماتیک انجام میشود. در عین حال این غبارزدایی را تا ۰٫۰۱ میکرون میتوان انجام داد. همچنین رطوبت را میتوان تا ۹۹٫۹ درصد از هوای فشرده گرفت.

در واحد مراقبت هوای فشرده فستو ، که قدم اول برای آماده سازی هوای فشرده محسوب میگردد یک رگولاتور هوای فشرده، یک فیلتر آب ،گرد گیر ، و یک روغن زن به کار گرفته شده است. درباره آماده سازی هوای فشرده باید گفت، هرچقدر که برای تمیزتر کردن هوای فشرده مورد نیاز برای سیستم های اتوماسیون تلاش کنیم، در حقیقت طول عمر شیرآلات و سیلندر ها را افزایش خواهیم داد.

نگهداری و تعمیرات

با توجه به ماهیت هوای فشرده موجود، مقدار هوای مصرفی قطعات و اندازه فیلتر، فیلترهای پنوماتیک نیازمند به عمل نگهداری و تعمیرات بیشتر یا کمتر خواهند داشت. عمل نگهداری و تعمیرات بصورت زیر تعریف می شود :

تعویض و یا تمیز نمودن فیلتر         • تخلیه آب تقطیر شده.
هنگام تمیز کردن باید به توضیحات سازنده آن و همچنین به وسایل مورد استفاده در تمیزکاری توجه نمود.

رگولاتورهای پنوماتیک که توسط کمپرسور تولید می شود دارای نوسان می باشد. تغییرات فشار در لوله ها میتواند تأثیر منفی در مشخصات سوئیچینگ ( تغییر موضع ) شیرها ، زمان حرکت سیلندرها و مشخصات زمانی شیرهای کنترل جریان و شیرهای حافظه بگذارد.

بنابراین فشار ثابت پیش نیازی برای عملکرد بدون مشکل یک کنترل پنیوماتیکی میباشد. برای ایجاد فشار ثابت در سیستم ، رگولاتورها در قسمت مرکزی شبکه هوای فشرده قرار داده میشوند تا از تأمین فشار ثابت ( فشار ثانویه ) علیرغم نوسانات فشار در حلقه اصلی ( فشار اولیه ) اطمینان حاصل شود. کاهنده فشار یا تنظیم کننده فشار بعد از فیلتر پنوماتیک قرار گرفته و وظیفه آن ثابت نگه داشتن فشار علیرغم نوسانات فشار و یا مصرف هوا در سیستم میباشد.

فشار هوا باید مطابق با نیاز هر یک از قسمتهای کارخانه بوده و قبل از ورود به هر قسمت تنظیم شود. مناسب ترین فشار هوایی که در سیستم های پنیوماتیکی بکار برده میشود، و از نظر تجربی و اقتصادی و فنی ثابت گردیده است و با در نظر گرفتن تطابقی که بین تولید هوای فشرده و راندمان قطعات ایجاد خواهد نمود تقریبا بصورت زیر است:

• ( Kpa( ۶ Bar۶۰۰ در قسمت قدرت

• ( Kpa( ۳ Bar ۳۰۰ تا ( Kpa( ۴ bar۴۰۰ در قسمت کنترل.

استفاده از فشارهای بالاتر باعث افزایش فرسایش و همچنین باعث استفاده غیر بهینه از انرژی می شود ، در حالیکه استفاده از فشارهای پایین تر بخصوص در قسمت قدرت باعث کاهش راندمان می شود.

5 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایمن پایش هوشمند(ایفاکو) نمایندگی شرکت FESTO

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پنوماتیک، فستو، FESTO، سیلندر پنوماتیک فستو، شیر پنوماتیک، واحد مراقبت فستو، لوازم ضد انفجار، ابزار دقیق، ضد انفجار، رله ssr، اتوماسیون، نمایندگی فستو، explosion proof، لوازم برقی ضد انفجا، هیدرولیک

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 9 هفته قبل