فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

چربی گیر, سپتیک تانک, برج خنک کننده فایبر گلاس

روش نصب سپتیک تانک بر اساس استانداردهای بین المللی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

مخازن پلی اتیلن دو جداره به سه روش قابل نصب و راه اندازی می باشند. 1- نصب در دفن 2- نصب بر روی زمین 3- نصب در هوا که در هر سه حالت نصب اصول و استانداردهایی وجود دارد که در صورت عدم رعایت آنها در هنگام نصب یا بهره برداری مشکلاتی ایجاد می شود و نمی توان آن را از مخزن خارج کرد. به طور کامل و درست عمل کند. از این رو این شرکت در راستای سیاست مشتری مداری و پشتیبانی فنی همه جانبه مشتریان خود، این دستورالعمل را برای رعایت حین نصب، احتمال بروز حوادث و مشکلات تا حد امکان تدوین کرده است. در اینجا نکات مهمی وجود دارد که باید هنگام نصب مخازن به آنها توجه کنید.
این راهنما بر اساس استانداردهای بین المللی و تجربیات شرکت های بزرگ اروپایی و آمریکایی در طول سالیان در این زمینه و همچنین تجربیات داخلی شرکت در اجرای پروژه های خود تهیه شده است، اما قطعا این راهنما جایگزین استانداردهای مربوط به نصب مخازن با توجه به تنوع تولید مخازن پلی اتیلن شرکت های مختلف و تفاوت در ساختار مشخصات آنها، این دستورالعمل فقط در مورد مخازن پلی اتیلن دوجداره این شرکت مورد استفاده قرار گیرد.
1- محل دفن
با توجه به اینکه لوله های فاضلاب معمولاً در عمق زمین قرار می گیرند، نصب اکثر سپتیک تانک ها به صورت مدفون در زمین اجتناب ناپذیر است. به علاوه گاهی نیاز به استفاده از فضاهای موجود، نصب مخازن زیرزمینی را اجتناب ناپذیر می کند. برای نصب مخازن در زیرزمین (دفن) مراحل زیر ضروری است.
1-1- آماده سازی گودال محل نصب مخزن
یکی از مهم ترین مراحل دفن مخازن زیرزمینی، آماده سازی گودال نصب قبل از قرار دادن مخزن در آن است. برای تهیه گودال نصب رعایت عناصر زیر الزامی است که عدم رعایت آنها باعث فرورفتن خاک در زیر مخزن و آسیب دیدن مخزن می شود.
1- ابعاد گودبرداری محل نصب مخزن باید حداقل 1 متر بیشتر از ابعاد مخزن در هر طرف باشد.
2- بهتر است دیواره های گود کمی مایل باشد تا هنگام کار در داخل گود، خطر افتادن زمین در گودال کارگران وجود نداشته باشد.
3- خاک های استخراج شده از گودال را در حداقل فاصله 5 متری از گود ته نشین کنید تا اضافه بار حاصله باعث ریزش گود نشود.
4- کف گودال را پس از برداشتن سنگ ها و اجسام سخت با قطر بیشتر از 20 میلی متر به طور کامل تراز کنید. توجه داشته باشید که شیب مورد نیاز برای جریان فاضلاب از مخزن اول به مخزن دوم در زمان ساخت تامین می شود.
5- کف چاه باید عاری از سنگ های بزرگ و اجسام سخت باشد. 3- در صورتی که خاک محل دارای مقاومت کم یا دستی باشد به روش خاکستر اصلاحی خاک را حداقل 95 درصد متراکم کنید. 5- کف گودال را به جز با عیار حداقل 150 کیلوگرم بر متر مکعب تسطیح و با بتن بپوشانید 6- متناسب با مقاومت خاک، یک لایه بتن مسلح با عیار حداقل 300 کیلوگرم بر متر مکعب با ضخامت حداقل 15-20 سانتی متر بالاتر از بتن مگر در حال اجرا. این لایه باید با حداقل یک مش تقویت کننده آجدار تقویت شود.
7- بتن فونداسیون را حداقل به مدت 48 ساعت درمان کنید و در این مدت از بارگیری و نصب مخزن خودداری کنید.
1-2- جابجایی صحیح مخزن
 رعایت این موارد هنگام تخلیه بار و همچنین انتقال مخزن به گود و قرار دادن آن در گود ضروری است تا از آسیب به مخزن جلوگیری شود. مهمترین آنها عبارتند از:
1- هنگام بلند کردن باک از خودرو حتما از مشعل های نصب شده روی باک استفاده کنید. این مشعل ها عموماً در بالاترین نقطه مخزن قرار دارند و فاصله آنها به گونه ای است که در هنگام بلند شدن مخزن به صورت افقی باقی می ماند.

2- در صورت عدم امکان می توان دو سری تسمه محکم از زیر مخزن عبور داد و با کمک آنها مخزن را جابجا کرد. جنس این تسمه ها باید به گونه ای باشد که آسیبی به بدنه مخزن وارد نکند.
3- هنگام خارج کردن مخزن از خودرو و همچنین انتقال آن به چاه، تعادل مخزن باید کاملاً حفظ شود و کج نشود.
مخزن را به صورت افقی حرکت دهید
4- به دلیل اینکه مخازن تولیدی این شرکت دارای پایه های متعادل کننده می باشند، بنابراین قرار دادن مخزن بر روی فونداسیون باید به آرامی انجام شود تا این پایه ها و جوش های آنها آسیب نبینند.
1-3- اتصالات اتصالات مخزن
قرار دادن مخزن در گودال.
تمامی شاخه های ورودی و خروجی مخزن پس از قرار دادن مخزن در چاه به هم متصل می شوند. البته برای سهولت در فرآیند پر شدن و متراکم شدن خاک می توان انشعابات را مرحله به مرحله به هم متصل کرد اما در صورت باز ماندن اتصالات باید از ورود خاک یا سایر اجسام خارجی به مخزن جلوگیری کرد. باید مراقب بود که مقدار زیاد یا ناگهانی خاک روی شاخه ها ریخته نشود. بهتر است در این قسمت ها از آجر و بتن برای ایجاد یک محفظه و آستین محافظ استفاده شود که از فشار اضافی به این نقاط جلوگیری کند.
1-4- پر کردن اطراف مخزن
هنگام پر کردن اطراف مخزن باید موارد زیر را در نظر گرفت.
1- برای سهولت پرکردن و پرکردن اطراف مخزن و امکان تراکم کافی باید فضایی به طول تقریبی 1 متر در اطراف مخزن وجود داشته باشد.
2- برای پرکردن کف مخزن و اطراف مخزن می توان از مواد زیر استفاده کرد و اندازه مواد ریخته شده در اطراف مخزن نباید بیشتر از 15-20 میلی متر باشد. الف) شن یا ماسه درشت ب) شن ج) تراشه سنگ خرد شده و غربال شده و مواد زیر به هیچ وجه نباید استفاده شود: الف) آسفالت کنده شده از زمین ب) نخاله های ساختمانی ج) قطعات لبه های تیز.
3- مواد مجاز را به صورت دستی وارد کنید.
4- مواد را در لایه های 30 سانتی دور تانک بریزید و هر لایه را تا 95 درصد تراکم استاندارد فشرده کنید. لازم به ذکر است که کف مخزن باید کاملا پر شود و جای خالی باقی نماند.
5. تحت هیچ شرایطی نباید مواد را مستقیماً با استفاده از وسایل مکانیکی مانند لودر، بیل مکانیکی و کمپرسی داخل مخزن ریخت.
 6: پر کردن اطراف مخزن به صورت دستی
6- پر شدن و فشردگی با مواد مذکور باید تا ارتفاع 30 سانتی متری بالای تاج مخزن ادامه یابد.
نصب منهول پلی اتیلن در مخازن
7- برای پرکردن عمق دفن باقیمانده می توان از خاک مخلوط خارج شده از محل استفاده کرد.
8- تجهیزات مکانیکی سنگین مانند کامیون، کمپرسی، بیل مکانیکی و لودر به هیچ وجه نباید در محل دفن زباله مخازن جابجا شوند.
9- در صورت نصب مخزن در محلی که امکان عبور بار ترافیکی را داشته باشد، لازم است با نصب دیوارهای حائل و دال سقف از وارد شدن بار ترافیکی به مخزن خودداری شود.
10- منهول های اطراف مخزن تا سطح زمین باید با مصالح بتن یا آجر محافظت شود. همچنین امکان اعلام ارتفاع منهول مورد نیاز در هنگام سفارش مخزن جهت نصب منهول های پلی اتیلن در مخزن وجود دارد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده

خدمات/محصولات

چربی گیر، سپتیک تانک، برج خنک کننده فایبر گلاس، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، اسمز معکوس RO، پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، فیلترپرس، مخزن پلی اتیلن، آب شیرین کن، سپتیک تانک پلی اتیلن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات