فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

چربی گیر, سپتیک تانک, برج خنک کننده فایبر گلاس

مزایا و معایب سپتیک تانک ها چیست؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

سپتیک تانک ها در مقایسه با سایر سیستم های تصفیه فاضلاب دارای مزایا و ویژگی های منحصر به فردی هستند که استفاده از این سیستم تصفیه فاضلاب را به طور گسترده ای مورد استفاده قرار داده است. یکی از مهمترین مزایای سپتیک تانک در مقایسه با پکیج های تصفیه فاضلاب قیمت بسیار پایین این سیستم می باشد.

و به سرعت ساخته و نصب می شود و نصب آن بسیار ساده است و نیازی به نیروی عملیاتی برای سپتیک تانک نیست. مخزن و هزینه نگهداری و نگهداری آن بسیار کم است و فقط لجن های تشکیل شده در کف سپتیک تانک باید هر دو سال یکبار استفاده شود. تخلیه شد و توجه شد که مقداری لجن باید در سپتیک تانک باقی بماند در غیر این صورت مدتی طول می کشد تا سپتیک تانک به کارایی خود بازگردد.

از دیگر مزایای سپتیک تانک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا و معایب سپتیک تانک

عدم نیاز به تجهیزات مکانیکی و الکتریکی و در نتیجه عدم مصرف انرژی.
تصفیه فاضلاب مجتمع های مسکونی کوچک
بدون نیاز به انجام عملیات ساختمانی در محل نصب سپتیک تانک
آب بندی شده و بدون نشتی فاضلاب به داخل سپتیک تانک.
دوام بالا در برابر شرایط محیطی و مواد خورنده در فاضلاب.
سبک و حمل و نصب آسان.
اتصالات ورودی و خروجی فلنج
مقاوم در برابر آسیب های زلزله
بدون فضای اشغال شده (نصب مدفون)
معایب سپتیک تانک ها
سپتیک تانک را می توان به عنوان پرکاربردترین سیستم تصفیه فاضلاب و در عین حال ضعیف ترین معرفی کرد. وی گفت: از آنجایی که سپتیک تانک تنها می تواند 30 تا 40 درصد فاضلاب را تصفیه کند، اگر بخواهیم به نتیجه مطلوب در تصفیه فاضلاب برسیم، باید بگوییم که سیستم تصفیه باید بتواند حدود 90 درصد از آلاینده های موجود در فاضلاب را حذف کند تا به برق برسد.

که فاضلاب تصفیه شده به محیط زیست آسیبی نمی رساند و حتی می تواند در کاربردهایی مانند کشاورزی و آبیاری فضای سبز برای توسعه پایدار کشور استفاده شود. در شرایط کنونی که با مشکل کم آبی و همچنین آلودگی خاک و آب های زیرزمینی به دلیل تخلیه بی رویه فاضلاب به محیط زیست مواجه هستیم، تصفیه فاضلاب می تواند کمک شایانی در این زمینه برای کشور باشد.

برنامه های کلان سپتیک تانک نمی تواند فاضلاب را به گونه ای تصفیه کند که به محیط زیست آسیبی وارد نکند، اما در مکان هایی که امکان احداث تصفیه خانه فاضلاب وجود ندارد، می توان از سپتیک تانک استفاده کرد تا آسیب زیست محیطی فاضلاب به حداقل برسد. 

بنابراین سپتیک تانک با تمام مزایایی که دارد نمی تواند فاضلاب را به طور کامل تصفیه کند و برای این منظور باید از پکیج تصفیه فاضلاب استفاده کرد، اما در مکان هایی که به دلیل قیمت بالا یا سایر شرایط امکان ساخت پکیج تصفیه فاضلاب وجود ندارد، سپتیک تانک هنوز مخزن بهترین گزینه برای تصفیه فاضلاب است.

سایر معایب سپتیک تانک عبارتند از:
کاهش راندمان تصفیه فاضلاب در صورت گندزدایی
تولید و تخلیه لجن هر دو سال یکبار.
اگر تصمیم به استفاده از فاضلاب تصفیه شده دارید، پس از خروج از سپتیک تانک، نیاز به تصفیه اضافی فاضلاب دارید.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده

خدمات/محصولات

چربی گیر، سپتیک تانک، برج خنک کننده فایبر گلاس، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، اسمز معکوس RO، پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، فیلترپرس، مخزن پلی اتیلن، آب شیرین کن، سپتیک تانک پلی اتیلن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات