فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

چربی گیر, سپتیک تانک, برج خنک کننده فایبر گلاس

سپتیک تانک و اجرای آن

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

سپتیک تانک محیطی است که در آن باکتری های بی هوازی حضور دارند و در حال تجزیه مواد آلی مانند زباله، لجن و غیره هستند.

با اسکان انسان ها و همچنین رشد روزافزون جمعیت، موضوع جمع آوری زباله و زباله های انسانی تا به امروز به موضوعی مهم تبدیل شده است و برخی اصناف از جمله هتل ها، آشپزخانه ها، مجتمع های مسکونی و ... را مجبور به حل این مشکل کرده است. از سپتیک تانک در سیستم فاضلاب خود استفاده کنید. در این مقاله می خواهیم به این موضوع اشاره کنیم.

این امر منجر به این می شود که حتی ما نیازی به رسوب زدایی و برش چاه فاضلاب نداشته باشیم، زیرا در این صورت هیچ ماده جامدی وارد چاه فاضلاب نمی شود، بنابراین بهتر است به جای هزینه برای رسوب زدایی، هزینه کلی برای سپتیک پرداخت شود. 

کاربرد سپتیک تانک چیست؟

سپتیک تانک معمولاً یک محفظه بزرگ است که قبل از ورود فاضلاب به چاه نصب می شود و از ورود فاضلاب مستقیم به فاضلاب یا طرح اگو جلوگیری می کند.

وظیفه اصلی سپتیک تانک افزایش خلوص فاضلاب خانگی تا سطح فاضلاب شهری است که در نهایت در محیط هایی که از چاه های جذبی استفاده می شود، از بسته شدن چشمه های خاک و جلوگیری از ورود فاضلاب به آب های زیرزمینی جلوگیری می کند.

سایر عوامل تصفیه فاضلاب شهری و کمک به محیط زیست را آسان می کند.
اهمیت تصفیه فاضلاب خانگی مانند فاضلاب بیمارستانی است، به این معنا که همانطور که فاضلاب بیمارستانی قبل از ورود به فاضلاب شهری باید تصفیه شود، فاضلاب خانگی به ویژه هتل ها و آشپزخانه ها نیز باید تصفیه شود و قبل از ورود به چاه و فاضلاب شهری باید تصفیه شود.

اجزای تشکیل دهنده انواع سپتیک تانک

سپتیک تانک به طور کلی از یک محفظه غیر قابل نفوذ ساخته شده است، زیرا فاضلاب نمی تواند از آن نشت کند و باعث آسیب به محیط زیست شود. در ادامه با اجزای سپتیک تانک به طور کامل آشنا خواهید شد.

ورودی و سپتیک تانک اول

فاضلاب ساختمان معمولاً توسط لوله به سپتیک تانک یا سپتیک تانک متصل می شود. این ورودی به اولین سپتیک تانک می ریزد که حدود 70 درصد از کل حجم تانکر را تشکیل می دهد.

در این حوض جامدات و مواد زائد و پس از مقداری شناور ته نشین می شود که در نهایت توسط باکتری های بی هوازی تجزیه شده و از حجم آن ها کاسته می شود و آب و چربی ها و سایر ذرات معلق از طریق لوله واسطه می شوند. وارد تانک دوم می شوند.

البته گازهای حاصل از تجزیه مواد آلی و ... که بیشتر متان هستند توسط یک لوله بلند یا همان لوله هواکش از داخل سپتیک تانک به بیرون هدایت می شوند.

مخزن تخلیه یا مخزن دوم
در مخزن دوم پساب تصفیه شده کمی شفاف می شود و ذرات ریز آن ته نشین می شود و سپس آب به چاه فاضلاب یا فاضلاب شهری تخلیه می شود و در این مرحله تصفیه فاضلاب در سپتیک تانک به پایان می رسد.
حالا با سپتیک تانک اگر لوله های خانه شما گرفتگی داشته باشد نمی تواند به دلیل پر شدن سپتیک باشد زیرا پس از پر شدن سپتیک تانک سرریز می کند و بهتر است مواد تجزیه شونده را داخل لوله نریزید زیرا سپتیک تانک به شما آسیب می زند.

البته سایت لیبل می تواند خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی را به صورت شبانه روزی به شما ارائه دهد.

شیر چک و تخلیه
چون مخزن اول یا همان حوض لجن باید سالی یک یا دو بار با توجه به حجم مخزن و میزان فاضلاب تخلیه شود، بنابراین برای مخزن اول و دوم هر کدام دری طراحی کردند که می توان از آن برای بازدید از سپتیک استفاده کرد. بدنه مخزن و همچنین لجن مخزن اول پس از پر شدن توسط ماشین های فاضلاب دارای پمپ خلاء تخلیه شد.
کاربردهای سپتیک تانک
استفاده از سپتیک تانک معمولا در موارد زیر است:

  • در پروژه های راهسازی و ساختمانی
  • هتل ها
  • رستوران های بزرگ با مواد زائد و چربی بالا
  • آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی
  • در مناطقی مانند شمال کشور که سطح آب زیرزمینی بالاست و نمی توان چاه فاضلاب حفر کرد.
  • در مناطقی که شنی نیستند و هنگام حفر چاه با شن و ماسه مواجه نمی شویم.

استفاده از سپتیک تانک باید به تدریج برای همه ایرانیان به یک فرهنگ تبدیل شود تا بتوانیم محیطی سالم تری داشته باشیم و همچنین با تصفیه کامل فاضلاب شهری بتوانیم در مصرف آب صرفه جویی بیشتری داشته باشیم.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده

خدمات/محصولات

چربی گیر، سپتیک تانک، برج خنک کننده فایبر گلاس، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، اسمز معکوس RO، پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، فیلترپرس، مخزن پلی اتیلن، آب شیرین کن، سپتیک تانک پلی اتیلن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات