فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

چربی گیر, سپتیک تانک, برج خنک کننده فایبر گلاس

سپتیک تانک و اصول طراحیه اولیه آن

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

سپتیک تانک ساده ترین و پرکاربردترین واحد در تصفیه فاضلاب به ویژه فاضلاب بهداشتی – انسانی است که در آن تصفیه مکانیکی (رسوب گذاری) و تصفیه زیستی به کمک باکتری های بی هوازی به طور همزمان انجام می شود.

سپتیک تانک سپتیک تانک بتنی یا سپتیک تانک پلی اتیلن است که در زیر زمین قرار می گیرد و مواد فاضلاب در آن جمع می شود. ظرفیت مخزن به گونه ای تعیین می شود که بتوان فاضلاب را برای چند روز ذخیره کرد.

زمانی که فاضلاب در سپتیک تانک متوقف می شود و مواد جامد فاضلاب را هضم می کند، باکتری های موجود در فاضلاب تکثیر می شوند که هر چند سال یکبار مقداری از آنها باید از سپتیک تانک تخلیه شوند.

با ته نشین شدن لجن، تنها پساب باقی می ماند و حدود 3 درصد از مواد آلی آن حذف می شود. از سپتیک تانک ها می توان در پروژه های مختلف تصفیه فاضلاب آپارتمان ها و ساختمان های مسکونی، ویلاها، هتل ها، مراکز درمانی، بیمارستان ها، کارخانه ها، فاضلاب شهری و روستایی، مراکز آموزشی، پادگان ها، پایانه های بار و مسافر و ... استفاده کرد.
اصول طراحی سپتیک تانک
مواد مخزن سپتیک
سپتیک تانک ها از مواد مختلفی مانند سپتیک تانک های بتنی، سپتیک تانک های پلی اتیلن، سپتیک تانک های فایبرگلاس و یا با استفاده از مواد ترموپلاستیک ساخته می شوند. مخازن ضد آب بوده و فاقد هرگونه منفذی برای نفوذ آب بوده و برای تحمل بارهای پیش بینی شده در مرحله طراحی طراحی و ساخته شده اند.

اندازه سپتیک تانک
حداقل حجم مایع در سپتیک تانک 1000 گالن برای مجتمع مسکونی با ظرفیت 4 اتاق است. برای هر اتاق خواب علاوه بر ظرفیت ذکر شده می توان 150 گالن در نظر گرفت.

طراحی شکل و ساختار سپتیک تانک
عمق سپتیک تانک از سطح خروجی تا ته مخزن بیتس باید حداقل 42 اینچ باشد. از طرفی حداکثر عمقی که می توان برای مخزن در نظر گرفت 78 اینچ است. بین ورودی و خروجی باید حداقل 48 اینچ فاصله باشد.

مخازن با ظرفیت بیش از 3000 گالن باید حداقل به دو قسمت تقسیم شوند. در مخازن کوچکتر ممکن است دو قسمت در طراحی در نظر گرفته شود اما این امر ضروری نیست. در این حالت معمولا ذرات جامد در قسمت اول باقی می مانند و قسمت دوم جریان آب تمیزتری خواهد داشت.

در طراحی سپتیک تانک می توان مخازن را به صورت موازی در نظر گرفت تا فرآیند ته نشینی را بهبود بخشد و کیفیت جریان خروجی را بهبود بخشد. البته در طراحی موازی سپتیک تانک حداکثر می توان 4 تانک را به صورت موازی در نظر گرفت.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده

خدمات/محصولات

چربی گیر، سپتیک تانک، برج خنک کننده فایبر گلاس، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، اسمز معکوس RO، پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، فیلترپرس، مخزن پلی اتیلن، آب شیرین کن، سپتیک تانک پلی اتیلن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات