فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

چربی گیر, سپتیک تانک, برج خنک کننده فایبر گلاس

نحوه اجرای انواع سپتیک تانک

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

به طور کلی استفاده از فاضلاب در شبکه خدمات شهری می تواند از نظر بهداشت عمومی مفید بوده و در شرایط بحرانی از افزایش خطرات، صدمات و صدمات جلوگیری کند.

وجود آن در شبکه فاضلاب شهری با جداسازی فاضلاب جامد و مایع در ابتدای مسیر شبکه و کاهش رسوبات می تواند در افزایش عمر مفید تاسیسات و لوله های شبکه فاضلاب شهری تاثیر بسزایی داشته باشد و عملکرد انتقال مجموعه را مختل کند.

سپتیک تانک اولین بار در سال 1876 در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت، اما سپتیک تانک در سال 1881 در فرانسه به ثبت رسید. کارایی سپتیک تانک در سال 1905 با افزودن تنظیم کننده های جریان بافل یا متعادل کننده افزایش یافت.

در قرن حاضر، پس از سال 1920، سپتیک تانک ها به طور گسترده در جامعه مورد استفاده قرار گرفته است. پس از جنگ جهانی دوم، آنها در مناطق مسکونی بدون سیستم فاضلاب مورد استفاده قرار گرفتند.

پیشرفت در تکنولوژی و سپتیک تانک ها
در صورت امکان ارائه راهکارهایی برای تهویه مطبوع و تخلیه آسان سپتیک تانک و در صورت امکان برای تخلیه گروهی استفاده از این سیستم می تواند بسیار مفید باشد.
البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی و سهولت کار، سپتیک تانک ها قسمت بیشتری از سیستم تصفیه فاضلاب را به خود اختصاص داده اند، بنابراین در برخی از این سپتیک تانک ها نه تنها رسوب گذاری و تعادل در سپتیک تانک، بلکه هوادهی و هضم لجن.، و... نیز در نظر گرفته می شوند. این امر باعث بهبود پارامترهای بیولوژیکی پساب می شود تا آسیب کمتری به محیط خارجی وارد کند.
کل مصرف سپتیک تانک در جمعیت کمتر از 2 نفر و بیشتر از این تعداد را باید سیستم های تصفیه فاضلاب در نظر گرفت. اغلب در مراکز مسکونی، صنعتی، تجاری و اداری، آپارتمان ها، کارگاه های ساختمانی و برون شهری، استادیوم ها و .... از آن به عنوان منبع پساب یا فاضلاب استفاده می شود.

طراحی تانک سپتیک
1) ورودی فاضلاب شامل لوله ورودی و بافل
2) طراحی سپتیک تانک اول که بیشترین حجم را دارد به طور کلی بین 60 تا 70 درصد حجم کل سپتیک تانک را شامل می شود.
3) سپتیک تانک اول که از ورود لجن و چربی به داخل سپتیک تانک جلوگیری می کند.
4) در طراحی سپتیک تانک سپتیک تانک، این مخزن حدود 30 درصد از حجم سپتیک را شامل می شود و در آن فاضلاب بدون رسوب و شناور انباشته می شود.
5) خروجی بیوگاز (تهویه): از طریق این مجرا، گازهای تولید شده توسط فرآیندهای بی هوازی از مخزن سپتیک خارج می شود.
6) سیستم خروجی فاضلاب سپتیک تانک - شامل لوله کشی بافل و خروجی.

سپتیک تانک - اجزای سپتیک تانک - جدا شده
امروزه نیز در طراحی سپتیک تانک ها و لوله های فاضلاب این یک اشتباه رایج است که فاضلاب ورودی از سرویس های بهداشتی و مواد آلی با فاضلاب های دیگر مانند مواد شوینده، مواد شیمیایی و گریس های موجود در سپتیک تانک فاضلاب تخلیه می شود و عمل می کند.

از نظر تنوع فاضلاب تصفیه فاضلاب انجام نمی شود و توصیه می شود پساب مواد آلی را از سایر مواد به ویژه مواد شوینده و تراریخته جدا کنید تا میکروارگانیسم ها در سپتیک تانک زنده بمانند و مشکوک نباشند.

انواع سپتیک تانک
در حال حاضر سپتیک تانک ها به اشکال مختلف تولید می شوند که رایج ترین انواع آن سپتیک تانک بتنی، سپتیک تانک پلی اتیلن، سپتیک تانک کری گیتی، سپتیک تانک در محل می باشد که این سپتیک تانک نیز توسط شرکت مهاب زیست تولید می شود.

کار سپتیک تانک ها به تنوع آنها بستگی ندارد و نکته مهم در طراحی آنها سپتیک تانک است که هم از نظر کارایی و هم از نظر محیط و پارامترهای آن می تواند عملکرد مناسبی را ارائه دهد. برای دستیابی به اهداف فوق، طراحان سپتیک تانک هر کدام با توجه به نوع مواد موجود و اهداف خروجی فاضلاب، سپتیک تانک های مختلفی را طراحی کردند که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

سپتیک تانک بتنی
سپتیک تانک بتنی هم در محل و هم به صورت پیش ساخته برای تصفیه فاضلاب اولیه استفاده می شود. سپتیک تانک های پیش ساخته بتنی آن در انواع مختلفی تولید می شود.

این را می توان قبل از رنگ آمیزی مخزن سپتیک با آزمایش نشت آب خیس شده در آب تأیید کرد. برای ساخت سپتیک تانک با استفاده از منهول های بتنی پیش ساخته، محل دفن باید حفر شود و قطعات بتنی به راحتی توسط رزین های بتنی به یکدیگر متصل شوند.

این قطعات شامل انواع ساده، انواع با اتصالات، نوع زهکش و دوشاخه می باشد که قطر آنها بسته به نوع فاضلاب و حجم آن قابل تغییر می باشد. نصب این نوع سپتیک تانک بسیار ساده و با توجه به جنس آن در مقابل زمین می باشد. حرکات و نیروی هوایی مقاومت بالایی دارند.


اجرای فاضلاب بتنی سپتیک در مکان های مورد نیاز در قالب مراحل زیر انجام می شود.
ابتدا نمونه ها در کارگاه با بتن مسلح پیش ساخته می شوند.
عملیات خاکبرداری در محل انجام می شود.
مگر اینکه در حین تسطیح کف بتنی ریخته شود.
قطعات پیش ساخته با ملات سیمان، ماسه یا چسب اپوکسی چسبانده شده و درزها آب بندی می شوند.
قسمت محافظ و روکش روی قطعات قرار می گیرد و سطح آنها در سطح سطح بهره برداری تنظیم می شود.
در اطراف نمونه حفاری می شود و در داخل خاک به دام می افتد.
نکاتی برای اجرای سپتیک تانک های پیش ساخته بتنی.
کنترل نسبت آب به سیمان برای کاهش نفوذپذیری و خوردگی آرماتورها.
نصب صحیح درزهای اجرایی، انقباضی و انبساط جهت کنترل تنش های حرارتی.
برای جلوگیری از خوردگی زودرس، حداقل پوشش بتنی را در آرماتور رعایت کنید.
استفاده از مواد افزودنی برای افزایش استحکام و عملکرد و کاهش نفوذپذیری.
استفاده صحیح از مهر و موم (شاخه آب) برای جلوگیری از عبور مایع از واشرها.
بتن ریزی در دماهای استاندارد برای کنترل ترک های انقباضی در بتن.
با بتن ناتراوا آب بندی شده است
با توجه به هزینه بالای این نوع سپتیک تانک، ساخت آن معمولاً زمان بر است، بنابراین توصیه می شود در صورت بالا بودن حجم پساب، از سپتیک تانک بتنی در محل استفاده شود.

نحوه اجرای سپتیک تانک بتنی در محل
برای ساخت سپتیک تانک بتنی، عموماً توصیه می شود که سپتیک تانک را زیر سطح طبیعی و تردد قرار دهید، زیرا این کار باعث کاهش استفاده از تجهیزات و ثانیاً در حالت مدفون فضای سر می شود. قابل استفاده بوده و در صورت نشتی یا بو می توان آن را با بتن یا مواد دیگر پوشاند

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده

خدمات/محصولات

چربی گیر، سپتیک تانک، برج خنک کننده فایبر گلاس، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، اسمز معکوس RO، پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، فیلترپرس، مخزن پلی اتیلن، آب شیرین کن، سپتیک تانک پلی اتیلن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات