فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

چربی گیر, سپتیک تانک, برج خنک کننده فایبر گلاس

ساخت و طراحی سپتیک تانک بتنی فاضلاب

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

سپتیک تانک بتنی مخزنی با جداره به صورت دو قسمت نابرابر است که در زمینه تصفیه فاضلاب بهداشتی – انسانی کاربرد دارد. در مرحله اول ذرات بزرگ در کف مخزن جمع می شوند. چربی ها و روغن های شناور روی سطح انباشته می شوند (که البته با کمک یک چربی گیر تصفیه می شود). لجن انباشته شده در کف سپتیک تانک با کمک باکتری های بی هوازی بخشی از آلاینده ها را تجزیه کرده و فاضلاب را تصفیه می کند. سپتیک تانک برای تصفیه اولیه فاضلاب، متعادل کردن کمیت و کیفیت و جمع آوری فاضلاب از نقاط مختلف و پمپاژ آن استفاده می شود.
ساخت و طراحی سپتیک تانک.
در ساخت و تولید سپتیک تانک از مواد مختلفی مانند بتن، فایبرگلاس، پلی اتیلن و فولاد استفاده می شود و بنابراین با توجه به ساختار متنوع این مخازن باید گفت که سپتیک تانک ها انواع مختلفی دارند.

سپتیک تانک های بتنی نیز یکی از انواع مختلف سپتیک تانک های تصفیه هستند که عموماً به دو صورت در محل و پیش ریخته گری تولید می شوند و در زمینه تصفیه اولیه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند.

طراحی و عملکرد سپتیک تانک های بتنی تقریباً مشابه سایر سپتیک تانک ها بوده و از این مخزن در تصفیه طبیعی آب های زیرزمینی و فاضلاب های بهداشتی-انسانی نیز استفاده می شود. اما از نظر ساختار و نحوه نصب باید بگوییم که سپتیک تانک های بتن مسلح تفاوت ها و تفاوت هایی با سایر سپتیک تانک ها دارند. در واقع ویژگی های سازه ای و نصب و اجرای سپتیک تانک بتنی باعث این تفاوت ها و تمایزات می شود.
تصفیه فاضلاب سپتیک تانک
سپتیک تانک یک تصفیه خانه فاضلاب تک واحدی است که ته نشینی (تصفیه مکانیکی) و زیست پالایی را انجام می دهد. سپتیک تانک بتنی استوانه ای با بتن مسلح ساخته و طراحی می شود. پس از ورود به مخزن در اثر کاهش سرعت مقداری از مواد معلق در آب ته نشین می شود.

مواد ته نشین شده توسط باکتری های بی هوازی به صورت لجن در کف انبار هضم می شود. تخلیه لجن سپتیک تانک نباید به طور کامل انجام شود زیرا برای حفظ جمعیت میکروارگانیسم ها مقداری لجن مورد نیاز است.
آب بندی سپتیک تانک بتنی
عدم آب بندی سپتیک تانک بتنی می تواند باعث نشت فاضلاب به محیط و آلودگی و عواقب نامطلوب برای شما و محیط زندگی شما شود. بنابراین، آب بندی و عایق بندی دقیق سپتیک تانک های بتنی همواره یکی از نکاتی است که در نصب و راه اندازی مخازن نباید فراموش کنید.
روش های مختلفی برای آب بندی سپتیک تانک های بتنی وجود دارد که به عنوان مثال یک روش آسان و کاربردی در این زمینه استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب در ساخت مخازن و یا طبق دستورالعمل اجرایی تکنسین ها می باشد. متخصص در آب بندی و عایق کاری مخازن بتنی.
در کارخانه ها، مخازن بتنی پیش ساخته عموماً پس از طراحی و تولید در محیط های باز قرار می گیرند و داخل مخازن را با آب پر می کنند تا پس از 24 ساعت میزان آب موجود در مخازن اندازه گیری شود. آنها درجه آب بندی را بر اساس کمیت تعیین می کنند. 

انواع سپتیک تانک بتنی
سپتیک تانک بتنی یکی از انواع مختلف سپتیک تانک می باشد که به راحتی در زمینه تصفیه اولیه فاضلاب های بهداشتی – انسانی و فاضلاب های زیرزمینی قابل استفاده می باشد. سپتیک تانک های بتنی معمولاً پیش ساخته یا آماده هستند و در محل تولید می شوند و توسط کاربران استفاده می شوند.
بنابراین باید گفت سپتیک تانک های بتنی درجا مخازن مستطیلی هستند که پیش ساخته نیستند و در محیط نصب با مصالح ساختمانی مانند میلگرد و بتن مقاوم در برابر سولفات ساخته می شوند. در مقابل سپتیک تانک بتنی مخزن پیش ساخته یا آماده ای است که در کارخانه ساخته می شود و توسط ماشین آلات و دستگاه های مخصوص به محل مورد نظر منتقل می شود تا به صورت آماده در عمق زمین نصب شود و در تصفیه آب و آب مورد استفاده قرار گیرد. باقی مانده ها .گرفته شود.
در هر دو مورد سپتیک تانک بتنی هدف ما تصفیه آب و فاضلاب می باشد که با آزمایشات و تحقیقات هر دو مدل سپتیک تانک بتنی به این هدف می رسیم.

سپتیک تانک پیش ساخته بتنی
سپتیک تانک بتنی مخزن بتنی پیش ساخته یا آماده ای است که در یک کارخانه طراحی و ساخته می شود و به صورت کاملاً آماده به محیط مورد نظر منتقل می شود تا توسط تکنسین های متخصص شرکت های آب و تصفیه نصب و مورد استفاده قرار گیرد. میدان تصفیه فاضلاب

این سپتیک تانک های بتنی به دلیل سهولت در نصب و اجرا، همواره به عنوان پرمصرف ترین مخازن بتنی شناخته می شوند و می توانند در محیط های مختلف مسکونی، تجاری، صنعتی، بهداشتی، درمانی و غیره مورد استفاده قرار گیرند. برای اطلاعات بیشتر می توانید متون پکیج تصفیه فاضلاب خانگی و پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی را مطالعه فرمایید.
طراحی و ساخت سپتیک تانک های بتنی پیش ساخته همیشه توسط مهندسین متخصص در این زمینه انجام می شود و معمولاً از مواد اولیه مختلفی مانند بتن سولفاتی نوع 5، میله های آجدار 8 و 10 و چسب بتن در ساختار این مخازن استفاده می کنند. اما مهمترین نکته در ساخت و طراحی این مخازن نحوه پوشش و آب بندی آنها می باشد که همواره در زمینه آب بندی و عایق کاری مخازن پیش ساخته از ایزوگام استفاده می شود.
با توجه به تعداد زیاد واحدهای فاضلاب بهداشتی-انسانی، سپتیک تانک های پیش ساخته بتنی همواره در حجم های مختلف طراحی و تولید می شوند، بنابراین لازم است برای هر واحد از حجم خاصی استفاده شود. بنابراین لازم است قبل از نصب در محیط، حجم مخزن مورد نظر را بررسی کرده و همیشه از مخازن با حجم مناسب استفاده کنید. برای اندازه گیری حجم سپتیک تانک می توانید از کارشناسان فروش شرکت های تصفیه و تصفیه آب مشاوره بگیرید.

برای طراحی و ساخت این مخزن ابتدا لازم است محل مورد نظر برای نصب و اجرای این مخزن مشخص شود و با توجه به حجم فاضلاب ورودی، عمق خاک و سایر عوامل در طراحی سپتیک تانک، حجم و اندازه آن اندازه گیری شود. در عوض مخزن بتنی
پس از اندازه گیری حجم مخزن و فراهم نمودن شرایط اولیه و مقدمات ساخت مخازن در محل از قبیل تهیه مواد و مواد اولیه می توانید مراحل ساخت مخزن را آغاز نمایید. سپتیک تانک های بتنی در محل، همانطور که در بالا ذکر شد، عموماً به صورت یک مخزن مستطیل شکل در عمق زمین ساخته می شوند.
در ساخت و طراحی مخازن بتنی در محل مانند مخازن پیش ساخته می توان از انواع مصالح ساختمانی از جمله بتن سولفاته و میلگرد 8 و 10 دنده استفاده کرد. اما در نظر داشته باشید که قبل از هر اقدامی در این زمینه، باید نقشه ای از نحوه ساخت مخزن در عمق زمین، ابعاد مخزن و طرح های خاص سپتیک تانک ها و البته ارائه شود. لازم است از یک تکنسین کمک بگیرید.
ساخت این مخازن همیشه نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد و هرکسی توانایی ساخت و طراحی این نوع مخازن بتنی را ندارد. بنابراین برای جلوگیری از پرداخت هزینه های غیر ضروری و صرفه جویی در زمان، بهتر است همیشه یک تکنسین مجرب برای ساخت مخزن بتنی در محل استخدام کنید تا تمامی مراحل ساخت و طراحی مخزن مطابق با اصول مهندسی این کار و در اسرع وقت باشد. . محدوده.

اجرای آب بندی سپتیک تانک در محل
در زمینه آب بندی سپتیک تانک در محل، لازم به ذکر است که این مخازن را می توان به راحتی در عمق زمین با سنگ تراشی آجر ساخته و با روکش سیمانی آب بندی کرد. اما در نظر داشته باشید که استفاده از بتن در ساخت مخزن بهتر از آجر سیمانی است و همچنین استفاده از ایزوگام برای آب بندی این مخزن می تواند گزینه مناسب تری باشد.
انتخاب نوع سپتیک تانک بتنی برای تصفیه انواع فاضلاب مطمئناً می تواند کار دشواری باشد، زیرا با شناخت ویژگی های این مخازن و کاربردهای مختلف آنها باید با نحوه نصب و اجرای هر یک از این مخازن نیز آشنا باشید. بنابراین اگر قصد خرید سپتیک تانک های بتنی را دارید، توصیه می کنیم قبل از هرگونه اقدامی در این زمینه با کارشناسان فروش و نصب انواع پکیج های تصفیه آب و فاضلاب مشورت نمایید.
شرکت تصفیه آب و فاضلاب مهاب یکی از شرکت های فعال و با تجربه در سطح کشور می باشد که می توانید در زمینه خرید، نصب، تعمیر و نگهداری انواع پکیج های تصفیه و با کمک مهندسین و متخصصان این تجارت به این شرکت مراجعه نمایید.

نحوه آب بندی سپتیک تانک بتنی سپتیک تانک بتنی
اجزای سپتیک تانک بتنی
سیستم ورودی فاضلاب که شامل لوله های ورودی و بافل می باشد و در واقع فاضلاب از طریق این لوله ها وارد سپتیک تانک می شود.
مخزن اولیه که مقدمات تصفیه فاضلاب را فراهم می کند.
دیوار جداکننده که وظیفه جداسازی مواد سبک و چرب از پساب زلال شده را بر عهده دارد.
سیستم خروجی که شامل لوله های خروجی و بافل است و پساب تصفیه شده توسط این لوله ها از مخزن خارج شده و به طبیعت بازگردانده می شود.
عملکرد سپتیک بتن
سیستم عملکرد سپتیک تانک بتنی کاملاً مشابه سایر سپتیک تانک ها طراحی شده است و به همین دلیل کلیه اجزا و قطعات مخزن دقیقاً همانند سایر سپتیک تانک ها در زمینه تصفیه فاضلاب انجام می دهند.
به این ترتیب که در یک سیستم سپتیک بتنی مانند سایر سپتیک تانک ها، فاضلاب از طریق لوله های ورودی وارد مخزن اولیه سپتیک تانک می شود و در طی یک دوره زمانی، مواد موجود در فاضلاب به تدریج و به آرامی از یکدیگر جدا می شوند. به طوری که مواد جامد و سنگین در کف مخزن ته نشین می شوند و مواد سبکتر مانند روغن و ذرات چربی روی سطح فاضلاب شناور می شوند.
با تجمع فاضلاب سنگین در کف مخزن، مایع لجن بزرگی ایجاد می شود که محل رشد و نمو باکتری های بی هوازی است. با رسوب لجن در کف مخزن و واکنش های اسیدی ناشی از محتوای فاضلاب، باکتری های بی هوازی در داخل مخزن رشد و تکثیر می شوند و رشد و تکثیر این باکتری ها باعث تجزیه و تصفیه فاضلاب می شود.
پس از تصفیه اولیه فاضلاب توسط باکتری های بی هوازی، پساب نسبتاً شفافی از فاضلاب تصفیه شده به دست می آید که باید از طریق لوله های مخصوص به مخزن زلال ساز هدایت شود. بدین ترتیب هنگام انجام مراحل اولیه تصفیه فاضلاب، حجم لجن تخلیه شده از مخزن کاهش یافته و پساب زلال شده از قسمت اولیه سپتیک تانک خارج شده و طی مراحل تصفیه زیر به طبیعت باز می گردد.
.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده

خدمات/محصولات

چربی گیر، سپتیک تانک، برج خنک کننده فایبر گلاس، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، اسمز معکوس RO، پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، فیلترپرس، مخزن پلی اتیلن، آب شیرین کن، سپتیک تانک پلی اتیلن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات