فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

چربی گیر, سپتیک تانک, برج خنک کننده فایبر گلاس

ساخت و فروش انواع سپتیک تانک

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

برای بررسی مکانیسم تصفیه فاضلاب در سپتیک تانک ابتدا به معرفی انواع سپتیک تانک از نظر فرآیند می پردازیم. به طور کلی دو نوع سپتیک تانک وجود دارد که شامل سپتیک تانک تک محفظه و دو محفظه می شود. محفظه سپتیک دو محفظه توسط یک واسطه ایجاد می شود که حجم مخزن را به دو حجم نابرابر تقسیم می کند.

در سپتیک تانک یک محفظه منفرد از یک صافی استوانه ای که در داخل سطل زباله قرار دارد استفاده می کند. این یک روش موثر برای جلوگیری از تخلیه مواد جامد تصفیه نشده است. همچنین از سپتیک تانک ها در دو حالت دفینه سنبله و سپتیک تانک غیر دفنی استفاده می شود.

نحوه عملکرد سپتیک تانک
پس از نصب سپتیک تانک در محل دفن زباله یا روی زمین، می توان فاضلاب را از طریق لوله های انتقال وارد کرد. عملکرد سپتیک تانک بدین صورت است که پس از ورود فاضلاب به محفظه اولیه سپتیک تانک، مواد سنگین و سنگین تری در کف مخزن رسوب می کنند و موادی با وزن مخصوص کمتر از آب مانند روغن و چربی و … سطح فاضلاب قرار می گیرد.

رسوبات لجن تشکیل می دهند که در آن تصفیه بیولوژیکی توسط باکتری های بی هوازی انجام می شود و گازهایی مانند متان و سولفید هیدروژن تشکیل می شود.

پس از این مرحله و تصفیه اولیه، فاضلاب از دیواره جداکننده عبور کرده و وارد محفظه دوم می شود. در این قسمت چربی و ذرات ریز باقیمانده روی سطح شناور می شوند و تنها پساب شفاف شده از لوله های خروجی خارج می شود.

سپتیک تانک های پلی اتیلن معمولا در جوامع کوچک بدون شبکه فاضلاب استفاده می شود. جوامع کوچک جوامعی با جمعیت 1000 نفر یا کمتر هستند. آنها زمینه تصفیه فاضلاب را دارند. برای حل مشکل تصفیه فاضلاب در جوامع کوچک از پکیج تصفیه فاضلاب، سپتیک تانک، تانک اینهاف و ... استفاده می شود.

مکانیسم تصفیه فاضلاب در سپتیک تانک:
جامدات رسوبی در پساب ورودی لایه ای از لجن را در کف مخزن ته نشینی تشکیل می دهند. چربی ها و سایر مواد سبک به سطح مایع می آیند، جایی که یک لایه فوم از تجمع مواد شناور تشکیل می شود. از آنجایی که تجمع طولانی مدت کف و لجن می تواند ظرفیت حجمی موثر مخزن را کاهش دهد، محتویات آن باید به صورت دوره ای (هر 2 تا 3 سال) تخلیه شود.

انواع سپتیک تانک
سپتیک تانک ها از نظر مکانیزم تصفیه فاضلاب دارای عملکرد یکسانی هستند اما تفاوت در نوع ساخت است. انواع سپتیک تانک عبارتند از: سپتیک تانک پلی اتیلن، بتنی، فایبرگلاس، فولادی و سپ.

سپتیک تانک پلی اتیلن و فایبرگلاس
سپتیک تانک های پلی اتیلن یا فایبرگلاس بیشتر از انواع دیگر ساخته و استفاده می شوند. پلی اتیلن از طریق پلیمریزاسیون گاز اتیلن (C2H4) به دست می آید.

پلی اتیلن معمولاً در چند چگالی تولید می شود: الف) پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE). ب) پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE). ج) پلی اتیلن خطی با چگالی کم (LLDPE). د) پلی اتیلن با چگالی متوسط ​​(MDPE). ما معمولا از HDPE یعنی پلی اتیلن با چگالی بالا استفاده می کنیم که استحکام و مقاومت بالایی در سپتیک سازی دارد.

1- مقاوم در برابر خوردگی و شرایط آب و هوایی

2- مقاوم در برابر آسیب و فشار

3- سپتیک پلی اتیلن وزن کمتری نسبت به سایر مواد دارد.

4- حمل، نصب و بهره برداری آسان و سریع

5- عدم نیاز به استفاده از برق

6- عدم نیاز به تاسیسات و عملیات ساختمانی پیچیده

این نوع سپتیک تانک نیازی به عملیات ساختمانی ندارد. بنابراین، هیچ هزینه اضافی ساخت و ساز در محل وجود ندارد. این نوع سپتیک تانک ها به صورت پیش ساخته در کارخانه بوده و بنا به نظر کارفرما در محل پروژه و یا روی زمین دفن می شوند.

سپتیک تانک بتنی
این نوع سپتیک تانک ها به ترک خوردگی یا جدا شدن حساس هستند. برای جلوگیری از خوردگی از سیمان پرتلند نوع 5 که ضد سولفات است استفاده می شود. اما در برابر ترک خوردگی آسیب پذیر بوده و در صورت ترک بر روی سپتیک تانک احتمال نشت فاضلاب به زمین و در نتیجه آلودگی منابع آب زیرزمینی وجود دارد.

سپتیک تانک فولادی مزایا و معایب نصب سپتیک تانک 300x225 - سپتیک تانک | سپتیک تانک پلی اتیلن چیست؟
سپتیک تانک فلزی
این نوع سپتیک تانک ها از ورق های فولادی ساخته می شوند.

استفاده از ورق های فولادی سازه را سنگین کرده و حمل آن را سخت می کند. همچنین در مقایسه با سایر انواع سپتیک تانک مقرون به صرفه نیست. حتی ممکن است به دلیل شرایط آب و هوایی خورده شود.

به طور کلی با مقایسه انواع سپتیک تانک ها متوجه می شویم که سپتیک تانک های پلی اتیلن دارای مزایا و مزایای اقتصادی بیشتری هستند. امروزه اغلب از پلی اتیلن در ساخت سپتیک تانک ها استفاده می شود.

سپتیک تانک پلی اتیلن:
تاریخچه تانک های سپتیک را می توان به حدود سال 1860 با کار اولیه موراس در فرانسه ردیابی کرد. برای کنترل کیفیت سپتیک تانک، صرف نظر از جنس آن، مهم است که بدانید سپتیک تانک قوی، یکپارچه و آب بندی شده است.

امروزه سپتیک تانک های پلی اتیلن با مزایای بیشتری مورد توجه جوامع کوچک قرار گرفته است. این مزایا به شرح زیر است:
مقرون به صرفه تر از سپتیک تانک های بتنی و فایبرگلاس است.
سهولت نصب
مقاوم در برابر خوردگی و شرایط محیطی خارجی
برای استفاده بهینه از فضا در زیر زمین مدفون شده است
عملیات و تخلیه آسان لجن با شیرهای بازرسی
نصب آن نیازی به تجهیزات الکترومکانیکی ندارد
آب بندی کامل برای جلوگیری از آلودگی
عدم بوی فاضلاب به محیط اطراف
امکان جابجایی پس از نصب اولیه
سپتیک تانک ها را می توان به عنوان ذخیره فاضلاب یا به عنوان واحد پیش تصفیه در تصفیه خانه ها استفاده کرد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده

خدمات/محصولات

چربی گیر، سپتیک تانک، برج خنک کننده فایبر گلاس، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، اسمز معکوس RO، پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، فیلترپرس، مخزن پلی اتیلن، آب شیرین کن، سپتیک تانک پلی اتیلن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات