فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

چربی گیر, سپتیک تانک, برج خنک کننده فایبر گلاس

سپتیک تانک و نکات کلیدی آن

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

همه ما می دانیم که موضوع سلامت فرد و جامعه یکی از رایج ترین و مهم ترین دغدغه ها در طول زندگی ما انسان ها بوده است. به عنوان مثال، در گذشته این مواد برای دفع فاضلاب شهری یا انسانی یا صنعتی به رودخانه ها هدایت می شد که یکی از خطرناک ترین عوامل شیوع بیماری و انتقال بیماری و در نتیجه قربانیان است. یکی از اساسی ترین راه حل ها استفاده از سپتیک تانک است.

سپتیک تانک چیست؟
به زبان ساده سپتیک تانک وسیله ای است که در انتهای لوله فاضلاب ساختمان برای تصفیه پساب واحدهای مسکونی نصب می شود تا در هنگام ورود به فاضلاب سوراخ های چاه را مسدود نکند.

مکانیسم سپتیک فاضلاب به گونه ای است که در حالت کلی خروج فاضلاب از ساختمان; اداری یا هر مجتمع و کارگاهی (یعنی دریافت هر منبعی که پساب تولید می کند با BOD5 کمتر از 250) و فضا و شرایط لازم برای انجام واکنش های شیمیایی که ساختار فاضلاب را حل می کند و باعث جذب فاضلاب در فاضلاب می شود را فراهم می کند. چاه جذبی را فراهم می کند که قدرت جذب خاصی دارد.

در واقع سپتیک تانک هایی مانند سپتیک تانک های بتنی، پلی اتیلن، فایبرگلاس و حتی سپتیک تانک سنگی از مسدود شدن چاه های جذبی جلوگیری می کنند و از خروج پساب های میکروبی بدون واکنش باکتری های بی هوازی در مولکول های آنها به سفره های زیرزمینی جلوگیری می کنند.

سپتیک تانک بهتر می تواند بار آلودگی را تا 60 درصد کاهش دهد. اما نکته مهم در مورد سپتیک تانک این است که بار آلودگی میکروبی از یک طرف و بوی بد ناشی از فعالیت باکتری های بی هوازی و واکنش های شیمیایی تولید متان و دی اکسید گوگرد باید به درستی حذف شود.

انواع سپتیک تانک
بسته به نوع کاربرد، سپتیک تانک ها به انواع زیر تقسیم می شوند:

فاضلاب خانگی، اداری، تجاری، کمپ های کاری، مجتمع های تفریحی، پارک ها، پادگان ها و آموزشی، صنعتی و ...
بسته به بدنه، سپتیک تانک ها به آجر، بتن، پلی اتیلن، کامپوزیت و فایبرگلاس تقسیم می شوند.
سپتیک تانک پلی اتیلن از نظر کیفیت و ضخامت دیواره به دو نوع کلی سپتیک تانک پلی اتیلن دو جداره و سپتیک تانک پلی اتیلن تک جداره تقسیم می شود.

اجزای اصلی یک مخزن سپتیک.
1. سیستم ورودی فاضلاب به قسمت اول: شامل لوله پلی اتیلن تک یا دو جداره و دفلکتور ورودی است که در سه جهت نصب می شود.

۲. قسمت اول مخزن: دارای بیشترین حجم سپتیک تانک (66% حجم کل) می باشد. بیشتر مواد معلق در این منطقه بر روی زمین رسوب می کند.

3. دیوار جداکننده: بافل میانی یا دیواره جداکننده از ورود لجن شناور، گریس و روغن به مخزن زلال سازی (قسمت دوم مخزن) جلوگیری می کند.

4. مخزن شفاف: این مخزن شامل 33 درصد از حجم کل سپتیک تانک است. مواد آلی حل شده در پساب قسمت اول مخزن در طی فرآیند بی هوازی تجزیه می شود. و رسوبات اصلی این منطقه اجساد میکروارگانیسم ها هستند.
5. لوله خروجی بیوگاز: از طریق این لوله گازهای حاصل از فرآیندهای تصفیه فاضلاب بی هوازی (عمدتاً متان) از سپتیک تانک خارج می شود، نام دیگر این لوله دریچه هوا می باشد. قطر لوله هوا در اصل 63 میلی متر است.

6. سیستم خروجی فاضلاب: شامل لوله خروجی فاضلاب و سپتیک تانک می باشد. قطر لوله خروجی قطعا نباید کمتر از قطر لوله ورودی باشد.

7. سیستم سیفون: شامل سیفون در خروجی مخزن جهت جلوگیری از خروج چربی از سپتیک تانک به داخل چاه جذب یا هود شهری و همچنین سیفون در ورودی جهت جلوگیری از برگشت بوی نامطبوع از سپتیک تانک فاضلاب. زمانی که نیست.برای مدت طولانی (روزها) استفاده می شود. بسته است).

لوله کاروگیت یکی از لوله هایی است که در ساخت سپتیک تانک کاربرد زیادی دارد زیرا ساخت هر دو تقریبا در یک جهت است.

سپتیک تانک ها و نکات کلیدی
سپتیک تانک ها در واقع سیستم های تصفیه فاضلاب محیطی تمام اتوماتیک و با کارایی بالا هستند. از آنجایی که سیستم های سپتیک به طور مرکزی فاضلاب خانگی را تصفیه و دفع می کنند، اغلب مقرون به صرفه تر از سیستم های تصفیه فاضلاب شهری هستند.

در واقع اندازه آنها کوچکتر است و در کاربردهای ساختمانی و شهری کاربرد دارند. سیستم‌های سپتیک نیز از نظر طراحی بسیار ساده هستند و به طور کلی هزینه کمتری دارند و نصب و نگهداری آن‌ها مقرون به صرفه‌تر است. با استفاده از فرآیندهای طبیعی برای تصفیه فاضلاب در محل، این سیستم معمولا در حیاط خلوت ساختمان ها استفاده می شود و نیازی به لوله های فاضلاب ندارد. بنابراین هزینه آنها کاهش یافته و اثر مخرب کمتری دارند.

کاربردهای تانک سپتیک
ویژگی های سپتیک تانک ها باعث استفاده گسترده از آن ها در بخش های مختلف خانگی، بهداشتی و صنعتی شده است. برخی از کاربردهای اصلی سپتیک تانک عبارتند از:

1- پیش تصفیه و تصفیه اولیه فاضلاب های بهداشتی واحدهای مسکونی، مجتمع های تجاری و اداری، هتل ها و رستوران ها طبق قوانین شهرداری و سازمان حفاظت محیط زیست.

2- حذف رسوب، گریس و ذرات روغن در فاضلاب رستوران و ناهارخوری برای جلوگیری از پر شدن سریع چاه جذبی و انسداد لوله ها به دلیل تجمع چربی و ذرات درشت رسوب.

3- متعادل سازی و پمپاژ فاضلاب در سیستم های تصفیه فاضلاب.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده

خدمات/محصولات

چربی گیر، سپتیک تانک، برج خنک کننده فایبر گلاس، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، اسمز معکوس RO، پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، فیلترپرس، مخزن پلی اتیلن، آب شیرین کن، سپتیک تانک پلی اتیلن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات