فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

چربی گیر, سپتیک تانک, برج خنک کننده فایبر گلاس

طراحی و اجرای سپتیک تانک شرکت فراب صنعت

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

مقوله طراحی و اجرای سپتیک تانک پلی اتیلن توسط فراب صنعت به شرح زیر معرفی شده است.

ساختمان سپتیک تانک (گندنبار) از قسمت های زیر تشکیل شده است:
مسیر ورود فاضلاب (شامل لوله ورودی و میانی)
مخزن اولیه گندمانبار: که 66 درصد از حجم کل مخزن را به خود اختصاص داده است.
بافل میانی: دیواره میانی نیز مانند دیوار از ورود روغن و چربی به مخزن شفاف سازی جلوگیری می کند.
مخزن ثانویه (زلال سازی): این مخزن تقریباً 30 درصد حجم دستگاه را تشکیل می دهد و محل جمع آوری پساب تصفیه شده است.
گیت اگزوز: از طریق این دریچه (دریچه هوا) گازهای حاصل از فرآیندهای بی هوازی مخزن سپتیک آزاد می شود.

طراحی تانک سپتیک
سپتیک تانک اولین بار در سال 1876 در آمریکا طراحی شد، البته در سال 1881 در فرانسه ثبت اختراع شد.با تجهیز سپتیک تانک به تنظیم کننده جریان (بافل) در سال 1905، کارایی این نوع سازه افزایش یافت. در قرن حاضر پس از سال 1920، سپتیک تانک ها به طور گسترده در جامعه مورد استفاده قرار گرفته است. پس از جنگ جهانی دوم، سپتیک تانک در مناطق مسکونی بدون سیستم فاضلاب در نظر گرفته شد.

طراحی مناسب در استفاده از سپتیک تانک بسیار مهم است. سپتیک تانک ها برای تصفیه حجم و نوع فاضلاب ورودی به آن و با توجه به شرایط محلی طراحی شده اند. باید مراقب بود که سیستم بیش از حد بارگذاری نشود. مواد شیمیایی خطرناک و چربی بالا را نمی توان در سپتیک تانک رسوب کرد. چربی آشپزخانه باید در سطل زباله تخلیه شود نه در سپتیک تانک. صرفه جویی در مصرف آب باعث افزایش طول عمر این سیستم می شود.

در طراحی سپتیک تانک که ساده ترین نوع تصفیه خانه تک واحدی است، تصفیه مکانیکی یعنی ته نشینی و تصفیه زیستی به طور همزمان با کمک باکتری های بی هوازی انجام می شود.

در طراحی، سپتیک تانک به عنوان یک انبار سرپوشیده از بتن مسلح، فایبرگلاس یا پلی اتیلن در نظر گرفته شده است. صندلی خود را گم می کند و از آن طرف انبار را ترک می کند. طراحی به گونه ای است که مواد ته نشین شده به کمک باکتری های بی هوازی به صورت لجن در کف انبار هضم می شود.

از این فرآیند بی هوازی در تصفیه فاضلاب می توان بدون استفاده از تکنولوژی پیچیده و روش های مرسوم گران قیمت انجام داد و با یک طراحی حساب شده می توان تصفیه فاضلاب را با هزینه بسیار کمتر و به نحو مطلوب تری انجام داد.

در این روش اگر اکسیژن به فاضلاب نرسد، باکتری ها پس از مدت کوتاهی فعالیت، رشد و نمو خود را از دست می دهند و در عوض باکتری های بی هوازی فعالیت خود را آغاز می کنند.

کار این باکتری ها بر این اساس است که اکسیژن مورد نیاز خود را از تجزیه مواد آلی و معدنی موجود در فاضلاب به دست می آورند، به عبارت دیگر این باکتری ها بر خلاف باکتری های هوازی، این مواد را بازسازی می کنند.

با طراحی و نصب مناسب سپتیک تانک ها می توان عمر مفید سیستم را برای سال ها تضمین کرد. بازرسی های سالانه برای اندازه گیری عمق لجن برای جلوگیری از مسدود شدن مخزن به دلیل پر شدن جامد مطلوب است.
- میزان چربی و ضایعات آشپزخانه که هنگام ورود به فاضلاب وارد سپتیک تانک می شود کاهش یابد.- مصرف بهینه آب باعث کاهش میزان ورودی و اشباع منطقه زهکشی می شود.
- برای حفاظت از آب های زیرزمینی، در بسیاری از موارد اندازه سپتیک تانک را افزایش دهید، این امر باعث کاهش تراکم سپتیک تانک می شود.
در نهایت، طراحی سپتیک تانک ممکن است مشمول محدودیت های دیگری در حوزه تخلیه به آب های زیرزمینی در مناطق مختلف باشد.

یک مخزن سپتیک را اجرا کنید
شرکت پایپ گستر مجری سپتیک تانک در ایران می باشد. مطلوبیت اجرای سپتیک تانک سریع و آسان حمل و نصب در هر مکانی، مقرون به صرفه بودن از نظر زمانی، عدم نیاز به فضا و فضای زیاد، عدم نیاز به هزینه های بیشتر سرویس و نگهداری، عدم نیاز به قطعات مکانیکی و کادر متخصص است.

اجرای این نوع سیستم نیاز به دانش فنی و کارشناسان مجرب دارد که شرکت مهندسی پایپ گستر شما را در نصب و راه اندازی این سیستم راهنمایی می کند لذا در نظر داشته باشید اجرای سپتیک تانک توسط شرکتی معتبر اجرا خواهد شد. فاضلاب صفر تا صد توسط شرکت ما انجام می شود.

اگر سوالی در این زمینه ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با شماره های ما تماس بگیرید تا پاسخ خود را دریافت کنید.

در مورد نحوه اجرای سپتیک تانک باید بررسی شود که چه مدلی را برای نصب انتخاب می کنید، روش شما دفنی است یا افقی یا عمودی. همه اینها در نحوه چاپ سپتیک بسیار موثر است. حال این سوال پیش می آید که اجرای هر کدام چقدر خوب است؟ شما از دریافت تماس دور هستید.

آیا عملکرد سپتیک تانک بتنی با عملکرد سپتیک تانک پلی اتیلن متفاوت است؟ پاسخ بله است. این هم نیاز به بحث کارشناسی دارد.

نحوه اجرای سپتیک تانک: پس از محاسبه ظرفیت مورد نیاز سپتیک تانک، استوانه ای به قطر 900 میلی متر با ارتفاع میله حداقل 10 متر حفر می شود. سپس در سمت چپ و راست این میله انباری، سپتیک تانک به ظرفیت چاه حفر شده و خاک از چاه به بیرون ریخته می شود.

در اجرای سپتیک تانک، انتخاب مکان بسیار مهم است، بنابراین باید شرایط زیر را داشته باشد:

- در فاصله حداقل 100 فوت از نزدیکترین چاه یا چشمه، 10 فوت از نزدیکترین خط لوله آب و 50 فوت از نزدیکترین حوض یا نهر.
- شیب زهکش به سمت ساختمان یا تاسیسات آبی نباشد.
- محل زهکشی باید عاری از هر گونه درخت و درختچه باشد.
- امکان افزایش فضای زهکشی در صورت نیاز وجود دارد.
- از پوشاندن سپتیک تانک یا فضای زهکشی توسط راهرو یا بتن خودداری کنید.
- سپتیک تانک و زهکشی باید از فضاهای زهکشی و شهرت دور باشد.
هرگز از شعله های باز یا کبریت برای بازرسی سپتیک تانک استفاده نکنید. احتمال انفجار شدید ناشی از گاز تولید شده

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده

خدمات/محصولات

چربی گیر، سپتیک تانک، برج خنک کننده فایبر گلاس، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، اسمز معکوس RO، پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، فیلترپرس، مخزن پلی اتیلن، آب شیرین کن، سپتیک تانک پلی اتیلن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات