فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

چربی گیر, سپتیک تانک, برج خنک کننده فایبر گلاس

پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

فاضلاب بیمارستانی یکی از خطرناک ترین انواع فاضلاب شهری است. یکی از مهم ترین مشکلات این نوع فاضلاب وجود انواع میکروارگانیسم های بیماری زا است که به دلیل تخلیه بدون تصفیه به محیط می تواند باعث شیوع بیماری های مختلف در جامعه شود. علاوه بر این به دلیل بار آلی بالای این نوع پساب، در صورت تخلیه در محیط می تواند مشکلات زیست محیطی ایجاد کند. با توجه به احتمال وقوع چنین خطراتی در پساب های بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی، استفاده از پکیج مناسب تصفیه فاضلاب بیمارستانی ضروری است.

 تصفیه فاضلاب بیمارستانی

فاضلاب بیمارستانی یکی از خطرناک ترین انواع فاضلاب شهری است. یکی از مهم ترین مشکلات این نوع فاضلاب وجود انواع میکروارگانیسم های بیماری زا است که به دلیل تخلیه بدون تصفیه به محیط می تواند باعث شیوع بیماری های مختلف در جامعه شود.

علاوه بر این به دلیل بار آلی بالای این نوع پساب، در صورت تخلیه در محیط می تواند مشکلات زیست محیطی ایجاد کند. با توجه به پتانسیل چنین خطراتی در پساب های بیمارستانی و مراکز بهداشتی، استفاده از سیستم تصفیه فاضلاب مناسب ضروری است.

استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی یکی از مقرون به صرفه ترین و مناسب ترین راهکارها برای تصفیه فاضلاب بیمارستانی می باشد. تصفیه فاضلاب بیمارستانی اغلب از انواع فرآیندهای تصفیه هوازی مانند فرآیند هوادهی گسترده، تصفیه فاضلاب با فرآیند MBBR، تصفیه فاضلاب با فرآیند MBR، تصفیه فاضلاب با فرآیند USBF و... با توجه به وجود پاتوژن ها و پاتوژن های مختلف، اصولی و دقیق است. گندزدایی این نوع فاضلاب از اهمیت بالایی برخوردار است.

فاضلاب تولید شده توسط بیمارستان ها پیچیده تر از فاضلاب شهری معمولی است. بنابراین، تصفیه آن پیچیده تر خواهد بود. بیمارستان های بزرگ با تعداد زیاد بیماران و آزمایشگاه هایشان، لباس های شسته شده تولید می کنند که همگی مقادیر قابل توجهی فاضلاب سمی تولید می کنند.

چنین فاضلابی که سرشار از مواد آلی مختلف است، با یک فرآیند ساده بیولوژیکی قابل بازیافت نیست، زیرا حاوی آلاینده هایی است که در فرآیند تصفیه بیولوژیکی اختلال ایجاد می کند.

تصفیه خانه و تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی
به طور کلی فاضلاب بیمارستان ها شامل آلاینده های زیر است:

پاتوژن های میکروبی و باکتری ها و ویروس های مضر
انواع داروها و متابولیت های آنها
ایزوتوپ های رادیواکتیو
مواد شیمیایی خطرناک، فلزات سنگین
ضایعات انواع داروها

فرآیند تصفیه در سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستان ها در یک سری مراحل انجام می شود. فرآیندهای درمانی مرسوم مورد استفاده برای حذف انواع آلاینده های بیمارستانی در زیر ذکر شده است.

مرحله اولیه یا پیش تصفیه: به عنوان مرحله اول، فرآیند تصفیه اولیه در تمام تصفیه خانه های فاضلاب (STPs) ضروری است. این مرحله اقلامی مانند چوب، پلاستیک و سایر ضایعات و مواد معدنی را حذف می کند و با انجام این مرحله تجهیزات سیستم تصفیه از آسیب در امان می ماند. تمام این زباله ها در مخزن زباله سیستم تصفیه جمع آوری می شود.

مرحله تصفیه اولیه: این مرحله دومین مرحله در سیستم تصفیه فاضلاب است. جداسازی فیزیکی جامدات، چربی ها و روغن ها از فاضلاب در این مرحله انجام می شود. در این مرحله آب برای چند ساعت به داخل فیلترها یا زلال‌کننده‌های اولیه جریان می‌یابد تا ذرات جامد ته نشین شوند و ذرات سبک‌تر به سمت بالا حرکت کرده و از مخزن جدا شوند.

ماده جامد حاصل به عنوان لجن اولیه یا خروجی اولیه شامل حدود 60 تا 70 درصد مواد جامد است. فاضلاب تصفیه شده اکنون وارد مرحله بعدی فرآیند می شود.

مرحله تصفیه ثانویه: این یک فرآیند تصفیه بیولوژیکی است که مواد معدنی و کلوئیدی محلول در فاضلاب را حذف می کند. در اینجا باکتری ها مواد معدنی کلوئیدی و محلول را تبدیل می کنند. فاضلاب تصفیه شده اکنون از مخزن اولیه به مخزن هوادهی منتقل می شود و اکسیژن از طریق سیستم هوادهی به میکروب ها می رسد.

هنگامی که پساب به سمت زلال‌کننده ثانویه می‌رود، مواد جامد ته نشین می‌شوند و به آن لجن ثانویه می‌گویند که بخشی از آن برای فرآیند لجن فعال بازیافت می‌شود و باقیمانده با لجن اولیه مخلوط می‌شود که به مخزن هضم لجن فرستاده می‌شود. سپس دفع می شود. این مرحله حدود 90 درصد مواد جامد معدنی را حذف می کند.

مرحله سوم درمان یا درمان پیشرفته: این آخرین مرحله در بسیاری از بسته های درمانی بیمارستانی است. در این مرحله جامدات معلق و مواد آلی که در مرحله تصفیه ثانویه حذف نشده اند حذف می شوند. میکروارگانیسم های بیماری زا که در طی فرآیند تصفیه بیولوژیکی حذف نشده اند در این مرحله با فرآیندی به نام ضد عفونی حذف می شوند.

بسته به شرایط فاضلاب (pH، وضوح و غیره) می توان از چندین ضد عفونی کننده استفاده کرد. این امر با استفاده از مواد ضدعفونی کننده فیزیکی و شیمیایی مانند کلر، اشعه ماوراء بنفش، ازن و غیره به دست می آید. فاضلاب ضد عفونی شده اکنون برای دفع یا استفاده مجدد مناسب است.

اگر فاضلاب بیمارستانی به اندازه کافی تصفیه نشود، آلاینده های مضر موجود در فاضلاب برای سلامت انسان و محیط زیست بسیار خطرناک خواهد بود. بنابراین استفاده از سیستم های تصفیه فاضلاب در بیمارستان ها برای کاهش اثرات مضر بر محیط زیست همواره ضروری است.
لزوم استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی
بیمارستان ها مقادیر قابل توجهی از مواد شیمیایی و عوامل میکروبی را در فاضلاب خود تخلیه می کنند. مواد شیمیایی موجود در فاضلاب بیمارستانی به گروه های مختلفی از آلاینده ها مانند آنتی بیوتیک ها، مواد حاجب اشعه ایکس، ضدعفونی کننده ها و داروها تعلق دارند. بسیاری از این ترکیبات شیمیایی در برابر تصفیه فاضلاب طبیعی مقاوم هستند.

این ترکیبات شیمیایی می توانند وارد آب های سطحی شوند و بنابراین می توانند بر اکوسیستم آبی تأثیر بگذارند و زنجیره غذایی را تحت تأثیر قرار دهند.

در نتیجه، انسان ها به ویژه در برابر آب آشامیدنی تولید شده از آب های سطحی آسیب پذیر هستند. بنابراین اصل جداسازی فاضلاب تولیدی بیمارستان از فاضلاب عمومی مورد پذیرش کامل صنایع و اکوتوکسیکولوژیست ها و همچنین متخصصان بهداشت عمومی قرار گرفته است.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده

خدمات/محصولات

چربی گیر، سپتیک تانک، برج خنک کننده فایبر گلاس، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، اسمز معکوس RO، پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، فیلترپرس، مخزن پلی اتیلن، آب شیرین کن، سپتیک تانک پلی اتیلن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات