فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

چربی گیر, سپتیک تانک, برج خنک کننده فایبر گلاس

سپتیک تانک چیست و چگونه کار می کند؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

سپتیک تانک یکی از ساده ترین و کاربردی ترین ابزارها در تصفیه انواع آب های زیرزمینی است که معمولاً در مناطق روستایی و مناطقی که سیستم فاضلاب متمرکز ندارند، استفاده کنندگان از واحدهای خانگی، صنعتی، عمومی و غیره استفاده می شود. .

سپتیک تانک ها در طی فرآیندهای مختلف ته نشینی، شناورسازی و بیولوژیکی و در واقع با استفاده از یک تکنولوژی طبیعی اثبات شده برای پیش تصفیه آب های زیرزمینی و جلوگیری از ورود انواع آلاینده ها به منابع طبیعی آب و خاک جلوگیری می کنند.

سپتیک تانک ها با توجه به تنوع نیازها و شرایط محیطی مختلف کاربران در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند تا نیازهای کاربران را به طور گسترده ای برآورده سازند. بنابراین لازم به ذکر است که این مخازن تصفیه در تصفیه فاضلاب های زیرزمینی، فاضلاب های بهداشتی – انسانی، فاضلاب های خانگی، فاضلاب های صنعتی، مجتمع های تجاری و تفریحی، هتل ها، رستوران ها و ... کاربرد فراوانی دارند.

سپتیک تانک ها معمولاً به عنوان یک سیستم پیش تصفیه در صنعت آب و فاضلاب شناخته می شوند، زیرا تصفیه انجام شده توسط این مخازن کاملاً مقدماتی بوده و فاضلاب در مراحل مختلف تا حدودی تصفیه می شود، به طوری که آلاینده های موجود در فاضلاب به طور کامل تصفیه می شوند. تخریب نمی شود و باید برای تصفیه نهایی به تصفیه خانه فرستاده شود.

در واقع با استفاده از این دستگاه سعی می شود آلودگی و حجم قابل توجهی از پساب تولیدی واحدهای مختلف کاهش یابد تا فرآیندهای تصفیه در تصفیه خانه با سرعت بیشتری و به بهترین شکل ممکن انجام شود.

بنابراین در خصوص معرفی سپتیک تانک پرکاربرد باید بگوییم که این مخازن وسیله ای بسیار ساده در سیستم های تصفیه فاضلاب هستند که با استفاده از فرآیندهای کاملا طبیعی و بیولوژیکی عملیات تصفیه بر روی انواع فاضلاب های بهداشتی-انسانی و زیرزمینی و در نهایت آنها یک سیستم پیش تصفیه در صنعت تصفیه آب و فاضلاب هستند.

سپتیک تانک چگونه کار می کند؟
سپتیک تانک مخزنی است که در ابعاد مختلف مستطیل شکل و با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند شیشه، پلاستیک، بتن، فولاد و ... ساخته می شود.

این مخزن با طراحی بسیار ساده و مطابق با فرآیندهای طبیعی و بیولوژیکی، عملیات تصفیه را انجام می دهد و تا حدودی از حجم و آلودگی فاضلاب می کاهد.

در مورد عملکرد این دستگاه باید گفت که یک سپتیک تانک معمولاً از قسمت های مختلفی تشکیل شده است و هر قسمت به طور جداگانه در ارتباط با سایر قسمت های سیستم سپتیک کار می کند تا به هدف اصلی یعنی تصفیه آب های زیرزمینی و منجر به انواع فاضلاب های بهداشتی و انسانی.

در سیستم سپتیک، هیچ گونه فاضلابی از طریق لوله های ورودی وارد مخزن نمی شود و برای مدت معینی در این مخزن نگهداری می شود، به طوری که ضایعات و مواد معلق مانند ذرات ریز، درشت و جامدات موجود در فاضلاب در کف مخزن ته نشین می شوند. زمان. .

مواد رسوبی در سپتیک تانک به لجن تبدیل شده و در کف مخزن ته نشین می شود. و تکثیر می شوند.به مرور زمان به دلیل انتشار و تکثیر مداوم باکتری های بی هوازی در مخزن فاضلاب، به آرامی تصفیه می شود، زیرا آلاینده ها و آلاینده های موجود در فاضلاب به باکتری ها و میکروارگانیسم ها وارد می شود و در نتیجه آلودگی فاضلاب از بین می رود. .

پساب تولید شده در اثر فعالیت میکروارگانیسم ها و باکتری های بی هوازی نسبت به پساب اولیه آلودگی کمتری دارد، بنابراین لازم است طی اقدامات ثانویه این پساب تصفیه شود. بدین منظور پساب حاصل از سیستم لوله کشی سپتیک از مخزن اولیه به مخزن ثانویه منتقل می شود تا طی فرآیندهای ته نشینی مجدد و عملیات بیولوژیکی از پیش طراحی شده مجددا تصفیه شود و در نهایت این پساب های تصفیه شده با یک سپتیک تانک خارج می شود. درصد کمتری از آلاینده ها

انواع سپتیک تانک
همانطور که گفته شد، با توجه به نیازهای مختلف و شرایط محیطی کاربران، سپتیک تانک ها در انواع مختلف طراحی و تولید می شوند تا نیاز کاربران را در هر شرایطی برطرف کنند. همچنین با توجه به مواد اولیه به کار رفته در ساختار این مخازن می توان سپتیک تانک ها را به انواع مختلفی دسته بندی کرد. در این قسمت برای آشنایی بیشتر با سپتیک تانک ها و نحوه عملکرد آنها در شرایط مختلف به معرفی انواع متداول این تانک ها می پردازیم:

سپتیک تانک بتنی:
مخازن سپتیک بتن از جمله مخازن بادوامی هستند که تا دهه های اخیر بسیار مورد توجه کاربران مختلف بوده است. این مخازن از بدنه بتنی ساخته شده و از نظر مقاومت در برابر خطرات محیطی بسیار مقاوم هستند. اما به مرور زمان مقاومت خود را از دست می دهند و با اولین ترک ها، فاضلاب مخزن خود را به محیط اطراف منتقل می کنند.

بنابراین با توجه به سپتیک تانک هایی که اخیراً در بازار معرفی شده اند و از نظر مقاومت در برابر شرایط خطرناک محیطی عملکرد بهتری نسبت به مخازن بتنی دارند، بهتر است به جای این مخازن از مخازن جدید استفاده شود.

سپتیک تانک فولادی:
سپتیک تانک های فولادی تانک هایی بادوام هستند که عمر آنها تا حدود 25 سال می رسد. این مخازن را می توان در محیط های مختلف و شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کرد. اما توجه داشته باشید که در دراز مدت بدنه فولادی این مخازن زنگ می زند و به مرور زمان مقاومت خود را در برابر عوامل بیولوژیکی از دست می دهند. بنابراین بهتر است در نگهداری این مخازن دقت لازم را داشته باشید.

سپتیک تانک فایبرگلاس:
این مخازن نسبت به مخازن فولادی و بتنی ساختار منسجم و باکیفیت تری دارند، به طوری که در برابر شرایط محیطی مانند رطوبت، حرکت زمین، واکنش های شیمیایی در خاک، اشعه ماوراء بنفش و ... مقاومت بالایی از خود نشان داده اند و به عنوان بهترین ها شناخته می شوند. سپتیک تانک مقاوم در جهان

سپتیک تانک پلاستیکی:
این تانک ها از جمله سپتیک تانک های بادوام و بسیار ارزان هستند که در تمامی شرایط محیطی و اقلیمی قابل استفاده هستند. این مخازن به راحتی در خاک نصب می شوند و هزینه زیادی برای نگهداری و تعمیر ندارند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فرآب صنعت تولید کننده و فروشنده پکیج های تصفیه آب و فاضلاب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده

خدمات/محصولات

چربی گیر، سپتیک تانک، برج خنک کننده فایبر گلاس، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، اسمز معکوس RO، پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، فیلترپرس، مخزن پلی اتیلن، آب شیرین کن، سپتیک تانک پلی اتیلن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات