شرکت فنی مهندسی فرازجم کناره

فروش انواع موتور آسانسور, فروش انواع ریل آسانسور, آموزش عملی آسانسور

روانکاری در آسانسور و پله برقی و روانکاری سیم بکسل

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

اگر از روانکار نامناسب استفاده شود و یا به صورت غیر صحیح از روانکار استفاده گردد، نتایج اغلب، بسیار نامطلوب‌تر از زمانی است که شما هیچ گونه روانکاری انجام نداده باشید. هیچ نوع روانکار جادویی وجود ندارد که تمامی نیازهای روانکاری را پوشش دهد و باعث صرفه‌جویی‌های غیر معمول نظیر افزایش عمر روانسازها و یا کاهش ضررهای ناشی از اصطکاک گردد. مانند همه محصولات دیگر، افرادی که در کار فروش روانکار هستند ادعاهایی در مورد قابلیت‌های محصول خود مطرح می‌کنند که تا کنون توسط تست‌ها و آزمایش‌های فنی تائید نشده است.

روغن‌ها

روغن معدنی یکی از معمول ترین روانکارها می‌باشد و بجز چند استثناء برای روانکاری اغلب آسانسورها و پله برقی‌ها بکار برده می‌شود. از انواع دیگر روانکارها می‌توان به روغن‌های گیاهی، سیلیکونی، فسفات استر، فلوروکربنها اشاره کرد. از روغنهای ذکر شده تنها نوع سیلیکونی کاربرد زیادی در صنعت آسانسور دارد. سایر روانکارها در موارد خاص کاربرد دارند و از آنها ممکن است تنها در شرایط خاصی استفاده شود.

خصوصیات روغن‌ها:

یکی از مهمترین خصوصیات یک روغن می‌باشد و یکی از معیارهای سنجش غلظت روغن است. هر چه این عدد بیشتر باشد، نشان دهنده غلظت بیشتر روغن می‌باشد. گرانروی یک روغن بر اساس زمانی که مقدار ۶۰ میلی لیتر از آن در دمای تعیین شده از یک منفذ استاندارد عبور می‌کند بر حسب ثانیه تعیین می‌گردد. واحد گرانرویSSU می‌باشند. از گرانروی مطلق و گرانروی کینماتیک، نیز ممکن است استفاده شود. گرانروی کینماتیک با واحد سانتی استوک به صورت وسیعی در مهندسی و آزمایشگاه به کار می‌رود و نشان دهنده استحکام برشی روغن می‌باشد. درسیستم SAE، درجه‌بندی روغن موتور بصورت حداکثر و حداقل گرانروی در یک دامنه تغییر دما تعیین می‌گردد. به طور مثال، SAE 5W-20 دارای گرانروی بالاتری در دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت می‌باشد و معمولاً به عنوان روانکار برای سیم بکسل‌ها به کار برده می‌شود. روغن‌های با گرانروی کمتر معمولاً به روغن‌های سبک معروف هستند. هنگام استفاده از سیستم SSU برای نشان دادن میزان گرانروی، حتما باید دمایی که در آن اندازه گیری انجام شده ذکر شود. از آنجایی که گرانروی با دما تغییر می‌کند، بی معنا خواهد بود اگر که گرانروی را بدون مشخص کردن دمای مربوطه استفاده کنیم.
شاخص گرانروی: بیانگر عددی تغییر در گرانروی متناسب با تغییرات دما می‌باشد. هر چه که مقدار این شاخص بیشتر باشد، گرانروی به میزان کمتری با دما تغییر می‌کند. کمترین میزان شاخص گرانروی ۰ و بالاترین میزان آن ۱۰۰ می‌باشد. هنگامی که این شاخص پایه گذاری شد، مقیاس طوری تعیین شده بود که ۱۰۰ حداکثر مقدار شاخص قابل دسترسی بود. با این وجود بعضی از روغن‌های جدید، به خصوص روغن‌های مصنوعی ممکن است دارای شاخص گرانروی بالای ۱۵۰ باشند.
نقطه ریزش: دمایی است که در آن روغن در شرایط از پیش تعیین شده، جاری می‌شود.

نقطه اشتعال: دمایی است که در آن دما در حضور اکسیژن، احتراق اتفاق می‌افتد.

نقطه آنیلین: معیار و مقیاسی است برای نمایش قابلیت حلالیت یک محصول نفتی.

ادامه مطلب در لینک زیر

http://farazjam.ir/1392/02/%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1-%D9%88-%D9%BE%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D9%88-%D8%B3/

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت فنی مهندسی فرازجم کناره

مازندران، فریدون کنار

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

فروش انواع موتور آسانسور، فروش انواع ریل آسانسور، آموزش عملی آسانسور، آموزش عملی نصب جک برقی، ارائه قیمت روز موتور آسانسور و ریل، آموزش آسانسور عملی، فروش آسانسور خانگی، فروش آسانسور Home Lift، دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور، آموزش نصب آسانسور، آموزش طراحی و محاسبات، آموزش، استعلام قیمت آسانسور، قیمت آسانسور، آموزش آسانسور، مشاوره آسانسور

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات