کاتی صنعت

برق, ابزار دقیق, اتوماسیون صنعتی

توسعه کشور، با جدی گرفتن علم شیمی میسر است

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

دبیر انجمن شیمی ایران گفت: توسعه کشور، با جدی گرفتن علم شیمی میسر است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی زلفی‌گل در دومین سمینار شیمی کاربردی ایران که در دانشگاه زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه پیشرفت کشور بدون توجه به علم شیمی مقدور نیست، افزود: مسئولان امر اگر به دنبال توسعه کشور هستند، علم شیمی را جدی بگیرند و همان‌طور که تفکر و تعقل ما نیز در نتیجه واکنش شیمیایی است و در واقع همه زندگی شیمی و شیمی همه زندگی است، اگر این مهم نادیده گرفته شود، پای پیشرفت و توسعه قطع یقین خواهد لنگید.

وی ادامه داد: همواره گسترش مشارکت بین‌المللی موجب توسعه دیپلماسی علمی خواهد شد و با توجه به اینکه میزان مشارکت‌های ایران با سایر دانشگاه‌ها ۲۰ درصد است، ضرورت تغییر نگاه در این زمینه حس می‌شود؛ چرا که با این کار نگاه جهان به ایران تغییر خواهد یافت.

دبیر انجمن شیمی ایران افزود: باید نظارت را در سیستم آموزش ‌عالی بالا ببریم تا داده‌های علمی دانشگاه و تولید علمی در کشور کیفی شود. در ایران یک میلیون نفر پژوهشگر وجود دارد که خود ظرفیت بسیار بزرگی است. همچنین در ایران فرصت بزرگی برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف علمی مشاهده می‌شود.

زلفی‌گل با بیان اینکه باید نوع نگاه به علم در ایران و نظام آموزشی عالی تغییر یابد، خاطرنشان کرد: باید برای نزدیک به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجوی کشور با آینده‌نگری برنامه‌ریزی مناسب انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه‌های کاربردی خوب عمل نشده است، افزود: با این حال ایران در مسیر درست علمی حرکت می‌کند و از این نظر در جهان، کشور به سمت صاحب مکتب علمی شدن می‌رود.

زلفی‌گل با اشاره به تعداد مقالات مروری ایران در سایت اسکاپوس، اظهار کرد: در سال 2016 توسط پژوهشگران ایرانی 1597 مقاله مروری در کشور منتشر شده که نشان از پیشرفت ایران در این زمینه دارد.

دبیر انجمن شیمی ایران با تاکید بر اینکه باید شاخص‌های علمی دنیا را به رسمیت بشناسیم، گفت: با این بینش می‌توانیم علم را بومی کرده و مورد استفاده قرار دهیم.

وی با بیان اینکه کشور عربستان طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری خوبی در زمینه‌های علمی کرده است، تصریح کرد: این کشور در آینده در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

دبیر انجمن شیمی ایران با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم برای کشور درصد مشارکت بین‌المللی در مستندات علمی است، اظهار کرد: طی سالیان گذشته دیپلماسی سیاسی کشور مطلوب عمل کرده است، اما از طریق دیپلماسی علمی می‌توان به دیپلماسی سیاسی کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه باید قواعد علمی دنیا را به رسمیت شناخت، تصریح کرد: امروز انجمن شیمی ایران 10 کمیته و 6 مجله داشته که 6 تا 10 سمینار در سال برگزار و چشم‌اندازهای خوبی برای سال‌های آتی تعریف کرده است.

در ادامه این مراسم، دبیر علمی دومین سمینار شیمی کاربردی ایران با بیان اینکه 226 مقاله در این سمینار مورد قبول واقع شده و 21 مقاله از این تعداد به صورت سخنرانی است، گفت: این سمینار کار خود را از پارسال در کشور آغاز کرده است و امسال دومین میزبانی این سیمنار به دانشگاه زنجان اعطا شده که جای بسی خوشحالی است.

محمدحسین رسولی‌فر ادامه داد: نخستین دوره سمینار شیمی کاربردی ایران سال گذشته به میزبانی تبریز و در دانشگاه تبریز برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه شیمی کاربردی یکی از شاخه‌های علمی شیمی محسوب می‌شود، افزود: شیمی کاربردی در ایران کار خود را از سال 68 آغاز کرده است.

7 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

کاتی صنعت

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

برق، ابزار دقیق، اتوماسیون صنعتی، آزمایشگاهی، SENSOPART GERMANY، kimo FRANCE، CS-INSTRUMENT آلمان، ifm آلمان، CTC VIBRO، PROCESSENSOR USA، NIVEL Co مجارستان، SICK آلمان، LAP-LASER GERMANY، HANNA USA، HACH USA، MICROSONIC GERMANY

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات