کاتی صنعت

برق, ابزار دقیق, اتوماسیون صنعتی

فرضیه احتمال نگارش بخشی از متون عهد عتیق پیش از ویرانی اورشلیم

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

محققان بسیاری که بر روی عهد عتیق کار می کنند اعتقاد دارند که متون این کتاب مقدس در قرن ششم پیش از میلاد و پس از ویرانی اورشلیم و تبعید یهودیان به بابل نگارش شده است. ولی بتازگی محققان دانشگاه تل آویو که بر یافته های باستان شناسی کار می کنند اعلام کرده اند، نگارش بخشی از کتاب مقدس، احتمالا به قرن هفتم پیش از میلاد باز می گردد.

اسرائیل فینکلشتاین، استاد باستان شناسی در دانشگاه تل آویو می گوید: «شانزده دستونشته متون قدیمی به زبان عبری را مقایسه کردیم. متوجه شدیم این متون توسط ۶ نفر کتابت شده اند. دانش نوشتن به دوران پادشاهی یهودا باز می گردد. این بدین معناست که نظام آموزشی در دوران قدرت یهودا وجود داشته و خود یهودا بیش از تصور موجود با سواد بوده است. البته این بیانگر یکی از بزرگترین پرسشها درباره نگارش متون کتاب مقدس است.»

محققان با استفاده از تصویر برداری چند طیفی تلاش می کنند حروف عبری حک شده بر یافته های باستان شناسی را بازسازی کنند. بسیاری از این حروف با گذشت زمان محو شده اند. در این تحقیق همچنین با بهره گیری از یک نرم افزار، دستخط کاتبان مختلف با یکدیگر مقایسه و از یکدیگر تشخیص داده می شود.

آریه شاوس، دانشجوی دکترای دانشگاه تل آویو می گوید: «در تحقیقاتمان با متون بسیار قدیمی و فرسوده ای روبرو هستیم. برای نمونه، اگر به یکی از این حروف نگاه بیاندازید، بسختی می توان آنرا تشخیص داد. در قدم نخست، نیازمند بازسازی حروف هستیم. سپس شناسایی و تحلیل نوشتار کاتبان آغاز می شود.»

توانایی نگارش پیش از ویرانی اورشلیم احتمالا می تواند نشانه ای از نگارش بخشی از متون کتاب مقدس در این دوران باشد.

منبع:یورنیوز

7 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

کاتی صنعت

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

برق، ابزار دقیق، اتوماسیون صنعتی، آزمایشگاهی، SENSOPART GERMANY، kimo FRANCE، CS-INSTRUMENT آلمان، ifm آلمان، CTC VIBRO، PROCESSENSOR USA، NIVEL Co مجارستان، SICK آلمان، LAP-LASER GERMANY، HANNA USA، HACH USA، MICROSONIC GERMANY

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات