پرتو اندازان هور

پروژکتور اس ام دی,SMD Projector, ال ای دی

ال ای دی(LED) چیست؟

Light Emission Diodeهمانطور که از نام گذاری این قطعه ی الکترونیکی می توان فهمید ، ساختار دیودی که همان پیوند P  و N را دارا می باشد ، ساخته شده است . به معنای واقعی همه ی دیود ها در محل اتصال پیوند P و N   از خود مقدار بسیار ناچیزی نور منتشر می کنند .پیدایش اولین دیود تقریبا همزمان با پیدایش اولین ترانزیستور بوده است .   جان باردین فیزیکدان آمریکایی و برنده ی دوجایزه ی نوبل در حالی که با دانشمندان هم دوره خودش ، ویلیام شالکی و والتر برتن به کشف اولین ساختارهای دوپیوندی دست یافتند . نام این قطعه به خاطر ساختار داخلی دیود گذاشتند . چند سال بعد این دانشمندان در سال 1945 موفق به ساخت اولین ترانزیستور شدند . البته باید درنظر داشت که این ترانزیستور دارای بتایی کمی بیشتر از 1 بود . این اختراع تحول بسیار بزرگی در تاریخ  رشته ی الکترونیک به حساب می آید.   اولین ترانزیستور ساخته شده تمامی ال ای دی ها از یک پیوند P  و N ساخته شده اند . در ابتدا به علت اینکه نور مننشر شده از LED ها ناچیز و  کم بود LEDها را برای نشان دادن علامت (یا همان چراغ سیگنال) استفاده می شد. LED ها در سه رنگ اصلی : سبز ، زرد و قرمز تولید می شد وتغییر رنگ در LED ها ابتدا با تغییر رنگ پوسته و قاب آن ایجاد می کردند ولی با آزمایش و پیشرفت دانش و تکنولوژی و ایجاد بستر مناسب برای ساخت LED و رسیدن به غلظت های با درجه ی خلوص بالا و افزودن مواد دیگر مانند مواد فسفرسانس به ترکیبات ساختاری آن ، نوع های جدید LED با رنگ های مختلف ساخته شد . 
 
البته این LEDها همچنان جایگاه خودرا حفظ کرده اند و دارای کاربرد وسیعی می باشند ، به عنوان مثال در نمایشگرهای سون سگمنت ، چراغ های سیگنال ، تابلوهای روان و . . . کاربرد دارند .این LEDها دارای بازدهی 20 تا 30 لومن بروات می باشند ، امروزه LED هایی تولید شده اند که دارای بازدهی بالای 170 لومن بروات می باشند (آزمایشگاهی) . شرکت های بزرگی در حال بررسی و تحقیق برروی تولیدLEDهای با بازدهی و لومن بالاتر می باشند . در حال حاضر هم LEDهایی با120 لومن بروات در بازار موجود می باشد که ساخت شرکت Cree  می باشد .راه اندازی یک LED بسیار ساده می باشد ، به این طریق که تنها لازم می باشد تا یک منبع تغذیه با یک مدار یا المان کنترل کننده ی جریان در سر راه LED  قرار داشته باشد تا از عبور جریان اضافی جلوگیری کند . مدار زیر نحوه ی راه اندازی LED را نشان می دهد : 
راه اندازی یک LED با مقاومت LED ها المان هایی جهت دار می باشند(آند وکاتد) و باید مانند یک دیود معمولی بایاس شوند ، بنابراین لازم است تا در هنگام متصل کردن به منبع رعایت جهت اتصال آن نیز شود .  شکل پایه ی led مشخص کننده ی مثبت یا منفی بودن آن می باشد ، پایه ی بلند تر مثبت و پایه ی کوتاه تر منفی می باشد . البته از شکل داخلی دیودها مهم می توان به جهت پایه ها پی برد ، همانطور که در کل بالا مشخص است پایه ی نگه دارنده ی نازکتر مثبت و پایه ی نگهدارنده ی کلفت تر منفی می باشد .  
 
ولتاژ کار ledها از 2.4 ولت شروع شده و تا 3.3 ولت ادامه دارند . اکثر LEDهای موجود در بازار که به LEDها 20 میلی آمپری می باشند ، ولتاژ راه اندازی 3.1 و لت نیاز دارند . هر شرکت سازنده ی برای محصولات خود دیتا برگ یا دیتاشیت ارائه می کند . 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

پرتو اندازان هور

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

پروژکتور اس ام دی،SMD Projector، ال ای دی،LED، اس ام دی،SMD، سی اوبی،COB، پروژکتور،Projector، پنل روکار و توکار،PANEL، پنل سه بعدی،3D PANEL، قاب هالوژن، لامپ فیلامنت،FILAMENT LAMP، ریسه

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات