بازرگانی محمود قراچورلو واردکننده سیم بکسل و جرثقیل

سیم بکسل, جرثقیل برقی, جرثقیل دستی

نحوه محاسبه swl سیم بکسل

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

یکی از صنایعی که در دهه های اخیر در جهان پیشرفت چشمگیری داشته است صنعت سیم بکسل است. در ابتدا در صنایع از زنجیر هال و طناب ها استفاده میشد ولی کاملا قابل انتظار است که آن ها مقاومت کافی در برابر فشار های بالا داشتند و می توانستند که فشار های بالا را تحمل کنند. همچنین نمیتوانستیم از آن ها در همه محیط ها و مکان ها استفاده کنیم. بعد از اختراع سیم بکسل به دست یک مهندس معدن لالمانی همه چیز به طرز چشمگیری تغییر کرد. سیم بکسل ها رشته های فولادی به هم تابیده شده هستند که میتوانند از نظر تعداد مفتول و نوع مغذی و نحوه به هم تابید شدند با هم تفاوت داشته باشند. با همه گیر شدن استفاده از سیم بکسل در صنایع انواع آنها نیز شروع به تولید شده اند  به این صورت که دیگر می توانستیم انواع آنها را در انواع مکان و در کاربرد های متفاوت استفاده کنیم.

 برای مثال بعضی از این سیم بکسل ها دارای انعطاف بالایی هستند که میتوان آنها را در مکان های استفاده کرد که نیازمند این هستیم که سیم بکسل خم شود. یا سیم بکسل های روکش دار که در مکانهایی که رطوبت محیط بالا است ایتفاده میشود تا از زنگ زندگی آنها جلوگیری شود. امروز ما در بازرگانی محمود قراچورلو با ما همراه باشید تا دقیق تر به این محصول مهم و پر کاربرد بپردازیم و پس از ان نگاهی کنیم به نحوه محاسبه ميزان بار مجاز و ظرفیت ایمن سیم بکسل بیندازیم

محدوده بار كاري(WLL)
بیشترین باری که یک دستگاه یا ابزار بتواند از زمین بلند کند یا آن را پایین بیاورد و یا آن را در حالت معلق نگه دارد محدوده بار کاری ویل گفته میشود. باید توجه داشت این محدوده در انجام بیشتر کارها ایم نمی باشد و بهتر است که از حداکثر توان دستگاه استفاده نشود زیرا امکان خراب شدن یا حتی افتادن بار نیز وجود دارد.

بار كاري ايمن(SWL)
بیشتری باری که برای یک دستگاه و یا ابزار توسط بازرس معتبر تایید میشود و دستگاه میتواند تا آن حد مجاز بار حمل کند محدوده ایمن یا اس دبلیو ال گفته میشود. این محدوده ضریب ایمنی بیشتری نسبت به محدوده کاری ویل دارد و منطقا همیشه این مقدار از مقدار ویل کمتر می باشد.

ضریب ایمنی چیست؟
نسبت نیروی از هم گسیختگی به بار مجاز

استحکام گسیختگی چیست؟
مقدار نیرویی که یک جسم قبل از شکست و از هم گسیختگی تحمل می کند.

SWL= B.S / S.F

تقسیم بندی سیم بکسل ها از نظر مغزی
مغزی سیم بکسل در وسط سیم بکسل قرار میگیرد تا هنگامی که سیم بکسل ها مورد کشش و فشار قرار می گیرند این ناحیه باعث شود که مفتول های اطراف حالت خود را از دست ندهند. سیم بکسل ها بر حسیب کاربردی که دارند می توانند مغزی های متفاوتی داشته باشند تا به آنها ویژگی های متفاوتی بدهند. این مغزی ها معمولا به دو دسته تقسیم میشوند:

  سیم بکسل هایی با مغزی های کنفی یا آزبست یا پلی پروپن
  سیم بکسل با مغزی فولادی

لایه داخلی فیبری کنفی یا fiber main core:
این نوع فیبر از درختان  مانیلا و آزبست و پلی پروپین تشکیل می شود و قبل از اینکه این سیم ها داخل سیم بکسل قرار بگیرند به روغن آغشته می شوند این کار به این دلیل است که از زنگ زدگی سیم ها جلوگیری شود و سیم ها بتوانند به راحتی بر روی یکدیگر بلغزند این الیاف خاصیت انعطاف پذیری خوبی به سیم بکسل ها می دهد ولی متاسفانه در مقابل فشار زیاد و کشیدگی و له شدگی مناسب نیستند برای این مواقع می توان از پنبه و پلی پروپیلن که از پنبه طی عملیات پیچیده تولید میشوند استفاده کنیم. سیم بکسل مغزی کنفی را در در کارخانه داخل حوضچه مخصوص پر از روغن به مدت ۳-۲ ساعت در درجه حرارت ۱۰۰-۸۰ درجه سانتیگراد حرارت می‌دهند تا روغن رقیق گردیده و کنف خاصیت روغن پذیری داشته باشد.

اگر شما از انواع سیم بکسل ها استفاده کنید  هنگامی که سیم بکسل تحت فشار قرار میگیرد باعث میشود که مقداری از روغنی که درون مغزی سیم بکسل ها قرار دارد به بیرون از ان نشت کند و از آن خارج شود این امر باعث میشود که نه تنها توسط این روغن تمام مفتول ها سرویس شوند بلکه از زنگ زدگی آنها نیز جلوگیری میکند و باعث میشود که عمر بیشتری نسبت به انواع دیگر سیم بکسل ها را داشته باش. این جا است که شما باید خودتان بسنجید که برای چه کاری به چه نوع سیم بکسلی نیاز دارید زیرا در انتخاب سیم بکسل میتوان بر اساس کاربردی که از آن انتظار داریم اولویت های خود را رتبه بندی کنیم.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

بازرگانی محمود قراچورلو واردکننده سیم بکسل و جرثقیل

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

سیم بکسل، جرثقیل برقی، جرثقیل دستی، اتصالات سیم بکسل، بالابرهای سیم بکسلی، زنجیر های باربرداری، ملزومات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، بست سیم بکسل، جرثقیل سقفی، جرثقیل دستی، پولیفت، تیفور

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات