بازرگانی محمود قراچورلو واردکننده سیم بکسل و جرثقیل

سیم بکسل, جرثقیل برقی, جرثقیل دستی

جرثقیل دستی ؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

جرثقیل دستی ؟ : جرثقیل ها وسیله ای هستند که با داشن طناب و قرقره  برای جابه جایی(بالا کشیدن یا پایین کشیدن) وسیله های سنگین استفاده می شود. این وسیله برای حرکت دادن بار های فراتر از توان انسان می باشد.دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند و با توجه به کاربردشان در عملیات های متفاوتی استفاده می شوند. جرثقیل هارا به طور کلی می توان به سه دسته تقسیم کرد. این دسته بندی شامل جرثقیل های ثابت، متحرک و سقفی می باشد.

جرثقیل ثابت
جرثقیل های ثابت آن دسته از جرثقیل ها می باشند که محیط حرکتی آن ها بسیار محدود است و قابلیت جا به جایی ندارد. این جرثقیل ها دریک نقطه ی خاصی نصب می شوند و از انواع آن می توان جرثقیل های برجی یا تاور کرین، جرثقیل دروازه ای و جرثقیل کابلی را نام برد. جرثقیل هایی که برای جابه جا کردن وسائل در مکان های اداری و سالن های دارای سقف استفاده می شوند جرثقیل های سقفی می باشند که یکی از انواع جرثقیل های ثابت می باشد. این گونه جرثقیل ها هزینه ی کمی دارند و می تواند به طور مستقل به تمام نقاط دسترسی داشته باشد.

جرثقیل های متحرک
جرثقیل های متحرک جرثقیل هایی می باشند که می توانند بار را چرخش دهند و در محوطه ی کار حرکت کنند. این جرثقیل ها قابلیت این که طول و زاویه بوم را تنظیم کنند دارند. جرثقیل های متحرک با توجه به نوع شاسی حامل آن ها به دسته های جرثقیل های کامیونی، جرثقیل های چرخ لاستیکی و جرثقیل های چرخ زنجیری تقسیم می شوند.

جرثقیل های کامیونی: این نوع جرثقیل ها روی دستگاه حامل نصب شده است و فقط مختص کار های جرثقیلی نمی باشد. این دسته از جرثقیل ها شامل بوم تلسکوپی و بوم لولایی می باشد.
جرثقیل های چرخ لاستیکی: این جرثقیل ها در نحوه ی کارکرد تفاوت زیای ندارد اما در روش انتقال و حمل دستگاه تفاوت وجود دارد. نحوه عملکرد جرثقیل های چرخ لاستیکی خودکششی می باشد و موتور مخصوص به خود دارد که وظیفه ی جابه جایی و تامین نیروی لازم برای کار جرثقیل را بر عهده دارد. این جرثقیل ها دو نوع می باشند؛ جرثقیل های متحرک چرخ لاستیکی بوم بشکه ای و جرثقیل های متحرک چرخ لاستیکی بوم تلسکوپی
جرثقیل های متحرک چرخ زنجیری: این نوع جرثقیل ها در عملیات سنگین کاربرد دارند که به همین دلیل نمی توان در این جرثقیل ها از چرخ لاستیکی استفاده کرد و برای اینکه بتوان فشار را به سطح پخش کرد چرخ های زنجیری به کار گرفته شده است. جرثقیل های چرخ زنجیری برای زمین های ناهموار بسیار مناسب است که یکی از مزایای این نوع جرثقیل ها می باشد. این جرثقیل دارای سرعت کم در جابه جایی می باشد. بیشترین کاربرد آن ها در پالایشگاه ها و پروژه های صنعتی بزرگ می باشد. جرثقیل های متحرک چرخ زنجیزی با توجه به عملکردشان به جرثقیل های چرخ زنجیری سبک و جرثقیل های چرخ زنجیری بالابر تقسیم شده اند.
جرثقیل دستی
هنگامی که شرایط اجازه ندهد و یا وزن اجسام در حدی باشد که نیاز نداشته باشیم که از دیگر جرثقیل ها استفاده کنیم از جرثقیل های دستی ( chain block) استفاده می کنیم. این نوع جرثقیل ها توسط قلاب و آویز  به ریل ای سقفی وصل شده و با استفاده از ترولی به کار گرفته می شود. قیمت این جرثقیل ها در مقایسه با جرثقیل های برقی قیمت پایین دارند. گاهی اوقات فضا برای مانور جرثقیل های تاور کرین و سیار مناسب نمی باشد و یا نیاز به عکس العمل سریع و سرعت عمل بالا در جابه حایی ها می باشد؛ علاوه بر این موارد گاهی استفاده از جرثقیل های دیگرهزینه های بالایی دارند که به صرفه نمی باشد استفاده از جرثقیل های دستی مناسب تر می باشد. شرکت هایی بسیار در زمینه ی جرثقیل های دستی فعالیت دارند که یکی از این شرکت ها بازرگانی محمود قراچورلو می باشد که جرثقیل های با کیفیت بالا را به سازمان ها و صنایع معتبر ارائه می دهد.

 

جرثقیل های دستی شامل جرثقیل دستی مکانیکی، جرثقیل الکتریکی و جرثقیل مغناطیسی می شوند.

جرثقیل دستی مکانیکی: کنترل این جرثقیل ها به صورت مکانیکی و با استفاده از چرخ دنده و زنجیر می باشد.

جرثقیل های الکتریکی: کنترل این دسته با نیروی برق م باشد که به همین دلیل سریعترین و مطمئن ترین نوع جرثقیل های دستی هستند.

جرثقیل های مغناطیسی: جرثقیل های مغناطیسی بدون استفاده از هیچگونه نیروی برقی و یا دستی و قلاب اجسام تا ۵ تن را جابه جا می کند.

کاربرد جرثقیل دستی
وظیفه جرثقیل دستی آسان کردن جابه جایی وسیله های سنگین در کارهایی مانند:

کمک به جدا کردن قطعه های گیرپاچ کرده در کارگاه ها
حفظ قطعات جوشکاری، پوشش دهی و غیره
کمک به بارگیری های داخل کارگاه ها و سوله ها
قرار دادن قطعات روی دستگاه های تراشکاری، فرزتراش، سنگ محور، بورینگ و سایر دستگاه های صنعتی
جابه جایی کارهایی که از حساسیت بالایی برخوردارند به اتاق های رنگ کوره ای، سند بلاست و…
حفظ تعادل دستگاه های کاری مانند دریل کاری …

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

بازرگانی محمود قراچورلو واردکننده سیم بکسل و جرثقیل

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

سیم بکسل، جرثقیل برقی، جرثقیل دستی، اتصالات سیم بکسل، بالابرهای سیم بکسلی، زنجیر های باربرداری، ملزومات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، بست سیم بکسل، جرثقیل سقفی، جرثقیل دستی، پولیفت، تیفور

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات