شرکت نوین گیت - نماینده ی بهترین برندهای درب اتوماتیک و ر...

درب اتوماتیک, کرکره برقی, کرکره اتوماتیک

اساس کارکرد سیستم های هیدرولیکی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

بر اساس قانون پاسکال فشار وارده بر هر نقطه از یک مایع محبوس به طور مساوی در تمام جهات انتقال می یابد و با نیروی مساوی بر روی سطوح مساوی اثر می گذارد . اساس سیستم های هیدرولیکی که در بسیاری از محصولات درب اتوماتیک برای تردد های نامحدود استفاده می شود در حقیقت بر پایه این قانون ساخته شده اند . در ابتدای امر سیستم های هیدرولیکی آبی اختراع شدند و به دلیل مشکلات زیاد از چرخه ی تولید حذف شدند و سپس سیستم های هیدرولیکی روغنی در صنعت به طور وسیعی مورد استفاده قرار گرفت . فنی که انتقال و تبدیل نیرو را توسط مایعات انجام دهد ، هیدرولیک نامیده می شود .

روغن به کار رفته در سیستم هیدرولیک نیز روغنی است که مورد استفاده آن تنها در سیستم انتقال نیروی هیدرولیک بوده و ضمناً باید در فشارهای بالا مقاوم بوده و خواص شیمیایی و فیزیکی خود را از دست ندهد . از روغن هیدرولیک برای انتقال فشار پمپ هیدرولیک برای حرکت سیستم استفاده می شود . افزایش عمر قطعات و کاهش میزان استهلاک آنها ، به دلیل استفاده از روغن در داخل سیستم های درب اتوماتیک و راهبند هیدرولیکی از مزیت های این سیستم به شمار می رود .

 

مزیت های سیستم الکترو هیدرولیکی

تولید و انتقال نیروهای عظیم با توان های بالا توسط قطعات کوچک هیدرولیکی

فشار یکنواخت و غیر پله ای و قابلیت استفاده برای دفعات مکرر و بالا

انعطاف پذیری و مهار آسان

دوام بالا و امکان بررسی و کنترل آسان سیستم توسط تعدادی حرارت سنج و فشارسنج

امکان تنظیم دقیق و پیوسته دور دستگاه ، تنظیم سرعت در خلال کار بدون توقف ، بازه تبدیل دور نامحدود ، امکان تعویض جهت حرکت با سرعت زیاد و دقت بالا در تغییر جهت ها و سرعت ها

معایب سیستم الکترو هیدرولیکی

فشار وارده در سیستم های هیدرولیکی بالا می باشد و به همین دلیل باید سیستم به دقت آب بندی شده باشد

قیمت تمام شده ی بالاتر نسبت به سیستم مکانیکی

به دلیل حساسیت بسیار زیاد سیستم های هیدرولیک وجود کوچکترین جسم خارجی و ناخالصی در داخل سیستم باعث خرابی چرخه کارکرد می شود

حساسیت روغن ها به دما و پایین آمدن دقت سیستم در اثر داغ شدن

کارایی مطلوب سیستم هیدرولیک، بازده ، دوام آن وابسته به تناسب سیال به کار رفته با سیستم مورد نظر است . آب سبب خوردگی سطوح فلزی می شود و نیز گرانروی آن پایین است و به همین دلیل آب بندی اجزای سیستم هیدرولیک آبی دشوار است و روان کاری اجزای متحرک پمپ ها یا موتورهای هیدرولیکی آبی به خوبی انجام نمی پذیرند و در نتیجه زود خراب می شوند .

اما در مورد روغن ، خطر خوردگی نزدیک صفر است و خاصیت روان کاری دارد و نیز می توان تا حد زیادی از نشتی سیستم جلوگیری کرد . هرگاه در سیستم هیدرولیک از روغن رقیق تر استفاده شود به علت کم شدن فشار راندمان پمپ پایین آمده و درجه حرارت بالا می رود . همچنین روغن هیدرولیک رقیق از گوشه و کنار مجاری روغن به بیرون نشت کرده و موجب خرابی پمپ می گردد . هرچند انتخاب لزجت مناسب برای روغن هیدرولیک به نوع سیستم هیدرولیک بستگی دارد ولی به طور کلی می توان گفت که مقدار لزجت کمتر بهتر است زیرا اتلاف اصطکاکی و جریانی ناچیز خواهند شد و عملیات کنترلی با بالاترین دقت انجام خواهد گرفت . هرچند لزجت کم می تواند سبب ازدیاد نشتی و کاهش قابلیت روانکاری روغن شود ولی به دلیل ایجاد افت فشار کمتر در خطوط لوله (اصطکاک کمتر) بر روغن های با گرانروی کم ترجیح داده می شوند .

به طور کلی در انتخاب روغن سیستم کارکرد باید به دو نکته دقت کرد :

۱) قابلیت روانکاری کافی روغن برای به حداقل رساندن فرسایش

۲) به حداقل رساندن نشتی از سیستم

چرا برای اتوماسیون درب های اتوماتیک و راهبند از سیستم های الکتروهیدرولیک را انتخاب کنیم؟

با توجه به مطالب بالا سیستم های درب اتوماتیک و راهبند هیدرولیک قابل اطمینان تر، بادوام تر، دارای قابلیت قفل سرخود self locking ، کار کردن آسان تر بر روی آنها، سریع ترند، قابلیت انجام کار بیشتری را دارند و نیاز به تعمیرات کمتری دارند . درب بازکن های اتوماتیک الکتروهیدرولیک قابلیت کارکردن در میزان ترددهای بسیار بالا را دارا می باشند و می توانند حرکت سریع و روان درب های بسیار بزرگ و سنگین را به خوبی میسر سازند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت نوین گیت - نماینده ی بهترین برندهای درب اتوماتیک و ر...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

درب اتوماتیک، کرکره برقی، کرکره اتوماتیک، جک پارکینگی، درب سکشنال، رول گیتر، راهبند، تیغه پلی کربنات، تیغه فوم دار، تیغه اکسترود، درب ریلی پارکینگ، سکشنال، راه بند، تیغه رول گیتر، کرکره پنجره، کرکره شفاف

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 3 ماه قبل