گروه فنی مهندسی پایا صنعت

طراحی و ساخت, تابلوهای ژنراتور( امرجنسی) ژنراتور( برق اضطراری ), تابلوهای صعنتی plc

آسانسور کارگاهی و مزیت های استفاده از آن :

آسانسور کارگاهی و مزیت های استفاده از آن :

 

آسانسورهای ماشین هایی هستند که برای بالا و پایین بردن افراد ، بار ها ، ابزارها و دستگاه ها و ماشین های کوچک در کارگاه های ساختمانی از آن ها استفاده می شود . این آسانسورها ی کارگاهی یا بالابر ها به دلیلِ فراهم کردنِ ایمنی و امنیتِ کافی و استحکام زیاد از پرکاربرد ترین دستگاه ها در صنعت ساخت و ساز است. در ضمن چون حمل و انتقال این آسانسورها و نصب آن ها در محل جدید نسبتا” آسان و بی دردسر است .

این آسانسورها دارای محدودیت ارتفاع نیستند و برای بلندترین برج ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند .هرچند برای ساختمان هایی با طبقات کمتر ، استفاده از این آسانسور ها توجیهِ اقتصادی مقبول تری دارد یعنی می توان گفت هزینه ی بسیار مناسبِ استفاده از این آسانسورها باعثِ کم خواب شدنِ سرمایه ی اولیه می شود .

آسانسورهای کارگاهی از دو عضو سازنده ی اصلی ِ رِیل و کابینی مجهز به سیستم پاراشوت تشکیل شده است . در صنعت ساخت  و ساز که اسمنیِ کار و کارگر حرف اول را می زند داشتنِ سیستم پاراشوت ایمنیِ این نوع آسانسور را یک پله بالاتر از انواعِ دیگرِ بالابر کارگاهی مرسوم در بازار قرار می دهد .

دقت شود تقریبا تمام آسانسورهای کارگاهی در بازار دارای گارانتی تقریبی ۱ ساله و حدود ۵ الی ۱۰ سال خدمات پس از فروش می باشند پس اگر در صدد خرید و استفاده از آن ها هستید این نکته را به هیچ وجه فراموش نکنید .

انواع آسانسور کارگاهی از لحاظ نوع نصب:

آسانسورهای کارگاهی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند . دسته ی اول آسانسورهای کارگاهی هستند که بر روی نمای ساختمان نصب شده و دارای قطعات ۳ متریِ جدا جداست که بر روی هم مونتاژ می شوند. اساس حرکت این آسانسورها هم می تواند کششی باشد و هم می تواند سیستم راک و پینیون (دنده و چرخ دنده) باشد.

دسته ی دوم آسانسورهایی ست که نیاز به چاهک داشته و دارای رِیل های استانداردِ T9 , T16  بوده که امکان حرکت کاملا نرم و روانی را برای آسانسور فراهم می کنند. این آسانسورها را همچنین می توان در گود برداری ها و حفاری ها مورد استفاده قرار داد.

همچنین لازم به ذکر است در پایانِ عملیاتِ ساختمانی می توان اتاقکِ آسانسور کارگاهی را از چاهک خارج کرده و آسانسور نفربرِ اصلی را جایگزینِ آن کرد .

در هر دو نوعِ این آسانسورها استفاده از حفاظِ پیرامون الزامی ست . این حفاظ در محلی که کابین آسانسور در آن متوقف می گردد نصب می شود تا از تصادف و برخورد احتمالی افراد یا ماشین آلات با کابینِ آسانسور جلوگیری به عمل آورد . می توان گفت حفاظ پیرامون خط مرزیِ محدوده ی آسانسور را مشخص می کند .

 

مکانیزم آسانسورهای کارگاهی :

انواع ِ قالب آسانسورهای کارگاهی ، آسانسورهای هیدرولیکی هستند . آسانسورهای کارگاهی هیدرولیکی همان طور که از نامش پیداست با نیرویی که از مدار هیدرولیک تامین می شود کار می کنند. این آسانسورها در چند مدلِ آکاردئونی ، هیدرولیکیِ جک مستقیم ، بوم لیفت های تلسکوپی و مفصلی ، ترکیب هیدرولیک زنجیر و کابل و…. در بازار موجود می باشند . ترتیبِ گفته شده در بالا همچنین ترتیبِ ایمنی ِ این مدل هاست؛ یعنی ایمن ترین و کاربردی ترین نوعِ آسانسور هیدرولیکی همان نوعِ آکاردئونیست

مزایای استفاده از بالابر هیدرولیک چیست؟

بیشتر مردم پاسخ این سوال را نمی دانند ، به همین دلیل است که تیم تحقیقات بالابر پایا صنعت مهمترین استدلال هارا جمع آوری کرده تا در تصمیم گیری شما عزیزان کمکی کرده باشد .

عملکرد آرام و بدون سر و صدا :

 منبع صدای را می توان دورتر از کابین بالابر قرار داد ( به عنوان مثال در کف زیر زمین ) تا سر و صدای دستگاه را به حداقل ممکن برسانیم .

طراحی بالابر با هر فضا : تنوع بسیار زیادی از طراحی برای معماران و طراحان وجود دارد که با توجه به نیاز شما می توانند در خانه شما پیاده کنند . بدون محدودیت در درب ها و یا شکل کابینت ، یعنی حتی می توانید بدون گذاشتن درب از آن استفاده کنید؛ این مورد اکثر موارد در انبار ها استفاده می شود همینطور قابلیت انعطاف پذیری بالابر هیدرولیک با هر مکانی باعث افزایش جذابیت آن در میان مردم شده است .

ایمنی بالابر هیدرولیک

: روش های تخلیه اظطراری بسیار ساده و کاملا مطابق استاندارد های روز هستند به علاوه اینکه تمامی بالابر های شرکت ابتکار صنعت نوین دارای بیمه هستند و نگرانی شما را از بابت خسارات احتمالی نزدیک به صفر رسانده است .

این دستگاه ها قابلیت استفاده در مناطق زلزله خیز را نیز دارد البته در این مناطق مطابق شرایط ساخت و نصب می شوند. ایمنی در هنگام کار و تعمیر ، از آنجا که هیچ وزنه ای در حال حرکت وجود ندارد باعث افزایش امنیت آن شده است .

تعمیر و نگهداری به همراه خدمات پس از فروش آن بسیار سریع انجام می شود همچنین قیمت خدمات آن نیز مناسب برای همه اقشار است .
قطعات جایگزین به ندرت مورد نیاز است

درایو آسان قابل دسترسی است

نصب و راه اندازی ساده

مونتاژ ساده و اقتصادی

آسانسورهای هیدرولیک به ویژه برای پروژه هایی که در آن تأسیسات تکمیلی درگیر هستند مناسب است

هزینه نصب بالابر هیدرولیکی

برای ساختمان های تا پنج طبقه، هزینه بهره برداری آسانسورهای هیدرولیکی تقریبا بی نظیر است

 .

ظرفیتِ این آسانسورها بینِ ۵۰۰ الی ۳۰۰ کیلوگرم می باشد . مقادیرِ کمتر و بیشتر از این وزن برای حرکتِ آسانسور مقادیر مطلوبی به شمار نمی رود.

این آسانسورها دارای سیستمِ اضافه بار هستند یعنی به محضِ قرار دادنِ باری بیشتر از توانِ آسانسور ، سیستم به صورتِ خودکار مانع از حرکتِ کابینِ آسانسور می گردد .

همچنین از سیستم های هم تعبیه شده در این آسانسورها می توان به سیستم پاراشوت و سیستم ترمز الکترومغناطیسی اشاره کرد .

سیستم ترمز الکترومغناطیسی پشت الکتروموتور نصب گشته و وجودِ آن برای ایستادنِ به موقعِ کابین در ایستگاه های مورد نظر ؛ و عدم بازگشت به عقبِ کابین در هنگامِ زیرِ بار بودن  ضروری است .

سیستم پاراشوت نیز همانند سیستم ترمز الکترومغناطیسی از ضروریاتِ آسانسور کارگاهی است. پاراشوت در مواقعی که سرعتِ کابین بیش از حدِ مجاز شود به صورت اتوماتیک کابین را متوقف کرده و مانع سقوط آن می شود .

لازم به ذکر است سرعت نرمال حرکت آسانسور کارگاهی بین ۰٫۲ الی ۰٫۶ متر بر ثانیه است . همچنین این آسانسورها دارای سیستم برگشت به پایین بدون استفاده از نیروی برق ( موتور خاموش و بی صدا) هستند یعنی انرژی تنها برای بالا بردن آسانسور استفاده می شود نه هنگام پایین آمدن آن.  همچنین ایجاد گشتاور بالا در لحظه راه اندازی، جلوگیری از شوکهای الکتریکی روی شبکه برق از طریق کاهش جریان راه اندازی موتور، جلوگیری از تنش های ایجاد شده بر روی تجهیزات ِ مکانیکی و استهلاک ادوات مکانیکی از طریق کاهش جریان راه اندازی موتور، صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه ی برق ِ مصرفی از جمله مهم ترین مزایای استفاده از این آسانسورها (به دلیل داشتن سیستمِ برقِ اینوِرتری) است.

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گروه فنی مهندسی پایا صنعت

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

طراحی و ساخت، تابلوهای ژنراتور( امرجنسی) ژنراتور( برق اضطراری )، تابلوهای صعنتی plc، کاهش مصرف انرژی، طراحی و ساخت بانک خازن، بالابر فروشگاهی، اسانبر راه پله، صندلی راه پله

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات