نحوه انتخاب در خرید ماشین ظرفشویی

0

چگونه یک ماشین ظرفشویی خوب بخریم و چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

پرسش در 29 آبان 1395  13:01
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

امروزه رقابت میان سازنده ها بسیار زیاد شده. اگر برای خرید یک ماشین ظرفشویی به بازار بروید، با تعداد زیاد و قیمت های متنوعی روبه رو می‌شوید. در این مقاله تلاش شده تا با معرفی و بررسی انواع ماشین ظرفشویی، انتخاب شما را ساده‌تر کنیم.

ویژگی های بهترین ماشین ظرفشویی

ظرفشویی هایی که قیمت بالایی دارند از ویژگی هایی خاصی هم برخوردارند مانند: پوشش داخلی استیل ضد زنگ، طراحی و کنترل های پیشرفته، کمترین میزان صدا و در نوع هوشمند، سنسورهایی برای کنترل شسته شدن تمییز ظرفها هنگام شستشو. در این قسمت به دو ویژگی مهم می‌پردازیم. 

1. ظرفشویی استیل داخلی ضد لک

بسیار بادوام و بدون نیاز به نگهداری. در این مدل ماشین ظرفشویی از المنت های گرمایی، با وات پایین‌تر برای خشک کردن استفاده شده که باعث کمک به ذخیره انرژی و حفاظت ازقسمت های حساس به گرمای دستگاه می‌شود. درمدل های جدیدتر که به تازگی ساخته شده، از استیل داخلی ضدزنگ بادوام استفاده کردند که قابل رقابت با نوع پلاستیکی خود نیستند. بی صداتر، نگهداری ساده تر و کارایی بهتر از خصوصیات این مدل ظرفشویی است. دمای آن به 165 درجه فارنهایت هم می‌رسد که در آن، ظرف ها استریلیزه میشوند.

2. ظرفشویی های بی‌صدا

بیشتر افراد برای آشپزخانه خود که مرکز خانه محسوب می‌شود به دنبال ظرفشویی با کمترین صدا هستند. برای بی صدا کردن ظرفشویی‌ها از عایق صدا، لگن‌های شستشوی صدا گیرولرزه‌ گیر و پمپ‌های کم صداتر استفاده می‌شود. هرچه میزان صدای ماشین کمتر باشد قیمت آن بیشتر خواهد شد.

استایل و کنترل های ظرفشویی

دو نوع کنترل برای ماشین‌های ظرفشویی وجود دارد: مکانیکی والکترونیکی. مدل های الکترونیکی گران‌تر هستند ولی مزیت خاصی نسبت به نوع مکانیکی ندارند. تنظیم کردنشان راحت‌تر ولی reset کردنشان کمی کند است. 

به طور کلی سه حالت اصلی برای شستشو وجود دارد: ملایم( light )، نرمال ( normal ) وشدید ( heavy )

کسانیکه در ظرفشویی خود ظروف کریستال و چینی میگذارند معمولا از دور آهسته استفاده میکنند. با انتخاب گزینه Delay start می‌توانید زمان روشن شدن ماشین را به تاخیر انداخته تا در مصرف برق هم صرفه جویی شود. در بعضی از مدل ها، کنترل پنل در قسمت بیرونی ماشین، روی درقرار گرفته و در برخی دیگر درقسمت بالایی لبه در.

ظرفیت ظرفشویی

بیشتر ظرفشویی‌هایی که در زیر کابینت نصب می‌شوند سایز تقریبا مشابه ایی دارند چرا که باید در یک ارتفاع استاندار قرار بگیرند. موقع خرید حتما به اندازه‌های قفسه ها دقت کنید تا مناسب ظرف‌های شما باشند. همچنین توجه به اینکه آیا قابلیت تغییر آنها وجود دارد یا نه. مثلا خواباندن قسمت‌هایی که در آن بشقاب ها قرار میگیرد یا جابه جایی سبد قاشق و چنگال. 


پاسخ در 29 آبان 1395  13:20
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی