راهنمای انتخاب یک اسنک (میان وعده) مناسب

0

چگونه یک اسنک سالم انتخاب کنیم؟

پرسش در 9 خرداد 1396  09:34
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

خوردن یک میان وعده درست، نقش مهمی در رژیم غذایی دارد. با خرید غذاهای سالم و با یک برنامه ریزی صحیح، مطابق با عادت غذایی خود می‌توانید یک میان وعده‌ی مناسب برای خود و خانواده انتخاب کنید.

1. لیستی از تمام مواد غذایی داخل یخچال، فریز و کابینت را که بیشترین استفاده در غذا پختن شما دارند، تهیه کنید. سپس لیست دیگری از همه ی اسنک‌های ناسالم که در خانه دارید درست کنید و در آخر هم اسنک‌های سالم را در لیست دیگری قرار دهید.

2. به لیست خود نگاه کنید و ببینید که چه تغییراتی برای عادت‌های میان وعده‌ایی خود نیاز دارید. دور آن دسته از اسنک‌های ناسالمی که به‌ راحتی با تغییر کوچک به یک اسنک سالم تبدیل می‌شوند را خط بکشید و روی آن اسنک‌هایی که کاملا غیر ضروری هستن را هم خط بزنید. اسنک‌های فرایند نشده مانند ماست ساده، سیب زمینی پخته شده، پاپ کرن، هویج کوچک، سبزیجات و ... بخورید تا در تمام طول روز انرژی داشته باشید.

3. به عادت‌های اسنکی خود توجه کنید، مثلا اگر وقت کمی برای تهیه ی یک اسنک خوب و سالم دارید، بهتر است از قبل آن را برای زمان گرسنگی آماده کنید.

بیشتر به چه اسنک‌هایی برای خوردن علاقه دارید؟ دانستن جواب این سوال به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر جایگزین مناسبی برایش پیدا کنید. سعی کنید کمتر به غذا فکر کرده و کنترل بیشتری در نخوردن اسنک‌های مضر به دست بیاورید.

4. بهتر است هنگام خرید مواد غذایی به دنبال جایگزین‌های مناسب برای اسنکهای ناسالم باشید تا اینکار برایتان عادت شود. برچسب های تغذیه ایی روی بسته های خوراکی را حتما بخوانید و با دیگر محصولات مشابه مقایسه کنید. توجه داشته باشید که حتما همه ی محصولات ارگانیک برای رژیم شما ضروری و مناسب نیستند، پس در هنگام خرید بیشتر دقت کنید.

5. اسنک‌هایی را انتخاب کنید که شما را سیر کند. مانند لبنیات کم چرب، میوه، سبزیجات، آجیل که فیبر بالا و کالری کمتری دارند. حتی می‌توان با ترکیب این مواد فرایند نشده، اسنک‌های متنوعی برای خود درست کنید. اسنک‌هایی که سرشار از پروتئین هستند مانند تخم مرغ و بادام شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می‌دارد.

6. خوردن زیاد اسنک‌های سالم هم ممکن است مضر باشد، بنابراین همیشه تعادل را در خوردن هر دو دسته از غذاها (سالم و ناسالم) رعایت کنیم.


پاسخ در 9 خرداد 1396  10:00
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی