نکات مهم هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب

1

هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب به چه نکاتی توجه کنیم؟

پرسش در 10 دی 1395  00:24
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

3 جواب

1

اسکنرهای اثر انگشت چگونه کار می کنند؟ نوری و خازنی

بسیاری از برنامه های کاربردی مدرن اینترنت اشیا برای ایجاد امنیت، ایمنی بیشتر و شناسایی آسان کاربران به اسکنر اثر انگشت متکی هستند.


حسگرهای اثر انگشت در تلفن های هوشمند، پوشیدنی های گوناگون و همچنین در صنعت هوشمند و برنامه های خانه هوشمند برای شناسایی ورود و امنیت داده ها بسیار گسترده است.

دو حسگر اثر انگشت متداول که امروزه استفاده می شود سنسورهای نوری و حسگرهای خازنی هستند. در زیر با نحوه کار آنها آشنا می شویم

اسکنر اثر انگشت نوری در مقابل خازنی

خواه بخواهید تلفن خود را ایمن کنید یا خود را قبل از ورود به ساختمان شناسایی کنید، حسگرهای اثر انگشت می توانند امنیت و شناسایی را به راحتی اضافه کنند. دو مدل معمول وجود دارد که شامل نوری و خازنی است که امروزه در حسگرهای اثر انگشت از آن ها استفاده می شود.

اسکنر نوری اثر انگشت چگونه کار می کند؟

حسگرهای اثر انگشت نوری مدتی قابل توجهی در بین ما وجود داشتند. روش کار یک اسکنر نوری با تاباندن نور شدید به اثر انگشت و گرفتن عکس دیجیتالی است.

میکروچیپ حساس به نور با مشاهده برجستگی ها و دره های اثر انگشت ، آنها را تبدیل به ۱ و ۰ ( تصویر دیجیتالی ) می کند و کد شخصی کاربر را ایجاد می کند. شکل زیر نشان می دهد که چگونه منبع نور اثر انگشت را می خواند و این اطلاعات به کجا می رود.

نقطه ضعف این مسئله ، گرچه بسیار بعید است ، به این دلیل است که یک عکس دیجیتال می تواند تکرار شود.

اسکنر اثر انگشت

حسگرهای اثر انگشت خازنی

در دنیای امروز، اسکنرهای اثر انگشت خازنی بیشتر دیده می شوند و در تلفن ها یافت می شوند. مشابه صفحه لمسی خازنی ، با استفاده از رسانایی انسان ، ایجاد یک میدان الکترواستاتیک و ایجاد یک تصویر دیجیتالی بر اساس میدان الکترواستاتیک ، انگشت شما را اندازه گیری می کند.


منبع

https://www.rasacorporation.com/5283/%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%a8-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c/%d8%a7%d8%b3%da%a9%d9%86%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ab%d8%b1-%d8%a7%d9%86%da%af%d8%b4%d8%aa-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%85%db%8c-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d8%9f-%d9%86/

برای جزئیات بیشتر ، اسکنر اثر انگشت خازنی از مدارهای آرایه خازنی کوچکی استفاده می کند که جزئیات اثر انگشت را ردیابی می کند. از برجستگی های اثر انگشت شما استفاده می شود که روی صفحات رسانا قرار می گیرد و بار ذخیره شده در خازن را تغییر می دهد ، در حالی که دره ها (شکاف های هوا) شارژ خازن را بدون تغییر می گذارند. یک مدار مجتمع تقویت کننده عملیاتی این تغییرات را ردیابی می کند و سپس می تواند توسط یک مبدل آنالوگ به دیجیتال ثبت شود ، جایی که این داده های دیجیتال می تواند تجزیه و تحلیل شود.

دور زدن این فناوری بسیار دشوارتر است زیرا تصویری از حسگر اثر انگشت خازنی عبور نمی کند و سایر مواد تغییرات متفاوتی را در شارژ خازن ثبت می کنند. گرچه گرانتر است ، اما از پیچیدگی و امنیت بیشتری نیز برخوردار است.

با پیشرفت و پیشرفت روزافزون اینترنت اشیا ، جمع آوری دقیق اطلاعات از طریق حسگرها از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. تلفن های هوشمند بهترین مثال در مورد چگونگی تغییر سریع حسگرها در نحوه زندگی ما هستند. به هر حال ، همین چند سال پیش بود که تلفن ها روی صفحه لمسی یا اثر انگشت برنامه های روی آنها نبود.

پاسخ در 20 خرداد 1400  07:47
گروه مهندسی رسا - دستگاه حضور و غیاب - گیت تردد دستگاه حضور و غیاب، گیت تردد، نرم افزار حضور و غیاب، قفل الکترونیکی، دستگاه حضور غیاب، اتوماسیون تردد، کنترل دسترسی، دستگیره الکترونیکی، باشگاه ورزشی، سلف سرویس، ژتون، دربازکن انگشتی، تشخیص چهره، اتوماسیون جامع مدیریت شهر بازی ، پارکینگ، کنترل دسترسی
1

در هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب باید به نکات مختلفی توجه کنیم تا بدین وسیله بتوانیم تصمیم درست  مطابق با خواسته های مورد نیاز خود در انتخاب دستگاه حضور وغیاب بگیریم.در ادامه به توضیح برخی موارد در مورد انتخاب و خرید دستگاه حضور و غیاب می پردازیم.


عوامل موثر در قیمت دستگاه حضوروغیاب


   - برند دستگاه حضور و غیاب

    -ماژولهای دستگاه حضور و غیاب

    -پورتهای خروجی

   - روشهای شناسایی دستگاه

    -فریم ور

    -گارانتی

   - خدمات پس از فروش

-بررسی قیمت دستگاه حضور و غیاب

پاسخ در 2 اسفند 1395  17:58
مهرپویان کهکشان رایانه:دستگاه حضور و غیاب | دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی | حضور و غیاب اتوماسیون حضور غیاب، دستگاه حضور و غیاب، تشخیص چهره اثر انگشت، دستگاه تشخیص چهره اثر انگشت و کارتی، کارت زنی ساعت زنی، دستگاه حضور غیاب viridi، نرم افزار حضور غیاب و حقوق دستمزد، ساعت زنی، حضور غیاب اثر انگشتی، دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی، کارت حضور و غیاب، ac7000، قیمت دستگاه حضور و غیاب در اصفهان، AC2500، AC6000، مهرپویان کهکشان رایانه
‎−1

شاخص های مهم در انتخاب سیستم حضور و غیاب مناسب عبارتند از:

در نظر گرفتن مکان و محیط کار :

اگر سازمان شما از چندین قسمت مختلف تشکیل شده باشد شما می توانید جهت سهولت در ساعت زنی از چندین دستگاه حضور و غیاب استفاده نمایید و یا یک ساعت حضور و غیاب خریداری نمایید و آن را در محلی نصب کنید که دسترسی همه به آن آسان باشد. محیط کار نیز در انتخاب دستگاه حضور و غیاب تاثیر به سزایی دارد از آنجایی که سنسور ساعت های حضور و غیاب پالیزافزار دارای استاندارد IP65 بوده و ضد گرد و غبار و آب می باشند نصب ساعت حضور و غیاب در محل هایی بیرون از ساختمان که دارای گرد و غبار بوده و یا امکان بارندگی وجود دارد، منعی برای کارکرد صحیح دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی وجود ندارد اما در محیط هایی نظیر کارگاههای چوب یا بیمارستان ها و مشاغلی که با اجزای فیزیکی انسان نظیر دست ها سروکار دارند و یا احتمال انتقال بیماری بر اثر آلودگی تماس اثر انگشت از طریق لمس سنسور دستگاه حضور و غیاب وجود دارد پیشنهاد ما به شما استفاده از دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره پالیزافزار می باشد.

انتخاب ساعت حضور و غیاب بر اساس تعداد پرسنل :

انتخاب دستگاه بر اساس تعداد پرسنل از مهم ترین مواردی است که در هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب باید لحاظ گردد اگر محیط کار شما با تعداد پرسنل بالای 500 نفر می باشد در اینجا انتخاب دستگاهی با مشخصات فنی و سرعت پردازنده بالا حائز اهمیت می باشد و شما باید از دستگاه های حضور و غیاب پیشرفته ای استفاده نمایید اما اگر تعداد پرسنل شما کمتر از 50 نفر باشد می توانید دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی و کارتی ساده استفاده نمایید.

قیمت ساعت حضور و غیاب :

یکی دیگر از شاخص های انتخاب دستگاه حضور و غیاب قیمت دستگاه می باشد که با توجه به گستردگی سازمان و سطح امنیت می توانید دستگاه حضور و غیاب مناسب را از سایر دستگاهها برگزینید. معمولا دستگاه های حضور و غیاب کارتی نسبت به دستگاههای حضور و غیاب بیولوژیکی ( اثر انگشت ، تشخیص چهره ، الگوهای کف دست و اسکن عنبیه ) قیمت پایین تری دارند و دستگاههای بیولوژیکی علاوه بر تکنولوژی نوع شناسایی از مولفه های دیگری نظیر ظرفیت تعداد ترددها ، تعداد اثر انگشت ، تعداد چهره و سرعت پردازنده درهنگام قیمت گذاری بهره می برند.

ظرفیت تعداد تردد و تعداد پرسنل در دستگاه حضور و غیاب :

دستگاههای حضور و غیاب بسته به ظرفیت نگهداری تعداد ترددها و تعداد پرسنل دارای انواع و قیمت های مختلفی می باشند اگر تعداد پرسنل شما بالای 100 نفر می باشند حتما این نکته را مد نظر داشته باشید که شما باید دستگاهی را انتخاب نمایید که از ظرفیت بالایی در ثبت تعداد تردد داشته باشد به عنوان نمونه به مثال زیر توجه نمایید:

فرض کنید 100 نفر پرسنل در شرکت شما مشغول به کار می باشند و به طور متوسط هر پرسنل 4 بار در روز اقدام به کارتزنی می نماید بدین ترتیب شما روزانه 400 تردد خواهید داشت. حال اگر بخواهید تردد ماهانه از پرسنل خود تهیه نمایید (با احتساب 31 روز) شما باید دستگاهی را انتخاب نمایید که ظرفیت تعداد تردد آن حداقل 12,400 باشد.

این سوال قبلا در مقاله مفصلی در وب سایت پالیزافزار به طور مفصل مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است. جهت کسب اطلاعات جامع تر به این لینک مراجعه نمایید:

https://www.palizafzar.com/fa/articles/important-indicators-for-selecting-time-and-attendance-devices/


پاسخ در 12 تير 1399  09:26
دستگاه حضور و غیاب و کنترل تردد پالیزافزار دستگاه حضور و غیاب، دستگاه کنترل تردد، گیت کنترل تردد، نرم افزار حضور و غیاب، سیستم گشت و نگهبانی، سیستم پارکینگ، تابلو روان LED، حضور و غیاب، قیمت دستگاه حضور و غیاب، کنترل تردد، ساعت حضور و غیاب، اکسس کنترل، حضورو غیاب، حضوروغیاب، حضور وغیاب، حضور غیاب

کلمات کلیدی محبوب

انعقاد قرارداد همکاری با دندونت جهت رفاه حال مشتریان و تامین کنندگان پارس سنتر کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط