راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی

0
هنگام خرید اجاق رو میری به چه نکاتی توجه کنیم؟
پرسش در 2 بهمن 1395  10:17
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

مدت زیادی است که اجاق گازهای رومیزی در خانه‌ها دیده می‌شوند، در مدل‌های مختلف، گازی، برقی و القایی. هرکدام از آنها مزایا و معایبی دارند که در این مقاله به آنها اشاره می‌شود.


انواع اجاق گازهای رومیزی

1.گازی

در این مدل، کنترل گرمای اجاق راحت‌تر است و شعله‌های گاز بعد از خاموش شدن زودتر خنک می‌شوند. این اجاق می‌تواند 2، 4، 5 یا 6 شعله داشته باشد. ولی باید دقت داشته باشید که اگر گاز بطور کامل نسوزد باعث تولید مونوکسید کربن می‌شود. بنابراین بهتر است یک هشدار دهنده مونوکسید کربن هم در آشپزخانه نصب کنید. برای تمیز کردن این اجاق‌ها هم می‌توان از یک اسفنج آغشته به کف استفاده کرد.

2.برقی

در این مدل نسبت به مدل قبلی، غذاها زودتر به نقطه جوش می‌رسند و به دلیل نداشتن آج ،تمیز کردن آنها آسان‌تر است ولی ممکن است بر اثر ضربه یا سوختن مایعات شیرین به روی آن، زود آسیب ببیند و لکه‌هایش به سختی پاک شود. در بعضی از مدل‌های گاز برقی هم، مانند تصویر، فیلتر هوا در روی اجاق قرار می‌گیرد.

3.القایی یا اینداکشن (induction)

اجاق گازی است که به جای المنت‌های گرمایشی برقی و یا هدایت حرارتی از طریق شعله با القای مغناطیسی کار می‌کند و به همین دلیل گرمای سریع‌تری نسبت به دو نوع قبلی دارد و ظروف خاصی را می‌تواند روی آن قرار داد مثل چدن و استیل ضدزنگ. نکته جالب در مورد این اجاق گاز، سرد بودن بدنه ظرف (البته به غیر از کف آن) است. بنابراین بسیار ایمن است مخصوصا برای بچه‌ها.

برخی از سازندگان هم اجاق گازهای رومیزی برای انجام کارهای خاصی چون گریل، بخارپز و سرخ کردن درست کرده‌اند که برحسب نیاز می‌توان آنها را خریداری کرد.

فوائد و معایب اجاق گازهای رومیزی کدامند؟

از فوائد آن می‌توان به ایجاد فضایی بیشتر و زیباتر در آشپزخانه و دسترسی آسان‌تر هنگام پخت و پز با قرار دادن آن در کنار یخچال یا در جزیره، اشاره کرد. ولی شاید برای کسانی که جای کافی برای نصب جداگانه فر در آشپزخانه ندارند، انتخاب مناسبی نباشد و اینکه این گازها معمولا تعداد شعله‌های کمتری نسبت به مدل مبله دارند.

به چه نکاتی قبل از خرید باید توجه کرد؟

باید فضای آشپزخانه و نوع نیاز خود را در نظر بگیرید و اگر اجاق گاز رومیزی برقی می‌خواهید باید به محل قرار گرفتن آن و اتصالات برقی موجود در آشپزخانه دقت کنید و اینکه برای تغییر جای گاز به سیستم هواکش جدید هم نیاز پیدا خواهید کرد.

پاسخ در 2 بهمن 1395  10:40
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی