گروه صنعتی تصویر سازان وارد کننده دستگاه چاپ صنعتی

دستگاه چاپ حرارتی, دستگاه چاپ سیلک, دستگاه چاپ تامپو

چاپ سیلک چیست؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

دانش چاپ سیلک اسکرین 

آموزش تئوری چاپ سیلک اسکرین 

در چاپ صنعتی مراحل چاپ را به 3مرحله تقسیم کرده اند،مرحله 1.قبل چاپ :در این مرحله طراحی و ساخت شابلون،کلیشه،فیلم و زینگ انجام میشود و مهمترین بخش در کیفیت و خروجی چاپ را به ما میدهد در چاپ سیلک اسکرین ساخت شابلون با استفاده از توری ابریشم(پلی استر)و کلاف چوبی و یا فلزی و ترکیب کردن مواد لاک و حساس کننده به همراه میز نور uv و یا ساده انجام میشود .انتخاب نوع توری چاپ سیلک اسکرین بستگی به نوع کالا و محصول متفاوت میباشد که در اینجا درباره نوع توری توضیح میدهیم

توری چاپ سیلک اسکرین به دو قسمت تقسیم میشود ساخت کدام کشور باشد از نظر کیفیت ،توری هر چقدر لطیف ترو تراکم بالاتری داشته باشد کیفیت بهتری دارد . کشورهای سازنده :سوئیس،آلمان،ایتالیا،ژاپن،چین در بازار ایران رقابت دارند که بهترین آن کشور سوئیس میباشد .

مش توری و یا (شماره توری)از مش:20تا 50برای چاپ پارچه و خمیر بیگمنت و اورینت ،پلاستیزول مورد استفاده قرار میگیرد.

توری مش 60تا 80برای چاپ کارتن و جعبه استفاده میشود.

توری مش 80تا 100برای چاپ ساک دستی سوزنی و پارچه ای استفاده میشود.

توری مش 100تا 120برای چاپ نایلون.نایلکس،تقویم،سرسید،پوشه دکمه دار،جلد مدارک،قطعات صنعتی،هدایای تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرد.

توری مش 120تا 140برای چاپ برد الکترونیک،قطعات الکترونیک مورد استفاده قرار میگیرد.

  

لاک و حساس کننده چیست؟چگونه از مواد امولسیم لاک و حساس کننده استفاده کنیم در این مرحله باید به نسبت 10لاک و 1حساس کننده را ترکیب کرده و برای عکاسی شابلون به دو طرف توری چاپ سیلک اسکرین کشیده و شابلون را اماده نماییم. 

میز نور شابلون سازی:ساختار میز دو نوع میباشد میز نور uv،میز نور مهتابی ساده.تعداد لامپ معمولا 4تا 5 عدد بستگی به سایز میز دارد مورد استفاده قرار میگیرد در زمان نور دهی شابلون باعث میشود که مواد حساس 

عکاسی شود.زمان نور دهی بستگی به طرح و میزان نور دارد . 

 

مرحله 2. مرحله چاپ نام دارد :در این مرحله بستگی به نوع چاپ سیلک  

دستی و یا دستگاه چاپ سیلک اسکرین انجام میشود.

چاپ سیلک دستی:در نوع چاپ 1.میز چاپ :شامل گیره شابلون گیر و میز چاپ از جنس ورق و یا mdf،شیشه میباشد.  

پارو(دسته رابر)چیست:برای انتقال

طرح و چاپ روی کالادرچاپ سیلک از لاستیک اسکوئجی استفاده میشود ،لاستیک اسکوئجی نمونه خارجی و ایرانی دارد که مرغوبترین انها ساخت کشور فرانسه و المان میباشد و به شکل پهن و باریک میباشد در موارد چاپ مسطح از لاستیک اسکوئجی پهن استفاده میشود و موارد چاپ مدور (گرد)از لاستیک اسکوئجی باریک استفاده میشود بدلیل تیغه دولبه لاستیک اسکوئجی پهن دولبه و در زاویه 90درجه تنظیم و چاپ میشود و لاستیک اسکوئجی باریک تک لبه وبصورت قائم تنظیم و چاپ میشود که در چاپ دستی بصورت برای کالاهای مسطح از لاستیک اسکوئجی پهن استفاده میشود که در بازار بصورت امده همراه با دسته چوبی و فلزی موجود میباشد ولی در چاپ سیلک اتوماتیک بصورت متری بفروش میرسد نسبت به نیاز و ابعاد چاپ در دستگاه بسته میشود. موارد و نکات که باید در مورد لاستیک اسکوئجی توجه کرد بعد از اتمام چاپ باید رنگ را بصورت کامل پاک کنیم تا در اثر خشک شدن رنگ روی لاستیک اسکوئجی از بین نرود.

 پارو (دسته رابر) 

                                                لاستیک اسکوئجی

رنگهای کاربردی در چاپ سیلک اسکرین:رنگ در چاپ سیلک اسکرین بستگی به نوع و جنس کالا دارد در اینجا چند نمونه از رنگها و کاربرد انها را توضیح میدهیم .

رنگpvc:بیشتر برای قطعات صنعتی absوپلی اتیلن ،و نایلون،جعبه ،کارتن و جلد مدارک استفاده میشود.(حلال ریتارد)

رنگpp:برای قطعات صنعتی و ظروف یکبار مصرف و پوشه دکمه دار استفاده میشود.(حلال ریتارد)

رنگ روغنی :برای نایلون و نایلکس و جعبه ولی دیر خشک میشود.حلال بنزین)

رنگ اورینت و بیگمنت ، پلاستیزول:برای چاپ پارچه و تیشرت و برجسته انجام میشود. (حلال روغن گشایش)

توضیح بر اینکه در انتخاب رنگ باید دقت داشته باشید که رنگ مورد نظر با جنس کالا که میخاهید چاپ بزنید باید هم خانواده باشد.

در جدول رنگها 5رنگ اصلی آبی،قرمز،زرد،مشکی،سفید در صنعت چاپ کاربرد دارد ار ترکیب این رنگها به میتوان رنگهای دیگر رانیز بوجود آورد.

 

 

پاک کننده شابلون :یکی از خصوصیات و با ارزش چاپ سیلک اسکرین پاک کردن طرح از روی شابلون است که این امکان را میدهد که مجددا روی شابلون بتوانیم عکاسی کنیم و این باعث میشود بار ها از یک شابلون بتوان استفاده کرد البته نوع و جنس مرغوب توری چاپ سیلک در این امر نقش زیادی دارد در این مرحله از دو روش استفاده میشود.

1.وایتکس :توری شابلون را درون محلول وایتکس بگذاریم به مدت چند ساعت بعد با دستمال و آب شستشو کنیم که این روش تقریبا قدیمی و باعث میشود توری پوسیده و زود از بین برود.

2.این روش پودر پاک کننده شابلون را با 8لیتر آب مخلوط کرده و بصورت مایع در می آوریم و بعد روی سطح  شابلون اسپری میکنیم و بعد با حلال ریتارد با پنبه شابلون را پاک میکنیم این روش اسیبی به جنس شابلون نمیرساند.  

مرحله بعد از چاپ:بعد از اتمام عملیات چاپ باید چاپهای مورد نظر را خشک نماییم تا رنگ تثبیت و کاملا خشک شود.

در این مرحله به 3روش انجام میشود

1.بند کشی:قدیمی ترین کار بند کشی و آویزان کردن چاپ است بصورت بند لباس که این کار زمان بر و چاپ در هوای ازاد خشک میشود که در چاپ سیلک سنتی استفاد میشود.

2.خشک کن قفسه ای چاپ سیلک اسکرین میباشد که در 50طبقه میباشد و قابل جابجایی و حمل است و فضایی کمتری اشغال میکند و بصورت قفسه ورق میخورد.

3.خشک کن حرارتی(نوار نقاله):در چاپ سیلک بدلیل بالا بودن مقدار سفارش و تنوع رنگ صنعتی بهترین گزینه خشک کن حرارتی میباشد بدیل اینکه چاپ بعد از خروج از خشک کن بلافاصه خشک میشود نیروی انسانی کمتری نیاز دارد ،و مهتر اینکه رنگها صنعتی و پارچه بعد از حرارت و درجه دما به تثبیت و ثابت شدن رنگ میرسند در غیر این صورت رنگ روی محصول و کالا ثابت نمیشود.  خشک کن قفسه 

 خشک کن حرارتی (نوار نقاله)

نکات کاربردی و تجربه ای در چاپ سیلک اسکرین:

1.زمان نور دهی شابلون سازی ممکن شابلون در ست ظاهر نشود باید دقت کرد،به ترکیب لاک و حساس کننده،محیط با نور کم ،کشیدن مواد حساس بر روی توری چاپ سیلک بصورت یک لایه نازک،میزان نور دهی شابلون اگر شابلون در زمان ظهور لاک سست شده و کامل ریخت میزان نور دهی کم بوده و بعکس اگر مقاومت شابلون بالا رفته و ظاهر نمیشود میزان نور دهی زیاد بوده 

2.گرفتگی شابلون زمان چاپ:بدیل باز بوده سیستم چاپ سیلک اسکرین و هوای که به رنگ میخورد ممکن است رنگ درون شابلون سفت و گرفتگی ایجاد کند در این جور مواقع باید رنگ را با حلال شلتر و رقیق کنیم و شابلون را از زیر با حلال تمیز کرده و رفع گرفتگی کنیم و سپس چند نمونه تست زده و بعد شورع به کار کنیم.

3.سایه انداختن چاپ :در این جور موارد فشار پارو و شل بودن رنگ عاملان اصلی میتوانن باشند این دو نکته را رعایت نمایید .

موارد استفاده از چاپ سیلک اسکرین:

قابلیت چاپ بر روی :نایلون.نایلکس.تقویم.سرسید.جلد مدارک.شیشه.هدایای تبلیغاتی .قطعات صنعتی .کاور کت و شلوار.پارچه.جعبه . کارتن.کیف .کفش.قطعات الکترونیک.پوشه دکمه دار.ظروف یکبار مصرف.بادکنک.و..............

 

کاربرد چاپ سیلک در صنعت:

دستگاه چاپ سیلک در صنایع خودرو سازی، پلاستیک ، الکترونیک، کالاهای پزشکی، مواد غذایی و لبنی ،لوازم ورزشی، اسباب بازی، محصولات بهداشتی و آرایشی ، مواد شوینده و پاک کننده، ظروف یکبار مصرف، هدایایی تبلیغاتی نایلون ،نایلکس ، تقویم ، سرسید، جعبه، کارتن ،پارچه، البسکو،چرم،جلد مدارک،پوشه دکمه دار، برچسب ، پلاک،چاپ بادکنک ،چاپ لیبل قطعات صنعتی، لنت خودرو،فلیتر روغن خودرو،فیلتر هوا خودرو، قطعات لوازم خانگی،جارو برقی، ماشین لباسشویی، بخاری،سطل روغن ، سطل ماست ،ظروف غذا، ظروف چینی،در صنعتی کاشی و.......................کاربرد بسیاری در صنعت و همچنین در بازار چاپ هدایای تبلیغاتی دارد.

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گروه صنعتی تصویر سازان وارد کننده دستگاه چاپ صنعتی

اصفهان

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

دستگاه چاپ حرارتی، دستگاه چاپ سیلک، دستگاه چاپ تامپو، دستگاه مهر لیزری، دستگاه طلاکوب، دستگاه کاتر پلاتر، وکلیه ملزومات چاپ، http://www.aparat.com/atriiin

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات و خدمات