طیف الکترونیک ایرانیان تولید کننده انواع پرژکتور-والواشر-...

پروژکتور, وال واشر , دفنی

مزایای روشنایی LED

تعدادی از مزیت‌های عمده لامپ‌های LED 

1. بازده :

در حال حاضر لامپهای LED بازده‌ای بین 20 تا 40 لومن بروات دارند .  این مقدار برای لامپهای التهابی  12 تا 15 لومن بروات ،  برای لامپهای کم‌مصرف 35 تا 60 لومن بروات و برای لامپهای بخار سدیم 100 لومن بر وات می‌باشد . مشاهده می‌شود که ظاهراً لامپهای LED برتری خاصی نسبت به لامپهای کم‌مصرف و یا بخار سدیم ندارند ؛ اما نکته‌ای که باعث تمایز و برتری بازده لامپهای LED نسبت به سایرین می‌شود این است که نور تولید شده توسط آنها در تمام فضا پراکنده نمی‌شود و نیز شامل پرتوهای فرابنفش و مادون قرمز نیست  و این موضوع باعث می‌شود که شدت نور آنها در فضای مورد نظر،  نسبت به سایرین بیشتر باشد . این مزیت ، باعث می شود که لامپهای LED در اماکن مختلفی که نیاز به نور متمرکز دارند ، مانند فعالیتهای ابزار دقیق در صنایع ، شرکت‌ها و ادارات ، کاربرد بیشتری داشته باشد 

 2. قابلیت اطمینان بالا  :

فرض کنید که احتمال از کار افتادن یک LED در ساعات 1 تا 5000 عمر آن ، برابر با 002/0 باشد و اگر یک لامپ LED با 500 عدد LED را در نظر بگیریم و زمان تعویض این لامپ را منوط به از کار افتادن 200 عدد LED آن بدانیم آنگاه احتمال تعویض این لامپ در زمان 1 تا 5000 ساعت ، برابر است با 002/0 به توان 200 که تقریباً برابر با صفر می‌باشد .

لذا ، زمانی که یک لامپ LED  در شرایط استاندارد بکار گرفته شود می‌توان مطمئن بود که تا سالها نیازی به تعویض آن نخواهد بود . به همین علت در حال حاضر کلیه لامپ‌های LED ، از سوی تولید کنندگان خارج از کشور ، تا مدت 55 سال تضمین می‌شوند و این شرکتها متعهد هستند که در صورت بروز هر گونه خرابی در هر نقطه دنیا ، بدون دریافت هیچ هزینه‌ای ، محصولات خود را جایگزین نمایند .

3. عمر مفید بالا  :

تا پیش از ظهور لامپهای LED ، بالاترین عمرثبت شده  برای منابع روشنایی ، در حدود 5000 ساعت بوده است که این مقدار با کمترین طول عمر متصور برایLEDها قابل مقایسه نمی‌باشد .

معمولاً هر زمان که از یک خیابان عبور می‌کنید ، یک یا چند عدد از لامپ‌های روشنایی خاموش هستند و در روز بعد مأموران آنها را جایگزین می‌کنند که این امر مستلزم صرف وقت و هزینه بسیار زیادی می‌باشد . لیکن با جایگزینی لامپ‌های LED به جای آنها ، می‌توان تا میزان زیادی در این هزینه‌ها صرفه‌جویی نمود .

4. عدم وجود پرتوهای فرابنفش و مادون قرمز  :

همواره نوری که توسط منابع روشنایی تولید می‌شده ، با پرتوهای فرابنفش و مادون‌قرمز همراه بوده است  لیکن این پرتوها در حوزه بینایی ما قرار نداشته و کاربردی بمنظور تأمین روشنایی ندارند و علاوه‌ براین ، برای انسان مضر هستند تاجائیکه دانشمندان ، زنان را از قرار گرفتن در زیر نور لامپهای مهتابی و کم مصرف منع کرده‌اند ، زیرا بر اساس نتایج آخرین تحقیقات ، لامپهای مذکور میزان زیادی پرتو فرابنفش را از خود منتشر می نمایند و این در حالیست که تأثیر پرتوهای فرابنفش بر مبتلا شدن به سرطان پوست ، سالها پیش به اثبات رسیده است.

 

 

5. به کارگیری با ولتاژهای بسیار پایین   :

ولتاژ مورد استفاده لامپهای LED می‌تواند بسیار پایین باشد و جالب است که لامپهای LED با مقدار ناچیزی از ولتاژ نامی خود نیز به نورافشانی خواهند پرداخت و می‌توان آنها را با ضعیف‌ترین و کوچک‌ترین باطری‌ها تغذیه نمود . بنابراین می‌توان بسیاری از سیستم‌های روشنایی صنایع ، ساختمانها و حتی معابر را بدون نیاز به اتصال به شبکه سراسری ، توسط باطری‌ها و پیلهای جریان مستقیم تغذیه نمود که مشکل پیک و دره بار شبکه را تا حدودی مرتفع می نماید و هزینه احداث تأسیسات انتقال برق در اماکن صعب‌العبور و فواصل بالا را کاهش خواهد داد .

6.تولید حرارت کم  :

 حرارت تولیدی توسط LED بسیار ناچیز است و علت ، پایین بودن میزان انرژی مصرفی آن است . این خاصیت ازگرم شدن محیط اطراف و نیز صدمه به قابها و حبابهای محافظ که معمولأ بعد از مدتی لامپ های التهابی آنها را ذوب می کنند ، جلوگیری می نماید.

 

7. قابلیت استفاده از هر دونوع جریان  :

 لامپهای  LED بطور معمول از جریان DC استفاده می کنند ولی با قرار دادن یکسوکننده ها، می توان براحتی ازجریان AC نیز برای تامین انرژی مورد نیاز آنها استفاده نمود . البته در حال حاضر LED هایـــــــــی تولید می شوند که بدون نیاز به اینورتر های جریان ویکسو سازها براحتی با جریان AC به فعالیت می پردازند.

این قابلیت LEDها باعث می شود که برای استفاده از منابع انرژی خورشیدی که جریان برق تولیدی آنها به صورت DC می باشد ، بتوان بدون نیاز به اینورتر های جریان که معمولأ هزینه زیادی دربر دارند و کار و نگهداری آنها بسیار مشکل است ، مستقیمأ انرژی تولیدی را به مصرف رساند.

علاوه بر موارد فوق ، یک خاصیت منحصر به فرد دیگر لامپهای LED این است که اگر یک لامپ LED را در کنار هر نوع لامپ دیگر با توان برابر ، به یک نوع منبع تغذیه DC متصل نماییم ، مدتها پس از آنکه لامپ نمونه دیگر شروع به کم نور و خاموش شدن نمود ، لامپ LED همچنان بدون کاهش در میزان نور به کار خود ادامه خواهد داد. این امر به علت خاصیت ORIENTED CURRENT  می باشد به این معنـی که نور آنها تابعی از جریان  است و بر خلاف سایر منابع روشنایی کهORIENTED VOLTAGE هستند با تغییر ولتاژ ، تغییری در نور آنها حاصل نمی شود.

 

8 . قابلیت بکارگیری در دمای 40- و  85+ درجه سلسیوس :

 به جرات می توان گفت که لامپهای LED در هر نقطه از کره خاکی و در هر فصلی قابل استفاده هستند و توانایی قابل توجهی در تحمل تغییرات دما دارند که مشابه آن را در هیچکدام از منابع روشنایی نمی توان یافت و شما می توانید LED را در دمای 50- و 100+ درجه سلسیوس به راحتی نگهداری نمایید.

معمولأ در نقاط صعب العبور و دارای شرایط جوی نامساعد ، امکان استفاده آسان از هیچ یک از لامپ های قدیمی وجود ندارد و باید تدابیر خاصی برای حفظ و نگهداری آنها اندیشیده شود ولی می توان لامپ های LED را در هر مکانی ،آنهم بدون نیاز به مراقبتهای خاص ، مورد استفاده قرار داد.

 

9. افزایش بازده در شرایط کاهش جریان  :

 پیش تر گفته شد که می توان با کاهش جریان ، نور  لامپهای LED را به میزان دلخواه تنظیم کرد حال ممکن است تصور شود که همانند سایر لامپها ، با کاهش جریان ، از میزان بازده نیز کاسته خواهد شد ولی حقیقت این است که بر خلاف سایر منابع روشنایی، که هرچه جریان لامپ های LED کاهش یابد ، میزان بازده نوری این لامپ ها افزایش یافته و از بازده نامی آنها نیز بیشتر می شود .

 

10. امنیت بالا  :

 در صورت استفاده ازلامپ های LED ، چون این گونه لامپها را می توان با استفاده از ولتاژ های پایین و امن به کار برد و علاوه براین تولید حرارت توسط این گونه لامپ ها بسیار کم است ، لذا ، خطر برق گرفتگی ، سوختگی و حریق تا میزان زیادی کاهش یافته و می توان بسیاری از موارد ایمنی را که ملزم به رعایت آنها درمورد لامپهای قدیمی بودیم ، حذف نمود .

 

11. قابل رویت بودن نور LED ها نسبت به لامپهای التهابی به میزان 10x  :

 نور تولید شده توسط لامپ های  LED بعلت ماهیت خود و درخشندگی بسیار زیاد ، تا فواصل بسیار دور قابل رویت می باشد و حدودأ میزان فاصله ای که می توان نور آنها را تشخیص داد ، ده برابر لامپ های معمولی می باشد .  به همین علتلامپهای مذکور ، در بسیاری از چراغها و علائم هشدار دهنده و راهنمایی جایگزین نمونه های قدیمی شده اند .

 

12. حشرات از نور LED گریزانند  :

 در لامپ های قدیمی ، بعد از گرد و غبار ، آلودگی ناشی از تجمع حشرات در اطرافشان مهم ترین عامل کاهش نور آنان  بود که میزان بازده نوری را تا حد بالایی کاهش داده و بدینصورت مصرف انرژی به ازاء محصول نوری بالا می رفت و هر از چند گاهی باید آنها را تمیز نمود . لیکن نور تولید شده توسط LED بر خلاف سایر نورها ، نه تنها حشرات را جذب نکرده بلکه آنها را از محیط پراکنده می کند و در نتیجه علاوه بر ایجاد محیطی بدون مزاحمت حشرات ، از آلوده شدن حباب لامپ LED توسط حشرات نیز خبری نیست.

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

طیف الکترونیک ایرانیان تولید کننده انواع پرژکتور-والواشر-...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پروژکتور، وال واشر ، دفنی، خیابانی، استخری و زیرآبی، چراغ چمنی، پرژکتور، دورنازلی، لامپ LED مرغداری، ال ای دی، خورشیدی، سولار، انجام پروژه الکترونیک، طراجی و ساخت برد الکترونیک، مونتاژ برد، والواشر

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 7 هفته قبل