کارخانه تولید نخ و پتو سربازی نمدی و مینک زمرد (بزرگترین ...

پتو سیلک, پتو مینک, پتو نمدی

رنگ شناسی و تأثیر رنگ بر انسان

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

رنگ پتو یکی از نکاتی است که هنگام خرید حتما باید به آن توجه داشته باشید زیرا انتخاب رنگ مناسب بسیار در آرامش و خواب راحت تأثیر دارد. پس در ادامه به بررسی  ویژگی رنگ ها و تأثیر آن ها بر روح و روان وجسم انسان میپردازیم:

رنگ با زندگی ما آمیخته می باشد و به موجودات و اشیا مفهوم خاصی می بخشد. رنگ بازتابی از نور است که به شکل های متنوعی در می آید و این بازتاب مجموعه وسیعی را شامل می شود.

از دیرباز تأثیر روانشناختی رنگ ها در اشخاص مورد بررسی دانشمندان بوده است؛ مثلا ثابت شده است که رنگ آبی روی بیماران تأثیر مثبتی می گذارد به همین دلیل بهتر است در بیمارستان ها رنگ دیوار ها و یا شیشه ها آبی باشد و یا رنگ های سبز و آبی خستگی را کاهش میدهند. آبی رنگ آرامش بخشی است و رنگ های آبی و سبز جزء رنگ های سرد می باشند.

رنگ های ارغوانی و بنفش از رنگ های فاخر و مجلل اند و رنگ بنفش، رنگ وقار و عفت نفس است.

رنگ قرمز نماد قدرت،نشاط و زندگی است ولی برای افراد عصبی اصلا مناسب نمی باشد.رنگ نارنجی سمبل انرژی است و لیموئی اشتها آور است و برای اشخاصی که عصبی هستند مناسب می باشد؛ رنگ های سبز و آبی با همدیگر باعث شادی می شوند به همین دلیل است که سبزه و دریا موجب تسکین اعصاب و روان و رفع خستگی می شود.

تلفیق رنگ زرد و سیاه تأثیر بصری زیادی دارد و برای مشخص کردن موانع و محدوده های خطر استفاده میشود. رنگ ها سرشار از نیرو های فوق العاده هستند در روانشناسی، رنگ ها یکی از معیار های سنجش شخصیت به شمار می آیند و تأثیر خاصی روی جسم و روان افراد به جا میگذارد.

رنگ ها  بر خرید افراد اثر میگذارند ، سیاه و آبی تیره و قرمز متمایل به نارنجی خریداران را به خود جذب می کنند؛ آبی متمایل به خاکستری، آبی روشن و تیره و صورتی خریداران پولدار را به خود جذب می کنند هم چنین افراد آرام و مطیع جذب رنگ های آبی آسمانی و صورتی کم رنگ می شوند.

در این مقاله با معنی و مفهوم رنگ ها و تأثیر آن بر احساس و فعالیت های انسان آشنا می شویم.

رنگ سفید

رنگ سفید نشانه ی تازگی، بی گناهی، تقوا، صلح، پاکی و معنویت است؛ این رنگ مورد علاقه ایرانیان است زیرا ایرانیان باستان باور داشتند که فرشتگان لباس سفید بر تن دارند. در چین رنگ سفید به معنای مرگ است. در آمریکا رنگ سفید نشانه ی پاکی و خلوص است.

رنگ آبی

رنگ آبی نشانه ی آرامش و پاکی است و در طبیعت زیاد دیده می شود باعث ایجاد آرامش می شود.رنگ آبی اشتها را کم میکند پس بهتر است در رستوران ها از آبی استفاده نشود؛ رنگ آبی دمای بدن را کم میکند و ضربان قلب را کاهش می دهد. رنگ آبی در آمریکا نشانه ی صداقت و امانت است و طرفداران زیادی دارد به همین دلیل در نماد همه ی بانک های آمریکا از رنگ آبی استفاده می شود. در چین رنگ آبی نشانه ی ابدیت است. استفاده از رنگ آبی در وسایل کاهش دهنده وزن مناسب است، به طور کلی آبی نشانه ی وقار است.

رنگ قرمز

قرمز نشانه ی عشق، نیرو، شادی و خطر است. رنگ قرمز نماد امید به زندگی، قدرت، هیجان، گرمی، خشم و برانگیختگی است. با دیدن رنگ قرمز فشار خون و تپش قلب افزایش میابد. اغلب کودکان به رنگ قرمز علاقه دارند، رنگ قرمز همواره توجه ها را به خود جلب میکند. استفاده از رنگ قرمز در بیمارستان ها توصیه نمی شود زیرا تداعی کننده رنگ خون است. در چین رنگ قرمز نماد جشن و خوشبختی است.به طور کلی رنگ قرمز در غرب نشانه خوش اقبالی است.

رنگ سبز

رنگ سبز نشانه ی تازگی، باروری، زندگی، جوانی، پول، غرور، امید و قدرت است چون در طبیعت زیاد دیده می شود. سبز در آمریکا به معنای ثروت است. در چین رنگ سبز به معنی فریب کاری و تقلب است. در بعضی از کشور های گرمسیری رنگ سبز نشانه خطر است. در کل رنگ سبز درد را کاهش می دهد و انسان را آرام میکند و حس امنیت ایجاد میکند.

رنگ نارنجی

نارنجی نشانه ی گرمی، اشتیاق، شادی، طراوت، علاقه و جدیت در کار است. رنگ نارنجی دستگاه عصبی را تحریک می کند و باعث روشنی و شفافیت ذهن میشود و اشتها را زیاد می کند. نارنجی اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می دهد و حافظه را تحریک می کند. در بعضی از فرهنگ های شرقی رنگ نارنجی نشانه ی نعمت و برکت است. جوانان بیشتر از سایر گروه های جامعه به این رنگ علاقه دارند.

رنگ سیاه

رنگ سیاه نشانه ی مرموز بودن، قدرت، رسمی بودن و وقار است. در بسیاری از جوامع رنگ سیاه نشانه ی بدبینی، بی علاقگی، ناباروری و عزاداری است. سیاه رنگی است که مشتریان را از به روز شدن با فناوری بار میدارد.

رنگ زرد

رنگ زرد نشانه ی هدایت و روشنی، نور، تحرک وپیشرفت است در قرآن رنگ زرد روشن را به عنوان رنگ شادی بخش نامیده است رنگ زرد باعث تقویت اعصاب می شود و ذهن را تحریک میکند. زرد در عضلات انرژی ایجاد میکند، زرد رنگ احتیاط است. در طراحی بسته بندی غذا ها نباید از رنگ زرد استفاده کرد زیرا کاربرد بیش از حد رنگ زرد در بسته بندی، خریدار  را از محصول دور میکند.

رنگ ارغوانی

ارغوانی نشانه ی تشریفات و شکوه است. رنگ ارغوانی بیشتر مورد علاقه دختر بچه هاست، لئوناردوداوینچی معتقد بود که رنگ ارغوانی می تواند قدرت تفکر انسان را تا 10 برابر افزایش دهد. رنگ ارغوانی قدرت تخیل در کودکان را افزایش میدهد. در بعضی از کشور های غربی ارغوانی نشانه ی دلتنگی برای میهن است.در چین این رنگ یک رنگ بد یمن است.

رنگ بنفش

بعضی ها رنگ بنفش رانشانه ی زیبا پسندی و روحیه لطیف میدانند؛ بنفش در بسیاری از فرهنگ ها به معنی رنج و همدردی است. استفاده از این رنگ در بسته بندی مواد غذایی و دریایی توصیه نمی شود

رنگ قهوه ای

قهوه ای نماد اعتماد، خانواده دوستی، قدرت، بلوغ و راحتی می باشد. در کشور های غربی رنگ قهوه ای نشانه فروتنی است، استفاده از رنگ قهوه ای در بسته بندی مواد غذایی در آمریکا با موفقیت همراه است. این رنگ نماد قهوه و محصولات برآمده از زمین است. قهوه ای رنگ مناسبی برای قهوه خانه ها، غذا فروشی ها، ساعت فروشی ها و نجاری هاست.

رنگ خاکستری

رنگ خاکستری نماد فساد، گوشه گیری، بی میلی، بی تفاوتی، عدم فعالیت میباشد. از این رنگ در بسته بندی مواد غذایی باید پرهیز کرد.

 

 

 

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

کارخانه تولید نخ و پتو سربازی نمدی و مینک زمرد (بزرگترین ...

اصفهان

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده

خدمات/محصولات

پتو سیلک، پتو مینک، پتو نمدی، پتو سربازی، پتو ارتشی و پتو بیمارستانی، نخ پلی استر و اکرولیک، پتو خانگی و نقش دار، پتو مسافرتی و پتو امدادی، کالای خواب بالش، پتو رنگی و پتو نوجوان، پتو شتری و پتو نوزادی، پتو سبز انتظامی، پتو سبز کاهویی، پتو طوسی و مشکی، تشک و بالش، پتو نوزادی و پتو جوان

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات