گروه التج

طراح سایت, طراحی سایت حرفه ای, اپلیکیشن

طراح سایت های ریسپانسیو (سازگار با موبایل)

طراحی وب سایت های ریسپانسیو و سازگار با انواع دستگاه ها و رزولوشن های موبایل با جدیدترین تکنولوژی و متد روز دنیا.

توضیحات خدمت

با پدید آمدن تکنولوژی های جدید طراحی سایت حرفه ای، متد و راهکار دیگری مرسوم شد با نام طراحی ریسپانسیو (Responsive)، که پاسخگوی نیاز تمام طراحان و کاربران می باشد.

طراحی سایت ریسپانسیو

این نوع طراحی کنشگرا، با حفظ یک قالب می تواند تمامی رزولوشنها و دستگاهها را پشتیبانی نموده و نسخه سازگار با آنها را نمایش دهد.

طراحی ریسپانسیو (Responsive) چیست؟

در طراحی وب سایت ریسپانسیو، طراح سایت با استفاده از تکنیکهای css و مدیا کوئری ها، قالبی طراحی می گردد که با توجه به دستگاه کاربر، تغییرات بر روی سایز عناصر اعمال شده و نسخه متناسب با آن دستگاه، نمایش داده خواهد شد. در این نوع طراحی، دیگر آدرسی متفاوت برای نسخه موبایل نمایش داده نخواهد شد و در اصل همان نسخه قالب اصلی می باشد که قابلیت کنشگرایی و پاسخگویی به رزولوشنهای دیگر را دارد.

خصوصیات اصلی این نوع طراحی عبارتند از:

1. عناصر انعطاف پذیر

یکی از محدودیتهایی که طراحی سایت سازگار با موبایل برای یک طراح سایت داشته، قابل پیش بینی نبودن سایز دستگاههای مختلف است تا بتوان عناصر سایت را برای آنان سایزبندی نمود. در طراحی سایت ریسپانسیو می توان سایز عناصر مختلف وب را قابل انعطاف نمود و با تشخیص رزولوشن دستگاه کاربر، سایز عناصر نیز به مقدار لازم تغییر پیدا کرده و نمایش داده خواهد شد.

تصاویر نمایش داده شده در وب سایت های ریسپانسیو بر اساس عرض دستگاه کاربر تغییر کرده و بصورت اتوماتیک در بهترین حالت ممکن نمایش داده می گردد. همچنین در نوشته ها می توان سایز انعطاف پذیر را برای نمایش هر چه بهتر به کاربر ست نمود.

لایه های اصلی وب سایت ها نیز کاملا متغیر می باشد. برای مثال اگر کاربر با دستگاه دسکتاپ خود وارد سایت شود ممکن است وب سایت مورد نظر 3 ستونه نمایش داده شود. در حالی که همان وب سایت در موبایل بصورت تک ستونه و زیر هم نمایش داده می شود.

2. نمایش نکات ضروری

یکی از فواید استفاده از تکنیک ریسپاسیو، قابلیت حذف موارد اضافه وب سایت در دستگاههای موبایل و تبلت می باشد. با استفاده از تکنیکهای سی اس اس، می توان مواردی را که ممکن است در موبایل کاربر بد نمایش داده شده و یا باعث شلوغی وب سایت شود حذف نمود.

3. سازگار با صفحه نمایش لمسی

از آنجا که اکثر کاربران از دستگاههای هوشمند با صفحه لمسی استفاده می کنند. این نوع طراحی بر اساس نیاز آنان بهینه گردیده و سعی در راحتی کار با وب سایت توسط لمس انگشت را دارد. نوع طراحی منوها و عناصر وب سایت با توجه به این نوع دستگاهها تغییر می یابد.

ادامه در:

طراحی-سایت-ریسپانسیو/https://www.eletej.com

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گروه التج

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، خدمات

خدمات/محصولات

طراح سایت، طراحی سایت حرفه ای، اپلیکیشن، سئو

دسته‌بندی خدمات