طب کاران تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی تخت پزشکی هتلینگ...

تخت معاینه ,تخت جراحی پوست, تخت جراحی

قابل توجه ترین مضرات و معایب در عمل جراحی زیبایی بینی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

ضرر های عمل جراحی زیبایی بینی 

آیا در فکر عمل جراحی زیبایی بینی افتاده اید ؟   حتماً به ضررها و مشکل های بعد از عمل جراحی هم فکر کرده اید.  حتماً این سوالات در ذهن شما هم نقش بسته است ؟

 - عوارض و معایب جراحی بینی چست؟

- عوارض عمل بینی گوشتی چیست؟

هر عمل جراحی علاوه بر خوبی هایی  که دارد، دارای ضررهایی  نیز هست که به شکل عوارض رینوپلاستی بعد از عمل جراحی  ظاهر می شوند. عمل جراحی بینی (رینوپلاستی) از عمل های زیبایی به شمار می رود که در صورت اجرای دقیق آن توسط یک دکتر جراح خوب وآشنایی با آناتومی بینی می تواند خطرات، عوارض  و مضرات و مشکلات کمی در پی داشته باشد که لازم  به ترس از عمل بینی نیست و از هیچ کدام آنها نترسید، چون هیچ یک از آنها وحشتناک نیستند و با روش های مخصوص قابل درمانند. وقتی که هر نوع از عمل جراحی بر روی فرد انجام می شود، لازم است که درک مناسبی از خطرات، مضرات و عوارض عمل جراحی بینی وجود داشته باشد. عمل جراحی زیبایی بینی یکی از رایج ترین عمل های جراحی انجام شده در هر سال است، اما این نوع عمل نیز دارای خطرهای مشابه تمام عمل های جراحی دیگر است. با وجودی که دستیابی به ظاهر دلخواه یک هدف ایده آل برای هر فرد است، حفظ سلامتی بدن نیز باید در این رابطه به عنوان یک اولویت اصلی برای بیمار و جراح مورد توجه قرار گیرد.

هر چند اکثر عمل های جراحی زیبایی بینی بدون مشکل هستند، بیماران باید آموزش لازم را درباره عوارض عمل زیبایی بینی دریافت کنند و به همراه آن از عوامل خطر خاص مربوط به انجام عمل جراحی اطلاع داشته باشند. بحث درباره این خطرات و مضرات با یک جراح متخصص و با تجربه یک اقدام ضروری برای اطمینان از حفظ سلامت فرد در صورت انجام جراحی رینوپلاستی بینی است. سن عمل بینی وجود ندارد. کمترین سنی که می‌توان در آن جراحی بینی را انجام داد ۱۵ تا ۱۷ سالگی در زنان و ۱۷ تا ۱۹ سالگی مناسب برای عمل بینی آقایان است زیرا در این سن رشد بینی کامل شده است. بطور کلی، بینی مردان دارای پوست ضخیم‌تری است بطوری که پس از جراحی بطور متفاوتی نسبت به زنان حالت می‌گیرد، که این عامل مهم می‌تواند روند کلی  سن عمل بینی  و تغیر شکل را تغییر دهد

خطرات جراحی زیبایی بینی

وقتی که بخواهیم از خطرات عمل زیبایی بینی درک مناسب داشته باشیم، مهم است که عواملی را در نظر بگیریم که در همه انواع عمل های جراحی قابل مشاهده هستند و به همراه آن خطرات خاص این نوع از عمل جراحی را نیز مورد توجه قرار دهیم. این خطرات برای عمل جراحی بینی نیز وجود دارند و باید جزئیات کامل آنها با مشاوره با جراح قبل از عمل بینی مورد بررسی دقیق قرار گیرند. خطرات بالقوه موجود در همه انواع عمل جراحی به شرح زیر هستند:

 

- خون ریزی

- عفونت

- واکنش معکوس به بیهوشی

- هماتوما (هنگامی که خون زیر پوست جمع می شود)  

 

خطرات بی هوشی برای افرادی بیشتر است که با شرایط درمانی خاص قبل از عمل جراحی روبرو هستند و به همین دلیل مهم است که دکتر از سابقه بیماری های شما قبل از انجام عمل جراحی اطلاع دقیق داشته باشد. این خطرات همچنین زمانی می توانند حداقل شوند که متخصص بی هوشی در تمام زمان عمل حضور داشته باشد تا به این ترتیب بتواند به همه مسائل و مشکلات احتمالی به محض شکل گیری آنها عکس العمل مناسب نشان دهد.

 

خطرات خاص مربوط به عمل جراحی بینی عبارتند از:

بی حسی

خون ریزی از ناحیه بینی

ایجاد جراحت بر روی پایه بینی فرد

پارگی رگ های خونی در سطح پوست

ایجاد التهاب و ورم در پوست

خطرات مربوط به بیهوشی در عمل جراحی

روش بی هوشی مورد استفاده برای عمل جراحی بینی گوشتی، عمل بینی عقابی و بینی استخوانی بر اساس روش انتخاب شده برای انجام عمل متفاوت است. در این حالت افرادی که عمل جراحی بینی آنها ابتدایی یا مربوط به پر کردن است می توانند از بی هوشی موضعی با داروهای مسکن استفاده کنند و در عمل استفاده از این روش خطرات مربوط به بی هوشی را به شدت کاهش می دهد. به هر حال، افرادی که عمل جراحی بینی آنها ثانویه و جدی است، احتمالاً نیاز به بی هوشی عمومی دارند

که می تواند مقدار بیشتری از خطرات شامل موارد زیر را برای فرد به همراه داشته باشد:

حالت تهوع و استفراغ

واکنش آلرژیک به بی هوشی

افزایش فشار خون و ضربان قلب

آسپیراسیون (مکیده شدن مایع به مجاری تنفسی )

آسیب دائمی به اعصاب

 

انتخاب بهترین جراح  زیبایی، متخصص و با تجربه می تواند نقش با اهمیت در کاهش خطرهای سلامتی مربوط به عمل جراحی داشته باشد. بیماران باید از مشاوره های خود با پزشک به عنوان فرصتی برای پرسیدن سوالات لازم درباره روش عمل و ویژگی های آن همچون خطرات، مزایا، و عوارض جانبی عمل جراحی استفاده کنند. علاوه بر این، دنبال کردن دستورالعمل های جراح قبل و بعد از عمل جراحی می تواند از شکل گیری عوارض خطرناک برای سلامتی در نتیجه عمل جراحی جلوگیری کند.

 

عوارض جانبی عمل جراحی بینی

علاوه برخطرهای سلامتی مربوط به عمل جراحی زیبایی بینی، برخی از عوارض جانبی دیگر نیز ممکن است در این رابطه برای بیماران قابل مشاهده باشند. به خاطر اینکه عمل جراحی زیبایی بینی یک روش درمانی به شدت سفارشی و وابسته به شرایط بیمار است، عوارض جراحی بینی  نیز می تواند برای هر بیمار متفاوت باشد. بنابراین سعی کنید با این عوارض جانبی آشنا شوید و در عمل اطلاع از این عوارض عمل بینی گوشتی و مدت زمان لازم برای درمان و بهبود کبودی بینی آنها می تواند به شما کمک کند تصمیم گیری بهتری درباره این موضوع داشته باشید و با عمل جراحی زیبایی بینی خود و عوارض جراحی بینی  راحتی بیشتری احساس کنید.

 

درد پس از عمل جراحی  بینی

عمل جراحی زیبایی بینی یکی از موثرترین روش ها برای بهبود ظاهر فرد است. به هر حال، به دلیل اینکه در این عمل نیاز به تغییر شکل زیاد بافت استخوانی و غضروفی بینی وجود دارد، بیمار ممکن است با درد یا ناراحتی پس از عمل جراحی روبرو شود. خوشبختانه، این ناراحتی معمولاً در سطح حداقل است و اکثر بیماران می توانند با استفاده از داروهای مسکن موجود و رعایت نکات بعد از عمل جراحی بینی  این درد را مدیریت کنند. برای بیمارانی که بطور خاص به درد حساس هستند، جراح بینی می تواند داروهای ضد درد قوی تر برای رفع مشکل تجویز کند.

 

کبودی صورت

کبودی صورت یکی دیگر از عوارض جانبی است که همراه با عمل جراحی زیبایی بینی مشاهده می شود. میزان کبودی صورت پس از عمل جراحی بینی بستگی به حساسیت بیمار و حجم بافت های جراحی شده دارد. این کبودی نشانه ای از عوارض جدی تر برای بیمار نیست، و نیازی به نگرانی درباره آن وجود ندارد، بلکه فقط لازم است در چند روز اول پس از انجام عمل وضعیت آنها توسط شما بررسی شود. در صورت مشاهده هر گونه وضعیت غیر عادی در کبودی های صورت، پزشک متخصص می تواند به شما روش های درمانی مناسب در کنار استراحت توصیه کند و مدت زمان لازم برای بهبود و ریکاوری کامل پس از عمل جراحی بینی را مشخص نماید.

 

هر بار که روی پوست بدن جراحتی ایجاد شود، حتی اگر به صورت کنترل شده و برای انجام یک جراحی باشد، احتمال باقی ماندن یک جای زخم بعد از عمل بینی بر روی پوست وجود خواهد داشت. در مورد عمل جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) هرچند اغلب بیماران انتظار تشکیل جای زخم بر روی پوست خود را دارند، اما برایشان شگفت‌انگیز خواهد بود اگر بدانند که این جای زخم می‌تواند فقط در زیر پوست باشد. البته حتی هنگامی که جای زخم در زیر پوست باشد، باز هم ممکن است باعث شود که شکل ظاهری پوست بعد از عمل بینی کمی صدمه ببیند، اما با رعایت اقدامات پیشگیرانه و درمانی ساده‌ای می‌توان این جای زخم را کاهش داد.

التهاب و ورم

یکی از معمول ترین عوارض جراحی زیبایی بینی ایجاد ورم در اطراف چشم ها و بینی است. این ورم در روزهای پس از انجام عمل جراحی بطور گسترده قابل مشاهده است، اما پس از حدود دو هفته تقریباً بطور کامل از بین می رود. به هر حال مهم است که توجه کنیم برخی از التهاب های محدود ممکن است تا شش ماه پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی نیز باقی بمانند. نتایج نهایی حاصل از عمل معمولاً پس از یک سال قابل مشاهده خواهد بود.

آیا پس از عمل جراحی اثر برش های ایجاد شده بر روی بینی باقی می ماند؟

 

عوارض جانبی جراحی زیبایی بینی

معمولاً پس از عمل بینی اثر برش (اسکار) های ایجاد شده بر روی بینی فرد باقی می ماند، اما اکثر افراد نمی توانند این جراحت های ایجاد شده را مشاهده کنند. در عمل جراحی بینی بسته یک شکاف در داخل سوراخ بینی ایجاد می شود و به این ترتیب جراحت وارد شده کاملاً پنهان است. اما در روش جراحی بینی باز که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد یک شکاف کوچک در پوست دیواره جدا کننده دو سوراخ بینی ایجاد می شود. این برش معمولاً بسیار خوب درمان می شود و فقط یک جراحت بسیار کوچک از آن باقی می ماند که برای اکثر افراد قابل مشاهده و توجه نیست. در هر دو نوع عمل جراحی بینی، نتایج ظاهری مربوط به ایجاد شکاف باید در سطح حداقل باشد. برای اطلاع از روش های مورد استفاده در عمل جراحی بینی و نتایج حاصل از آن با دکتر متخصص خود مشورت و صحبت کنید.

 

فایلهای پیوست

  2٫3 مگابایت دانلود
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

طب کاران تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی تخت پزشکی هتلینگ...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تخت معاینه ،تخت جراحی پوست، تخت جراحی،صندلی اتاق عمل، یونیت گوش و حلق و بینی، تخت بستری، یونیت دندان پزشکی، تخت دامپزشکی، تخت کاشت مو، تخت لیزر، تخت زنان و زایمان، تخت آزمایشگاهی،صندلی لیزر، تخت پوست ، تخت مو و زیبایی، تخت چشم پزشکی، تخت ژنیکولوژی ، صندلی کاشت مو، تخت اتاق عمل، تخت لاپاراسکوپی، تخت اورولوژی، صندلی چشم پزشکی، تخت یورودینامیک، تخت فیزیوتراپی ، شیمی درمانی، تخت خون گیری،تخت بیمارستانی،صندلی لیپوساکشن، صندلی پوست ، تابوره برقی، تخت جراحی چشم پزشکی،تخت لیپوساکشن ، صندلی مو و زیبایی، تخت دندانپزشکی ، تخت فیزیوتراپی، تخت جراحی دامپزشکی

نوع مالکیت:

تعاونی

دسته‌بندی محصولات