طب کاران تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی تخت پزشکی هتلینگ...

تخت معاینه ,تخت جراحی پوست, تخت جراحی

بهترین ویتامین ها برای مو ، پوست و ناخن ها

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

آیا به دنبال تقویت مو ، پوست و ناخن هستید؟

محصولات زیبایی مانند سرم های پوستی ، ماسک های مو و روغن های کوتیکول برای حفظ پوست درخشان ، موهای زرق و برق و ناخن های قوی بسیار عالی هستند. اما اگر فکر می کنید مال شما به تقویت کمی بیشتری نیاز دارد ، ویتامین ها و مکمل های مناسب نیز می توانند مفید باشند.

برای سلامت پوست و مو کدام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز است؟


روی :

یکی از مواد معدنی مهم برای سلامت بدن، به ویژه حفظ تندرستی پوست روی است. وقتی روی کافی در بدن شما وجود داشته باشد، عملکردهای فیزیولوژیک شما خوب انجام می شود و البته پوستی شاداب و درخشان خواهید داشت. بررسی های محققین مختلف نشان می دهند که مصرف روی با کاهش آکنه در ارتباط است و مانند آنتی بیوتیک هایی مانند تتراسایکیلین، جوش های صورت را از بین می برد، چون روی سراغ ویتامین A می رود و میزان نفوذ این ویتامین به داخل رگ های خونی را افزایش می دهد. اگر می خواهید از راه های مختلف روی کافی به بدنتان برسانید، باید بدانید روی در منابع غذایی همچون ، گوشت قرمز، جگر، قلوه، گوشت گوساله و غذاهای دریایی پیدا می شود. مغز کدو حلوایی هم روی خوبی دارد.

ویتامین A :

ویتامین A یا رتینول یکی از شناخته شده ترین ریز مغذی های مورد نیاز برای سلامت پوست است. بعضی از متخصصان پوست برای درمان بیماری های پوستی شدید ویتامین A را تجویز می کنند. شاید این پرسش برایتان پیش بیاید که ویتامین A به چه صورت باعث بهبود وضعیت پوست می شود؟ این ویتامین ساختار پوست را تحت تاثیر قرار داده و رشد سلول های پوستی را متعادل می کند. علاوه بر این، ویتامین A می تواند عملکرد غدد چربی را بهبود ببخشد و از بروز آکنه پیشگیری کند. وقتی ویتامین A کافی به بدن برسد رنگ پوست شفاف می شود و چین و چروک ها دیرتر روی پوست ظاهر می شوند. ویتامین A آنتی اکسیدان خوبی است که وجودش برای تکثیر و بازسازی سلول های پوست ضروری است و می تواند پوست را برای تولید سلول های تازه تحریک کند. کمبود ویتامین A نه تنها بر قسمت های مختلف بدن تاثیر می گذارد، بلکه پوست را خشک و پوسته پوسته می کند. وقتی پوست بدن سفت می شود، ترک می خورد یا خشکی آن بیش از حد است باید به کمبود ویتامین A در بدن شک کرد. این کمبود گاهی اوقات خود را در مناطقی مانند آرنج و پشت بازوها نشان می دهد. بسیاری از مواقع کمبود ویتامین A در بدن با ایجاد تغییراتی در برنامه غذایی برطرف می شود. بسیاری از پزشکان برای درمان بعضی از مشکلات پوستی کپسول های ویتامین A را تجویز می کنند که می تواند مشکلاتی مانند آکنه، اگزما، پسوریازیس، زخم ها، سوختگی ها و آفتاب سوختگی را درمان کند

این ویتامین در غذاهایی مانند جگر، زرده تخم مرغ، روغن ماهی و لبنیات پیدا می شود. سبزیجات و میوه هایی که رنگ نارنجی و زرد دارند نیز منابع خوبی از ویتامین A به شمار می روند. پرتقال، هلو، موز، گیلاس، خربزه و سبزیجاتی مانند کاهو، اسفناج، کدو، جعفری و شاهی ویتامین A خوبی دارند.

ویتامین C :

اگر می خواهید پوستی زیبا و شاداب داشته باشید و از علائم پیری پوست دور بمانید، به ویتامین C توجه خاصی داشته باشید و سعی کنید در رژیم روزانه تان منابع مختلفی از این ویتامین را وارد کنید. به این ویتامین اسید آسکوربیک هم می گویند. ویتامین C پوست شما را سفت نگه می دارد و برای تولید کلاژن ضروری است. در نتیجه پوست دچار افتادگی نمی شود و چین و چروک ها و خطوط پیری را دیرتر روی پوست می بینید. بعضی از متخصصان پوست بر این باورند که مصرف ویتامین C روند پیری پوست را کند می کند. علاوه بر این ویتامین C آنتی اکسیدان خوبی است که آسیب های وارد شده به پوست را خنثی می کند تا سلول های تازه بتوانند جایگزین سلول های مرده شوند. اگر می بینید موهایتان دچار ریزش شده شاید یک دلیل این مشکل کمبود ویتامین C باشد. مصرف ویتامین C به مقدار کافی سلامت موهای شما را تضمین می کند. پژوهش های مختلفی نشان داده اند افرادی که در رژیم غذایشان ویتامین C بیشتری دیده می شود، پوستی شفاف و زیبا دارند و نسبت به سنشان جوان تر به نظر می رسند. علاوه بر این ویتامین C می تواند اثرهای مخرب اشعه ماورای بنفش خورشید را خنثی کند و پوست شما را از پیری زودرس مصون نگه دارد. توصیه می شود افرادیکه دچار زخم های پوستی می شوند از منابع مختلف ویتامین C بیشتر استفاده کنند، چون این ویتامین روند بهبود زخم ها را سرعت می بخشد. علاوه بر این، مصرف ویتامین C خشکی پوست را از بین می برد و آب مورد نیاز پوست را تامین می کند.


ویتامین C به راحتی در بسیاری از میوه ها و سبزیجات پیدا می شود. بهتر است در فصل زمستان ویتامین C بیشتری مصرف کنید تا علاوه بر حفظ پوست و مو، دچار سرماخوردگی نشوید. مرکبات مهم ترین منابع تامین ویتامین C هستند. میوه هایی مانند پرتقال، کیوی و گریپ فروت ویتامین C خوبی دارند. در اسفناج و فلفل دلمه ای هم ویتامین C  پیدا می شود. می توانید برای تامین ویتامین C بدنتان از کلم، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و هندوانه هم استفاده کنید. نکته مهم اینکه ویتامین C، ویتامین حساسی است و در مجاورت حرارت از بین می رود، بنابراین اگر می خواهید از ویتامین C میوه و سبزیجات مختلف بهره ببرید، بهتر است آنها را به صورت خام مصرف کنید. به جز مواد غذایی این ویتامین را می توانید با مصرف قرص های ویتامین C جوشان نیز تامین کنید. شما می توانید روزانه یک عدد از این قرص ها را در داخل یک لیوان آب خنک حل کنید و همراه غذا بنوشید.

ویتامین E :

افرادی که می خواهند چین و چروک های صورتشان کاهش پیدا کند و موهای مقاوم تری داشته باشند، بهتر است از ویتامین E بیشتر کمک بگیرند. این ویتامین خشکی پوست را از بین می برد و آثار زخم ها و خراش های پوستی را زودتر برطرف می کند. علاوه بر این ویتامین E برای داشتن پوستی نرم و صاف ضروری است. ویتامین E خاصیت ضد التهابی دارد و با جلوگیری از آزاد شدن بعضی از آنزیم ها، از بروز التهاب های پوستی پیشگیری می کند. این ویتامین خون رسانی به پوست را افزایش می دهد و شرایط بهتری را برای تغذیه پوست و مو فراهم می کند. اسفناج، زیتون و آجیل ها جزو منابع خوب ویتامین E هستند.

گروه ویتامین های B :

این ویتامین ها در حفظ سلامت پوست و مو نقش مهمی دارند. ویتامین های B1، B2، B3، B5، B7، B9، B12 همگی از جمله ویتامین های محلول در آب هستند که برای زیبایی هر چه بیشستر پوست و موهایتان ضروری هستند. همه ویتامین های گروه B خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کنند و ایجاد خطوط پیری را به تعویق می اندازند.

ویتامین B2 (ریبوفلاوین) در گوشت قرمز، جگر، مرغ، شیر و ماست پیدا می شود. برای تامین ویتامین B3 (نیاسین) از جگر، سینه مرغ، برنج قهوه ای، ماهی سالمون، نخود سبز و آووکادو کمک بگیرید. ویتامین B5 هم در غذاهایی مانند جگر، گوشت، مغز آفتابگردان، نان گندم، جو و بادام زمینی پیدا می شود. ویتامین B6 هم در سبوس گندم، ساردین، مرغ، گوشت، کلم، میوه های خشک شده و تخم مرغ وجود دارد. با مصرف این مواد غذایی از دیگر ویتامین های گروه B نیز بهره مند می شوید. پژوهش های مختلف نشان می دهند مصرف ویتامین های گروه B برای داشتن پوستی سالم ضروری است و آن را در برابر حساسیت و اگزما حفظ می کند.

ویتامین B12 :

بخشی از ساختمان موها را تشکیل می دهد، بنابراین افزایش مصرف این ویتامین به سلامت موها کمک می کند.

  • ثابت شده ویتامین های گروه B با اثرهای مخرب اشعه ماورای بنفش مبارزه می کنند و احتمال بروز سرطان پوست را کاهش می دهند.
  • ویتامین های گروه B می توانند قرمزی و التهاب پوست را کاهش دهند و با بالا بردن طول عمر سلول های پوست، سلامت بدن را تضمین کنند.
  • ویتامین های گروه B برای موها نیز مفیدند. اگر از ریزش مو در رنج هستید، حتما منابع بیشتری از ویتامین های گروه B را به رژیم غذایتان اضافه کنید. ویتامین های گروه  B موهای شما را ضخیم، براق و مقاوم می کنند.
  • آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین های گروه B در تنظیم چربی فولیکول های مو دخالت دارند و پوست سر را مرطوب نگه می دارند، در نتیجه موها از شوره در امان می مانند.
  • مزیت دیگر ویتامین های گروه B نقش شان در تولید ملانین است. در نتیجه با مصرف این ویتامین ها رنگ طبیعی پوست و موها خوب حفظ می شوند. بیوتین از جمله ویتامین های گروه B است که به تولید اسیدهای چرب مورد نیاز برای تسریع رشد سلول ها کمک می کند. این ویتامین سرعت رشد موها، ضخامت و مقاومت آنها را افزایش می دهد. مصرف این ویتامین ها باعث می شود موهای سفید دیرتر روی سرتان ظاهر شوند.
  • برای بهره مندی از مزایای ویتامین های گروه B، علاوه بر مواد غذایی ذکر شده می توانید از مکمل های حاوی این ویتامین ها نیز استفاده کنید.

طبق گفته های Amy Shapiro ، RD ، یک متخصص تغذیه و متخصص تغذیه در عمل خصوصی در نیویورک ، مکمل های حاوی ویتامین B ، روغن آرگان و اسیدهای چرب گزینه های خوبی هستند . "روغن آرگان و اسیدهای چرب به تغذیه موهای شما ، کاهش التهاب پوست سر و تقویت رشد مو کمک می کنند. ویتامین B ، به ویژه بیوتین ، مو را ترمیم می کند.

به گفته جنیفر چوالک ، دکتر MD ، متخصص پوست و مو در مجله پوست در لیزر پوست Union Union ، مکمل ها همچنین می توانند به سایر موارد مو مانند ریختن موقت کمک کنند  . دکتر چوالک می گوید: "رشد مو بسیار پیچیده است و ریزش مو اغلب نتیجه چندین عامل است." "من فکر می کنم در مواردی که تغذیه نامناسب داشته باشد یا در طی / پس از آنزیم تلوژن (که یک ریختن موقتی است) ، مکمل ممکن است مهم باشد."

شاپیرو توصیه می کند که به دنبال کلاژن در ویتامین ها یا مکمل ها باشید. شاپیرو می گوید: "کلاژن ساختمان پوست ، مو و ناخن است زیرا حاوی بسیاری از اسیدهای آمینه است." "همچنین نشان داده شده است که به پیشرفت روده سالم کمک می کند. مصرف كلاژن در داخل برای بهترین مزایا مهم است. "

برای تقویت مو ، پوست و ناخن ها ، در اینجا برخی از ویتامین ها و مکمل ها باید مورد توجه قرار گیرند. به عنوان یک سلب مسئولیت ، ویتامین ها و مکمل ها برای جلوگیری ، تشخیص ، معالجه و یا درمان هرگونه بیماری جسمی در نظر گرفته نمی شوند. علاوه بر این ، اگر داروهای تجویز شده مصرف می کنید ، حتماً قبل از افزودن ویتامین یا مکمل به رژیم غذایی خود با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.

وقتی تولید کلاژن شما کند می شود ، علائم پیری شروع به خزش می کند. تولید کلاژن با افزایش سن کاهش می یابد ، اما قرار گرفتن در معرض آفتاب نیز این روند را سرعت می بخشد. مکمل های کلاژن ، مانند این قرص های Youtheory ، همراه با روال مراقبت از پوست که شامل محافظت از آفتاب ، مرطوب کننده و همچنین خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل است می تواند به افزایش تولید کلاژن کمک کند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

طب کاران تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی تخت پزشکی هتلینگ...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تخت معاینه ،تخت جراحی پوست، تخت جراحی،صندلی اتاق عمل، یونیت گوش و حلق و بینی، تخت بستری، یونیت دندان پزشکی، تخت دامپزشکی، تخت کاشت مو، تخت لیزر، تخت زنان و زایمان، تخت آزمایشگاهی،صندلی لیزر، تخت پوست ، تخت مو و زیبایی، تخت چشم پزشکی، تخت ژنیکولوژی ، صندلی کاشت مو، تخت اتاق عمل، تخت لاپاراسکوپی، تخت اورولوژی، صندلی چشم پزشکی، تخت یورودینامیک، تخت فیزیوتراپی ، شیمی درمانی، تخت خون گیری،تخت بیمارستانی،صندلی لیپوساکشن، صندلی پوست ، تابوره برقی، تخت جراحی چشم پزشکی،تخت لیپوساکشن ، صندلی مو و زیبایی، تخت دندانپزشکی ، تخت فیزیوتراپی، تخت جراحی دامپزشکی

نوع مالکیت:

تعاونی

دسته‌بندی محصولات