طب کاران تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی تخت پزشکی هتلینگ...

تخت معاینه ,تخت جراحی پوست, تخت جراحی

نکات طلایی برای کاهش لک های پوستی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

لک پوستی یکی از چالش‌های علم پزشکی است و درمانش زمان بر است! بین ۶ ماه تا ۳ سال ممکن است درمان لک طول بکشد. به زبان ساده بر اثر عوامل گوناگون که توسط پزشک پوست و مو در مطب بررسی می شود، رنگ‌دانه‌های پوستی در یکجا جمع می‌شوند. در واقع انگار جاهایی از پوست مهمانی گرفته اند و رنگ‌دانه‌ها کنارهم نشسته‌اند تا غذا بخورند؛ البته گاهی ماه‌ها و سال‌ها طول کشیده که رنگ‌دانه‌ها یکجا جمع شوند و لک ایجاد شود. و مسئله این است که وقتی رنگ‌دانه‌های پوست یکجا جمع شوند آن منطقه پررنگ می‌شود و لک تشکیل نمی شود. حالا اگر می‌خواهیم این نقاط پر رنگ ( لک‌ها) کم رنگ شد باید کاری کنیم که رنگ‌دانه‌ها به خانه خودشان بروند و درمان لک از همین جابجایی شروع می‌شود؛ یعنی اینکه تلاش‌کنیم رنگ‌دانه‌ها پخش شوند و چون کم‌کم بوجود آمده‌اند کم‌کم هم می روند. و برخی لک‌ها نیز خیلی دیر به درمان جواب می‌دهند.

چه کسانی بیشتر دچار لک های پوستی می شوند؟

 این یک واقعیت است که پوست‌های تیره و سبزه بیشتر مستعد لک صورت هستند. علت این مسئله این است که پوست‌های سبزه، تعداد رنگ‌دانه‌های بیشتری نسبت به پوست‌های روشن و سفید دارند (بخاطر همین تعداد رنگ‌دانه‌های بالاست که این پوست‌ها پررنگ‌ترند). وقتی پوست به دلایل مختلف مانند تابش آفتاب، تغییرات هورمونی، تنش‌های پوستی و… تحریک می‌شود، این رنگ‌دانه‌ها برای دفاع بیشتر، در نقاطی کنار هم جمع می‌شوند و این جمع شدن، باعث تولد لک‌های پوستی می‌شود. از جمله ویژگی های بهترین کرم ضد آفتاب برای این نوع پوست ها، کرم های فاقد چربی و غیر رنگی می باشد، علاوه بر آن برای این گونه افراد زدن عینک دودی و نوشیدن روزانه آب حداقل 8 الی 9 لیوان ضروری است.

 روش های زیادی مانند میکرونیدلینگ، پلاسماجت ، مزوتراپی ضد لک، کرم های دست ساز و… از جمله روش های از بین برنده یا کم رنگ شدن لکه های پوستی است. یکی از این درمان‌ها که کنار دیگر راهکارها تجویز می شود ماسک خانگی است. ماسک بادمجان تا حالا توانسته است رضایت بسیاری از افراد را از درمان و کم رنگ شدن این لک ها کسب کند.  

تهیه ماسک بادمجان برای از بین بردن لکه های پوست صورت

1. یک بادمجان تازه را نازک ورقه ورقه کنید.
2. تکه های بادمجان را به مدت 2 الی 3 دقیقه بر روی پوست مالش دهید.
3. بگذارید آب بادمجان 15 دقیقه دیگر روی پوست بماند. سپس صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک بادمجان را هر چند وقت یک بار باید تکرار کنیم؟

این ماسک را هر روز روی لک‌ها انجام دهید. بیش از ۴هفته.

چرا ماسک بادمجان تاثیر گذاری زیادی روی لکه های صورت دارد؟

بادمجان حاوی ویتامین A، B و E همراه با آنتی اکسیدان های دیگری می باشد که می تواند به روشن شدن لک های صورت کمک کند. (توجه: یادتان باشد برای اطمینان از عدم حساسیت به بادمجان قبل از استفاده آن را روی پوست پشت بازویتان بزنید و ببینید به آن حساسیت دارید یا خیر)

دانه های ریز سفید(میلیا) در زیر چشم ها چیست و برای درمان آن چه باید کرد؟

تولد میلیا روی پوستتان به عوامل بسیاری بستگی دارد! عوامل محیطی مانند نور خورشید، کمبود خواب، استفاده زیاد از کرم‌های خیلی چرب و روغنی روی پوست، استفاده از مواد آرایشی غلیظ، مالیدن زیاد چشم، استفاده زیاد از کرم‌های کورتن دار، بسته‌شدن غدد عرق و برخی بیماری‌های پوست از جمله ی آنهاست.

این رو هم بخون:4 روش تهیه ماسک عسل برای اسکراب پوست

درون این دانه‌های ریز سفید (میلیا) چیست؟

 به زبان ساده به می شود گفت که در واقع پوست مرده می باشد.

خب حالا چه کار باید کرد؟

  1. اگر میلیا دارید، باید به پزشک مراجعه کنید تا آن‌ها را رفع کند.
  2. اگر پوستتان مستعد ایجاد میلیا است باید کاری کنیم پوست مرده روی سطح پوست تجمع نیابد. پس تمیزکردن روزانه پوست و لایه برداری پوست کار بسیار مهمی است. زیرا کاری که پوست بصورت طبیعی باید انجام دهد را ما خودمان انجام می‌دهیم و پوست‌های مرده را از روی پوست جمع می‌کنیم.

پس از تخلیه میلیا، مراقبت هایی که پزشکتان دقیق و با حوصله برایتان می‌گوید را انجام دهید مانند: استفاده مداوم از ضد آفتاب فاقد چربی و غیررنگی برای صورت و دورچشم و حتما روزانه دو بار صبح و شب پوست صورت و دور چشمانتان را با ژل شستشو یا پاک‌کننده‌ها و تونر های مخصوص پوست پاک کنید، از پزشکتان بخواهید پس از معاینه دقیق حضوری، پاک‌کننده مناسب جنس پوستتان را به شما توصیه کند. مرحله بعد در هفته دوبار پوستتان را با اسکراب و ماسک صورت پاکسازی کنید. این کار پوستتان را قوی می‌کند و کمک می‌کند پوست‌های مرده سریعتر از چرخه روی پوستتان حذف شوند. و برای تقویت و شفافیت پوست و نیز جوانی صورت و کاهش سن چهره و نیز تشکیل نشدن میلیا، 4 بار در سال حتما میکرونیدلینگ انجام دهید؛ برای کسانی که نمی دانند میکرونیدلینگ چیست باید بگوییم با استفاده از این روش، پزشک با توجه به نیاز پوست تان مواد مغذی، کلاژنساز، ویتامین‌های مورد نیاز پوستتان و ضد لک و ضد چروک را به عمق پوستتان می‌فرستد و پوست مرده و کدر صورت و دور چشمانتان را با دستگاه بر می‌دارد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

طب کاران تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی تخت پزشکی هتلینگ...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تخت معاینه ،تخت جراحی پوست، تخت جراحی،صندلی اتاق عمل، یونیت گوش و حلق و بینی، تخت بستری، یونیت دندان پزشکی، تخت دامپزشکی، تخت کاشت مو، تخت لیزر، تخت زنان و زایمان، تخت آزمایشگاهی،صندلی لیزر، تخت پوست ، تخت مو و زیبایی، تخت چشم پزشکی، تخت ژنیکولوژی ، صندلی کاشت مو، تخت اتاق عمل، تخت لاپاراسکوپی، تخت اورولوژی، صندلی چشم پزشکی، تخت یورودینامیک، تخت فیزیوتراپی ، شیمی درمانی، تخت خون گیری،تخت بیمارستانی،صندلی لیپوساکشن، صندلی پوست ، تابوره برقی، تخت جراحی چشم پزشکی،تخت لیپوساکشن ، صندلی مو و زیبایی، تخت دندانپزشکی ، تخت فیزیوتراپی، تخت جراحی دامپزشکی

نوع مالکیت:

تعاونی

دسته‌بندی محصولات