طب کاران تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی تخت پزشکی هتلینگ...

تخت معاینه ,تخت جراحی پوست, تخت جراحی

بهترین روش های جوانسازی پوست

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

برای حفظ جوانی و شادابی پوست، دو راه کلی وجود دارد و جز این دو هم راهی نیست.

  • اول: از پوست خود مراقبت کنید و پیری را به تعویق بیندازید. (پیشگیری)
  • دوم: با استفاده از روش‌های درمانی، نشانه‌های پیری را درمان کنید. (درمان)

بارها شنیده‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است. این جمله‌ی کلیشه‌ای شاید اساسی‌ترین توصیه‌ برای حفظ سلامتی باشد؛ اما در مورد زیبایی هم صدق می‌کند. بهترین راه داشتن پوستی زیبا، مراقبت و رسیدگی است. اگر از سنین جوانی به پوست خود برسید و از آن در برابر عوامل آسیب‌زا مراقبت کنید، دیرتر دچار پیر پوستی می‌شوید. پس اگر هنوز علایم پیری پوست در شما پدیدار نشده یا تازه چند خط ظریف روی صورتتان ظاهر شده و به فکر افتاده‌اید؛ پیشگیری را جدی بگیرید. به پوست خود برسید و به خوبی از آن مراقبت کنید. چگونه؟ کمی جلوتر توضیح داده‌ایم.

اما اگر به هر دلیل دچار علایم پیری پوست شده‌اید چه؟ واقعیت این است که هر چقدرم مراقب پوست خود باشید، باز هم در سنین بالا علایم پیر پوستی پدیدار خواهند شد. اگر هم مراقبت‌های پوستی را به خوبی رعایت نکنید، سن ظهور علایم پیری پایین‌تر می‌آید. به طور معمول از اواسط ۳۰ سالگی خطوط صورت عمیق‌تر شده و افتادگی تدریجی پوست آغاز می‌شود. حال اگر مراقبت‌های پوستی را به خوبی انجام داده باشید، می‌توانید این رخدادها را تا ۱۰-۱۵ سال به تعویق بیندازید.

با ظهور علایم پیری، باید مراقبت‌های پوستی را ادامه دهید تا وضعیت از چیزی که هست بدتر نشود. علاوه بر این، راهکارهای بسیاری برای بهبود شرایط شما وجود دارد. فقط باید بهترین روش جوانسازی پوست برای خودتان را انتخاب کنید تا بتوانید علایم را برطرف کرده و دوباره از جوانی و شادابی پوست خود لذت ببرید.

در ابتدا اصلی‌ترین راه‌های پیشگیری از علایم پیری پوست را مرور کرده و سپس به سراغ راه‌های جوانسازی پوست رفته‌ایم. پس خوب مطالعه کنید تا هم از پیری پوستتان جلوگیری کنید و هم بتوانید بهترین روش جوانسازی پوست را برای خود برگزینید.

پیشگیری: پایه‌های مراقبت پوستی

مراقبت‌های پوستی و جلوگیری از پیری پوست بحث مفصلی است. در این بخش تلاش کردیم تا مهم‌ترین نکات آن را به شما بگوییم. ۱۰ توصیه‌ی زیر پایه‌های مراقبت پوستی را تشکیل می‌دهند. یعنی این‌ها را باید خیلی جدی بگیرید و به خوبی عمل کنید. فرقی هم نمی‌کند که الان وضعیت پوست شما چگونه است و علایم پیری ظاهر شده‌اند یا خیر. باید این مراقبت‌ها را رعایت کنید. حتی اگر بهترین روش جوانسازی پوست هم انجام دهید ولی این‌ها رعایت نکنید، خیلی زود اثرات جوانسازی از بین می‌روند.

  1. هر روز ضد آفتاب بزنید. اگر می‌خواهید در پارک قدم بزنید یا برای یک کاری بانکی کوتاه بیرون رفته‌اید، فرقی نمی‌کند. هوا آفتابی، ابری یا بارانی است، فرقی نمی‌کند. ضد آفتاب زدن باید به یکی از عادات شما تبدیل شود؛ مثل مسواک زدن. از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالای ۳۰ استفاده کنید و برند مناسبی بخرید. دقت کنید که روی ضد آفتاب نوشته باشد: «Broad Spectrum» یا «طیف وسیع». این ضد آفتاب‌ها از پوست شما در برابر اشعه‌های UVA و UVB مراقبت می‌کنند. اشعه‌ی UVA آفتاب به طور مستقیم باعث پیری پوست می‌شود. یادتان باشد که تمام بخش‌هایی که زیر لباس نیستند، باید با ضد آفتاب پوشیده شوند.
  2. برنزه نکنید. بزرگ‌ترین اشتباه در مراقبت‌های پوستی، برنزه کردن است که بیشتر در خانم‌های جوان شاهد هستیم. برنزه کردن یعنی پوست خود را به طور مستقیم در معرض اشعه‌ی UV قرار می‌دهید. در واقع چیزی که باعث تیره شدن رنگ پوست می‌شود، همین اشعه‌ی پیرکننده و مضر UV است. یادتان باشد که سولاریوم نیز با اشعه‌ی UV کار می‌کند. اشعه‌ی فرابنفش یا UV باعث تغییر رنگ پوست، ایجاد لکه‌های پوستی و از بین رفتن رشته‌های کلاژن و الاستین پوست می‌شود. حتی اگر بهترین روش جوانسازی پوست را انجام دهید و بعد به سولاریوم بروید، تا حد خوبی زحمات و هزینه‌ی خود را تلف کرده‌اید.
  3. عینک آفتابی بزنید. عینک فقط محافظ چشم‌های شما نیست؛ بلکه از پوست حساس و ظریف اطراف چشم‌ها نیز مراقبت می‌کند. وقتی عینک می‌زنید، پوست زیر چشم و پلک از گزند نور خورشید در امان می‌مانند. همچنین نیازی نیست که چشمان خود را باریک کنید. باریک کردن چشمان باعث ایجاد خطوط پنجه کلاغی در طرفین چشم‌ها می‌شود که به مرور به چین و چروک‌های دائمی تبدیل می‌شوند.
  4. سیگار نکشید. مصرف دخانیات باعث افزایش سرعت از بین رفتن کلاژن‌های پوست می‌شود. همچنین با تنگ کردن عروق پوستی، کاری می‌کند تا اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز پوست به خوبی تامین نشود. اگر سیگار می‌کشید، ترک کنید. بدانید بهترین روش جوانسازی پوست هم برای افراد سیگاری تاثیر پایداری ندارد.
  5. نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید. مصرف الکل باعث کم‌آبی پوست شده و به مرور زمان به پوست شما آسیب می‌زند.
  6. چاق و لاغر نشوید. چاق و لاغر شدن مداوم که به رژیم یویو معروف است، برای پوست ضرر زیادی دارد. هم از جهت این که ممکن است باعث افتادگی پوست و از بین رفتن بالشتک‌های چربی زیر آن شود و هم از این جهت که استرس زیادی را به بدن تحمیل می‌کند.
  7. پوست خود را با ملایمت بشویید. سابیدن یا کیسه کشیدن پوست صورت باعث تحریک پوست می‌شود. حتماً دیده‌اید که وقتی پوست خود را با خشونت تمیز می‌کنید، پوست قرمز می‌شود. این یعنی پوست شما تحریک شده است. گل انداختن لپ‌ها بعد از سابیدن پوست با روشوبه و کیسه‌های زبر، اتفاق خوبی نیست. این تحریکات پوستی باعث افزایش سرعت پیری پوست می‌شوند. پوست خود را با ملایمت بشویید و برای پوست صورت از شوینده‌های مخصوص استفاده کنید.
  8. صورت خود را دوبار در روز و بعد از تعریق شدید بشویید. تعریق و آلودگی‌های محیطی می‌تواند باعث تحریک پوست شوند. تقریباً همه‌ی ما به اندازه‌ای با عرق و آلاینده‌ها در تماس هستیم که نیاز به دوبار شست‌وشوی صورت در روز را داشته باشیم. همچنین بعد از ورزش یا مثلاً قرار گرفتن در محیط خیلی گرم که باعث تعریق شدید می‌شود، حتماً صورت خود را بشویید.
  9. آبرسانی و کرم‌های مرطوب کننده فراموش نشوند. کرم‌های مرطوب کننده یا دیگر محصولات آبرسان باعث می‌شوند که پوست آب خود را از دست ندهد. کم‌آبی پوست یکی از علل اصلی پیری و آسیب دیدن پوست است. پس این توصیه را بسیار جدی بگیرید. سعی کنید هر شب قبل خواب، با استفاده از یک شوینده‌ی ملایم صورت خود را بشویید و سپس از کرم مرطوب کننده‌ی مناسب استفاده کنید.
  10. از رتینول‌ها یا رتینوئیدها استفاده کنید. این توصیه هم یکی از مراقبت‌های پوستی محسوب می‌شود و هم بهترین روش جوانسازی پوست برای افراد جوان‌تر. هردوی این محصولات مراقبی از روند پیری پیشگیری کرده و به حفظ جوانی و جوانسازی پوست کمک می‌کنند. برای خرید رتینوئیدها نیاز به نسخه‌ی پزشک دارید ولی رتینول‌ها بدون نسخه قابل خریداری هستند. این محصولات شکل‌هایی از ویتامین A هستند.

4 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

طب کاران تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی تخت پزشکی هتلینگ...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تخت معاینه ،تخت جراحی پوست، تخت جراحی،صندلی اتاق عمل، یونیت گوش و حلق و بینی، تخت بستری، یونیت دندان پزشکی، تخت دامپزشکی، تخت کاشت مو، تخت لیزر، تخت زنان و زایمان، تخت آزمایشگاهی،صندلی لیزر، تخت پوست ، تخت مو و زیبایی، تخت چشم پزشکی، تخت ژنیکولوژی ، صندلی کاشت مو، تخت اتاق عمل، تخت لاپاراسکوپی، تخت اورولوژی، صندلی چشم پزشکی، تخت یورودینامیک، تخت فیزیوتراپی ، شیمی درمانی، تخت خون گیری،تخت بیمارستانی،صندلی لیپوساکشن، صندلی پوست ، تابوره برقی، تخت جراحی چشم پزشکی،تخت لیپوساکشن ، صندلی مو و زیبایی، تخت دندانپزشکی ، تخت فیزیوتراپی، تخت جراحی دامپزشکی

نوع مالکیت:

تعاونی

دسته‌بندی محصولات