راهنمای خرید و انتخاب حیوانات خانگی

1

 چگونه یک حیوان خانگی برای خانواده خود انتخاب کنیم؟

پرسش در 29 آبان 1395  10:50
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

1

برای خرید یک حیوان خانگی فاکتورهای زیادی وجود دارد که نیاز به تحقیق و بررسی دارند. در این مقاله به چند مورد اشاره می‌کنیم:

1. تعیین بودجه، قبل از خرید

نگهداری بعضی از حیوانات خانگی گران‌تر از سایر حیوانات است. مثلا برای یک ماهی قرمز، بعد از هزینه های اولیه جهت خرید تنگ، سنگ و دکوراسیون آن، تنها کافی است به آن غذا دهید و از تنگ آن مراقبت کنید ولی برای نگهداری از ماهی های استوایی به تجهیزات بیشتری مانند فیلتر و هیتر نیاز دارید که هزینه های زیادتری دارند. حیوانات خانگی بزرگتر، مثل سگ و گربه به غذای بیشتر، جای خواب و اسباب بازی احتیاج دارند. همچنین به چک آپ های منظم و مراقبت های فصلی. این را هم در نظر داشته باشید که هرچه این حیوانات بزرگتر می‌شوند و یا وقتی بیمار هستند هزینه های مربوط به دامپزشکی هم بیشتر می‌شود.



2. درنظر گرفتن وضعیت خانواده

اگر فرزندان کوچکی در خانه دارید، مشخص کنید که آیا سگ بزرگی می‌خواهید نگه‌دارید یا نه. اگر قصد انجام این کار را دارید، به دنبال سگی باشید که با بچه ها بهتر کنار می‌آید. اگر شما در خانه با بچه ها هستید و آنها نمی‌توانند در نگهداری آن به شما کمک کنند، آیا به تنهایی از پس آن بر می‌آیید؟



3. بر اساس سبک زندگی خود حیوان خانگی انتخاب کنید

اگر با خانواده زیاد به سفر می‌روید فکر این را بکنید که باید حیوان خانگی خود را برای نگهداری به شخص دیگری بسپارید و یا بایستی حیوانی را انتخاب کنید که بتواند همراه شما به سفر بیاید.



4. به یاد داشته باشید که معمولا بچه ها قولی را که برای نگهداری از حیوانات می‌دهند، زود فراموش می‌کنند. به همیین دلیل باید حیوانی را انتخاب کنید که به نگهداری کمتری نیاز داشته باشد. مثلا یک خرگوش یا پرنده نیاز دارد که همیشه قفسش تمیز باشد و شاید بدون کمک بچه ها نگهداری آنها سخت باشد.



5. تصمیم گیری برای سن حیوان خانگی

سگ و گربه هایی که سن زیادی دارند، زیاد تربیت پذیر نیستند. قبل از خرید حیوانات خانگی سن بالا، حتما از گذشته و نحوه تربیت آن بپرسید. مطمئنا شما نمی‌خواهید حیوان نا‌امنی را در خانواده خود راه دهید.



6. به آموزش هایی که یک حیوان خانگی نیاز دارد توجه کنید

اگر فقط سگ می‌خواهید، قبل از خرید هزینه های کلاس های اموزشی آن را جویا شوید. تربیت آنها به خصوص اگر فرزند کوچک در خانه دارید، یک امر ضروری است. معمولا سگ ها به آموزشی مشابه آموزش انسان نیاز دارند.



7. قبل از تصمیم گیری نظر همه اعضای خانواده را بپرسید

با خانواده خود هم فکری کنید تا یک تصمیم عاقلانه بگیرید. لیستی از خواسته ها، تهیه کنید و نکات مثبت و منفی هر کدام را بررسی کنید تا به یک توافق کلی برسید. 

پاسخ در 29 آبان 1395  11:19
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی