گروه فود سرویس پیشرو

راه اندازی رستوران و کترینگ, آموزش راه اندازی , آموزش گروهی پرسنل آشپزخانه

طلوع صبح تا نیمروز با اشکها و لبخندها

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

در این بیزنس همیشه یادمان باشد این ضرب المثل راز موفقیت در این بیزنس را در دل خود دارد:

"بهترین کود برای مزرعه، جای پای دهقان است "

فود سرویس پیشرو شما را به خواندن این مقاله که متعلق به 10-12 سال پیش است دعوت می کند :

بعد از اینکه شما رستوران خودتون رو راه‌اندازی می‌کنید، بدون شک یک سری مسائل جدید براتون پیش می‌آید! صرف‌نظر از اینکه شما بهترین ایده رو واسه رستورانتون داشتید یا بهترین دستور پخت غذا در اختیار سرآشپزتون و یا هزار تا مورد که بهش به عنوان مدیر رستوران می‌بالید؛ باید در نظر داشته باشید که همه اینها هم100 %موفقیت شما رو تضمین نمی‌کنند.

حقیقت این است؛ صنعت رستوران‌داری کسب و کاری پر ریسک است. باید در نظر داشت رشد بسیار زیاد رستوران‌های سطح شهر تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ، نزدیک به اشباع شدن این صنعت را نیز گوشزد می‌کند و هر چه به این سمت حرکت کنیم، کار رستوران‌دارهای تازه‌کار سخت‌تر و پیچیده‌تر میشود.

در ادامه، یک روز با را با زندگی کاری یک مدیر رستوران موفق آغاز می کنیم تا بیشتر با این شغل آشنا شده و بدانید آنها که در این کار به بالاترین محبوبیت ها و موفقیت ها رسیدند تاوان و هزینه قابل توجهی نیز پرداخت کرده اند.

خوشحال میشویم وقتی با ما برای راه اندازی و شروع کسب و کار غذا به توافق می رسید  اما دوست داریم پیچ و خم و مشکلات آن را هم شفاف و صادقانه برایتان بازگو کنیم تا همه حرفهای مهم که به شما در تصمیم جدی ورود به کسب و کار کمک می کند را زده باشیم و شب با خیالی آسوده سر بر بالین بگذاریم !

مهمتر از همه : برای ساعات طولانی آماده شوید

موفقیت در صنعت رستوران‌داری مستلزم یک تعهد کاری قوی است. بطور معمول، مدیران رستوران در هفته در حدود 90 ساعت وقت برای کارشان در محیط رستوران صرف می‌کنند! این یعنی دو برابر 44 ساعت حد مجاز کار در هفته. همین امر نشان‌دهنده زمان‌بر بودن و تعهد آور بودن کار در صنعت رستوران‌داری است. کار رستوران تعطیلی‌بردار نیست، صبح، ظهر و شب.. شما باید با جون و دل برای آن وقت بگذارید. در ادامه چند ساعتی از کار یک مدیر رستوران را با هم مرور می‌کنیم :

6 صبح   رسیدن به رستوران

 6:30از نظافت کف آشپزخانه مطمئن شوید و اگر تمیزی راضی‌کننده نیست دست به کار شوید!

6:55صورت اموال را چک کنید و اگر کم و کسری بود، بر اساس مدل کنترل هزینه رستوران‌تان سفارش دهید.

7:45 برگه‌های سفارشات را در جایمخصوص‌شان قرار دهید.

  8:00وجوه صندوق‌ها و گاوصندوق را بررسی نمایید. در صورت لزوم وجوه نقد را به حساب بانکی‌تان واریز می‌کنید.

9:00 کارمندان شیفت صبح وارد رستوران می‌شوند.

9:35 یکی از کارکنان با خواب‌آلودگی وارد می‌شود، به او یک تذکر شفاهی می‌دهید.

 9:45یکی از کارکنان با 45 دقیقه تأخیر می‌آید. به او یک تذکر کتبی می‌دهید.

10:00 یکی از کارکنان نیامده، با او تماس می‌گیرید یا بر روی پیغام‌گیرش پیام می‌گذارید.

10:05به دو نفر از پرسنل شیفت بعد از ظهر تماس می‌گیرید تا یکی جای فرد غایب را پر کند.

 10:30جلسه توجیهی روزانه‌تان را با کارکنان برگزار می‌کنید.

 11:00درب رستوران را برای پذیرایی نهار باز می‌کنید.

همینطور که می‌بینید، ظرف مدت کوتاهی مدیر رستوران باید چند اتفاق را مدیریت کند!هماهنگی کارکنانی که نیامده‌اند، واریز پول به حساب و ... اینموارد نشاندهنده حجم کار بالاست که بدون شک بدون برنامه‌ریزی قبلی مدیر رستوران از پس آن بر نمی‌آید.

حسابدار خود باشید

اغلب مدیران رستوران، ذهنیت قبلی نسبت به حسابداری رستورانی ندارند. باید بدانید که این مدیریت مالی فرق زیادی با سایر کسب و کارها ندارد، شما بایستی حجم سرمایه‌گذاری، بودجه‌های اجرایی و خرید‌های روزانه و هفتگی، کنترل هزینه با آنچه پیش‌تر بحث شد (مقاله هفته گذشته)، حقوق پرسنل و از همه مهمتر پیش‌بینی درآمد آشنا باشید و بطور نظام‌یافته حساب رستوران‌تان را رصد کنید و مراقب سود زیان‌تان باشید. اینجاست که سبک مدیریت سنتی شمارش دخل و خرج رنگ می‌بازد.

ریسک‌ کاری تان را مدیریت کنید

حواستون به بهداشت، احترام به مشتری، کنترل مهمان ناراضی، مسمومیت و خیلی چیزهای دیگه باشه. هر کدوم از مشکلاتی که از قبل به ریسک آنها فکر نکردین می‌تونه به دردسر بزرگی تبدیل بشه !

خدمات غذایی و رستوران داری یک تجارت کوچک است که اغلب با مالکیت یک نفر یا حداکثر یک خانواده تاسیس و راهبری می شود و راهبران آن به دلیل درگیری در امور خرید و تهیه و تدارک و نیروی انسانی و بازاریابی و ارایه خدمات این رشته از زمان و انر‍‍ژی لازم برای انجام کسب و کار دیگر ناتوان خواهند بود.

توجه فرمایید که به طور اخص رستوران داری یک کسب و کار تمام وقت و تمام مسوولیت برای صاحب این کسب و کار است که نیاز به نظارت بر همه مراحل را داراست و در غیر این صورت منجر به شکست خواهد شد.(تا اینجا ازfidilio نیز استفاده شده است).

 

اما سخن اول و آخر !

. . .  بنابر این اگر روحیه خدمت رسانی و تمرکز بر یک کار را در زندگی خود ندارید لطفا وارد این رشته کاری نشوید.این موضوع بسیار جدیست که این کار فقط تنها با هزینه کردن خودی خود موفق نخواهد شد. شما باید تا به رونق افتادن فروشتان و جذب رضایت اولیه مشتریان خود بطور مداوم بر نکات ریز اما مهم موفقیت در این کسب و کار تمرکز کنید.

ضرب المثل پیش از شروع مطلب را مدام با خود تکرار کنید...

من باشم از آن تابلویی بر دیوار آشپزخانه ام نصب میکنم که همیشه چراغ راه موفقیت کسب و کارم باشد.

 و این مهمترین راز موفقیت در این شغل باید بر روی نهایت ها سوار باشید تا موفق شوید :
منظورم این است که نهایت عشق و رسیدگی و خدمت رسانی قطعا با ترکیب علم و دانش آشپزی و خلاقیت شما قطعا به نهایت موفقیت و رضایت شما منجر خواهد شد.

موفق و سلامت و پایدار باشید

                 

... بعد از اینکه توانایی های فردی، سرمایه و هدفمندی و عزم استوار خود را ارزیابی کرده و تصمیم جدی به ورود به این کسب و کار را نمودید، با کمال میل و خدمتگذارانه آماده ایم تا از نقطه تصمیمی محکم تا افتتاح واحد کسب، یار و یاور و مشاور شفیق شما دوستان گرامی باشیم.

به امید سلامتی و کسب و کاری پررونق

مهدی قربانزاده

 

 

اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

گروه فود سرویس پیشرو

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، خدمات

خدمات/محصولات

راه اندازی رستوران و کترینگ، آموزش راه اندازی ، آموزش گروهی پرسنل آشپزخانه، تولید محتوای آموزشی، بازبینی و اصلاح فرآیند ها، کتابچه راهنمای راه اندازی کترینگ، مشاوره کسب و کار، تهیه رسیپی های منحصر بفرد، ارتقاء سطح کیفی رستوران و کترینگ، تعریف سیستم و آیین نامه نظم در آشپزخانه ها، انجام تحقیقات غذایی، فراهم سازی ریسیپی های خارجی، آموزش پرسنل در محل، آموزش مشاور گونه، آموزش حین کار، آموزش آشپزی صنعتی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 3 ماه قبل