شرکت مدرن افروغ گستران انرژی | مجری نیروگاه خورشیدی

مشاوره و اجرای نیروگاه خورشیدی , طراح و مجری برق خورشیدی ویلایی , فروش و نصب سیستم پمپ آب خورشیدی

vip
vip

اولین خودروی خورشیدی دانشگاه صنعتی اراک رونمایی شد

"سهند" اولین خودروی خورشیدی دانشگاه صنعتی اراک رونمایی شد.

 منطقه مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اراک، در راستای حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و حمایت از طرح‌های پژوهشی در سال 93 با هدایت معاونت پژوهشی این دانشگاه، پروژه اولین خودروی خورشیدی دانشگاه با نام "سهند" برنامه‌ریزی و با تشکیل چهار گروه دانشجویی در دانشکده مکانیک و راه‌اندازی هسته تحقیقاتی انرژی‌های تجدیدپذیر با اهداف مطالعاتی، تحلیل، طراحی و ساخت در زمینه بهره‌وری از انرژی‌های نو تاسیس شد و این خودرو به عنوان اولین پروژه مطرح شد.

در همین راستا دو سال فعالیت تحقیقاتی منتج به تولید نمونه اولیه و در نهایت طرح اجرایی شده که این پروژه در سرسرای پروین اعتصامی دانشگاه صنعتی اراک با حضور جمعی از مسئولان و اساتید هیأت علمی و دانشجویان رونمایی شد.

 در اولین قدم بررسی و تحقیقات اولیه در مورد پروژه طراحی و ساخت خودروی خورشیدی با همکاری انجمن مکانیک آغاز شد سپس بر این اساس اعضای تیم در این پروژه متشکل از 6 نفر از دانشجویان، در چهار گروه اصلی قرار گرفتند.

، گروه برق متشکل از میلاد سلطانی و ناصر رضایی، است که عهده‌دار امر طراحی مدارها و سیستم برق خودرو بودند. گروه ساخت نیز شامل رحمان آقازیارتی و میلاد سلطانی است که کار ساخت قسمت‌های اصلی و مختلف خودرو را به انجام رساندند.

 محمد مددی نیز در گروه آیرودینامیک وظیفه طراحی بدنه خودرو و انجام تحلیل آیرودینامیکی خودرو را بر عهده داشت. گروه مکانیک متشکل از سحر اردشیری و مهدی عزیزی بود که انجام تحلیل‌های دینامیکی و انجام امور اداری مربوط به پروژه را عهده‌دار بودند.

با وجود پیچیدگی‌ها و مشکلات متعدد در انجام این پروژه، با هدایت و راهنمایی‌های "دکتر حاجی زاده" در مراحل مختلف پس از حدود 23 ماه پروژه تلاش، طراحی و ساخت خودروی خورشیدی دانشگاه صنعتی اراک با نام خودروی " سهند" به اتمام رسید.           

خودروی خورشیدی سهند دارای 12.5 کیلوگرم وزن و ابعاد 120*80 سانتی‌متر است که از حدود 200 قطعه مجزا تشکیل شده است.

اجزای اصلی خودرو شامل شاسی و بدنه، موتورهای brush DC، مدارهای کنترل از راه دور، کنترل شارژ و حفاظت باتری PCM & BMS، کنترل سروو موتور فرمان، مدار فرمان چراغ‌ها و مدار قدرت و کنترل سرعت، مدار نمایشگر پارامترهای مختلف الکتریکی و سرعت خودرو و در نهایت هسته مرکزی کنترل خودرو ECU، پنل‌های خورشیدی و باتری‌های لیتیوم پلیمر است.  

حداکثر سرعت حرکت این خودرو 12 کیلومتربرساعت است که می‌تواند به مدت 40 دقیقه و با سرعت متوسط 10 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. هر یک از باتری‌های این خودرو در یک روز آفتابی قابلیت شارژ کامل در مدت یک ساعت را دارد، همچنین خودروی خورشیدی سهند، قابلیت ارتقا به حرکت نامحدود زمانی را با داشتن چهار الی 6 عدد باتری، در نور خورشید با شدت مناسب را خواهد داشت.       

8 سال قبل
اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

شرکت مدرن افروغ گستران انرژی | مجری نیروگاه خورشیدی

قم

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

مشاوره و اجرای نیروگاه خورشیدی ، طراح و مجری برق خورشیدی ویلایی ، فروش و نصب سیستم پمپ آب خورشیدی ، فروش دستگاه برق اضطراری (SOLAR_UPS)، فروش آبشیرین کن خورشیدی ، فروش آبگرمکن خورشیدی ، فروش دوربین مداربسته خورشیدی ، فروش پروژکتور خورشیدی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 4 ساعت پیش