kh.khorshidi (نماینده انحصاری شرکت پارس سولار)

انرژی خورشیدی

چراغ دکل طرح rohn

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

   در چند ماهه اخیر سئوالات بسیاری در خصوص چراغ دکل طرح Rohn توسط کاربران و یا همکاران و طرف های تجاری شرکت پارس سولار مطرح گردیده که برای احترام به سئوال این عزیزان ، یادداشت حاضر تهیه گردیده است.
  در ابتدا بعرض میرساند که کلمه "طرح Rohn " در ادامه نام چراغ دکل ، هیچ ارتباطی به شکل فیزیکی و یا جنس حباب یا بدنه چراغ دکل نداشته بلکه مربوط به نوع خاص کارکرد این چراغ و مدار الکترونیکی مربوطه میباشد که چون طراحی آن اولین بار توسط شرکت Rohn صورت پذیرفته ، به این نام مشهور گردیده است.
  در این چراغ که متشکل از دو چراغ در ظاهر مجزا از یکدیگر بر روی یک پایه میباشد ، و ما در اینجا برای راحتی کار آنها را چراغ شماره یک و چراغ شماره دو می نامیم ، چراغ شماره یک چراغ کار بوده و چراغ شماره دو بعنوان چراغ آماده بکار (STAND BY) دیده شده است. این دو چراغ دارای مدار الکترونیکی خاص و متصل به یکدیگر میباشند. چراغ شماره یک دائما مشغول بکار بوده و چنانچه به هر دلیلی اعم از خرابی ، سوختن و معیوب گردیدن ، دچار مشکل گردد ، چراغ شماره دو بلافاصله مشغول بکار گردیده و جای خالی چراغ شماره یک را پر می نماید و همزمان با شروع بکار خود ، آلارم نوری و یا صوتی خاصی ایجاد مینماید تا به اپراتور و یا متصدیان مربوطه اعلام کند که چراغ شماره یک از کار افتاده و این چراغ شماره دو میباشد که در حال کار است ، تا هر چه سریعتر نسبت به تعویض یا تعمیر آنها اقدام گردد.
  چنانچه ملاحظه شد خاصیت خاص این چراغ مربوط به مدار داخلی آن میباشد و این چراغ دکل مخصوص ایامی بوده که از لامپهای رشته ای استفاده بیشتری میگردیده ، در حالیکه در زمان فعلی و با توجه به استفاده از لامپ های L.E.D. ، عملا کارکرد این نوع چراغ دکل کارایی خود را از دست داده  و اصرار واحدهایی مانند شرکت نفت به استفاده از این نوع چراغ ها ، باعث ساخت مدار بسیار پیچیده این نوع چراغ توسط شرکت پارس سولار گردیده است.
مدار این نوع چراغ دکل بعلت خواص پیچیده آن که در بالا مختصرأ توضیح داده شد ، از ظرافت و حساسیت خاصی در طراحی برخوردار بوده و مشکل این نوع مدار وقتی دو چندان میشود که از لامپ L.E.D. به تعداد چهل یا پنجاه لامپ استفاده شود. بعنوان مثال این سئوال مطرح میگردد که آیا از کار افتادن ده لامپ و یا کمتر و بیشتر مبنای کارکرد چراغ دوم باشد یا خیر و علی هذا.
  شرکت پارس سولار در حال حاضر نسبت به طراحی و ساخت سه نوع چراغ دکل طرح Rohn با منبع تغذیه 48 ولت و 220 ولت و همچنین منبع تغذیه خورشیدی اقدام نموده است و این در حالیست که اشخاص حقیقی و یا حقوقی که قادر به تولید این نوع چراغ دکل میباشند در داخل کشور کمتر از انگشتان یک دست بوده و نوع خورشیدی آن نیز که به هیچ وجه سابقه تولید در ایران را ندارد.

                                                                   "این مقاله برگرفته از وب سایت شرکت توسعه سازه های خورشیدی پارس سولار میباشد"

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

kh.khorshidi (نماینده انحصاری شرکت پارس سولار)

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده

خدمات/محصولات

انرژی خورشیدی

دسته‌بندی محصولات