کاتی صنعت

برق, ابزار دقیق, اتوماسیون صنعتی

انتشار نتایج پیمایش ملی زندگی ایرانیان تا سال آینده/راه‌اندازی‌ سامانه جامع سنجش سبک زندگی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

مجری طرح "پیمایش ملی سبک زندگی ایرانیان" با بیان اینکه تا نیمه اول سال 97 نتایج این پیمایش، منتشر و سامانه جامع سنجش، پایش و رصد مفهوم سبک زندگی، راه‌اندازی و مستقر می‌شود.

اسکندریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه سبک زندگی پدیده نوینی نبوده و قدمتی به طول تاریخ بشر دارد، اظهار کرد: از سویی انسان به دلیل بن‌مایه جستجوگر و کمال‌طلب خود همواره به دنبال  بهبود شرایط زندگی و کسب رضایت بیشتر بوده و از سوی دیگر پیشرفت و توسعه در ابعاد مختلف، ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی را ایجاد کرده که او را در معرض انتخاب قرار داده است.

مجری طرح "پیمایش ملی سبک زندگی ایرانیان" افزود: قرار گرفتن در معرض انتخاب و انتخاب‌گری، شکل‌گیری شیوه‌ها و الگوهای جدید زندگی را به دنبال داشته است. اما از آنجا که حق انتخاب در فرهنگ‌های پیشامدرن با گزینه‌های محدود و مشابه مواجه بوده است، از این روی افراد متعلق به فرهنگ‌های یکسان عموما از سبک زندگی مشابهی برخوردار بوده‌اند.

وی ادامه داد: مفهوم سبک زندگی به معنای امروزی آن و در قامت یک مساله اجتماعی، به دنبال پیشرفت‌های سریع دنیای مدرن،‌ توسعه تکنولوژی، گسترش سطح نفوذ رسانه‌های نوین و ... شکل یافته و پیشرفت‌های سریع دنیای مدرن،‌ افراد را با تنوع و گستردگی در حق انتخاب و به دنبال آن تنوع و گونه‌گونی در سبک زندگی مواجه کرده است.

اسکندریان گفت: مفهوم سبک زندگی زمانی به عنوان یک مساله اجتماعی تقویت می‌شود که این الگوها و سبک‌های مختلف زندگی با فرهنگ حاکم رابطه‌ای همسو را برقرار نکند و یا به عبارت دیگر سبک زندگی رابطه‌ای تزاحمی را با فرهنگ رسمی و غالب برقرار کرده و یا حتی در تضاد با آن شکل گیرد.

مجری طرح "پیمایش ملی سبک زندگی ایرانیان" با تاکید بر اینکه بازاندیشی و پویایی اجتماعی یکی از ویژگی‌های دنیای مدرن است، اظهار کرد: همین ویژگی، سرعت تغییرات و تنوع در سبک زندگی را تشدید کرده که سرعت در تغییرات نیز عرصه را برای تامل،‌ ارزیابی و بازاندیشی کنش‌گران در رفتارها و الگوهای انتخابی تنگ کرده است.

وی با بیان اینکه پشتوانه‌های نظری در این حوزه، سبک زندگی را به عنوان جهت‌گیری فرهنگی و اجتماعی جامعه قلمداد می‌کنند، گفت: بر این اساس سبک زندگی اسباب نمایش هویت، ارزش‌ها و نگرش‌های افراد جامعه است. از این رو ضرورت دارد تا نسبت به این حوزه حساس بوده و روند تغییرات آن مورد سنجش و پیش‌بینی قرار گیرد.

اسکندریان با بیان اینکه هر نوع برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در حوزه سبک زندگی و مدیریت آن، مستلزم شناخت دقیق ابعاد و مولفه‌های آن است، افزود: خوشبختانه قانون‌گذار نیز به ضرورت برنامه‌ریزی و ایجاد سامانه ارزیابی و پایش در این حوزه اشراف داشته و دولت را در برنامه ششم توسعه، موظف به رصد مفهوم سبک زندگی در بازه‌های زمانی مشخص کرده است.

وی تاکید کرد: حداقل نتیجه‌ای که می‌توان از اجرای پیمایش ملی سبک زندگی ایرانی اسلامی انتظار داشت، این است که شناخت مناسبی از ابعاد و جوانب مختلف سبک زندگی حاصل شده که می‌تواند مبنای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های آتی قرار گیرد.

مجری طرح "پیمایش ملی سبک زندگی ایرانیان" افزود: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، ‌در اجرای این طرح تلاش دارد تا ضمن تعامل با دستگاه‌ها و نهادهایی که به نوعی در این زمینه تصمیم گیر و تصمیم‌ساز هستند،‌ نیازها و خواسته‌های آن‌ها را شناسایی کرده و با حمایت همین دستگاه‌ها و نهادها نیز طرح را اجرا کند.

اسکندریان اظهار کرد: مطالعات مقدماتی و پژوهش‌های پایه، انجام و ارتباط با دستگاه‌های مختلف نیز برقرار شده است. اکنون نیز در حال برگزاری جلساتی با سازمان برنامه و بودجه هستیم.

وی با بیان اینکه تا نیمه اول سال 97 نتایج این پیمایش منتشر می‌شود، گفت: در نهایت سامانه جامع سنجش، پایش و رصد مفهوم سبک زندگی، راه‌اندازی و مستقر خواهد شد.

کاتی صنعت

7 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

کاتی صنعت

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

برق، ابزار دقیق، اتوماسیون صنعتی، آزمایشگاهی، SENSOPART GERMANY، kimo FRANCE، CS-INSTRUMENT آلمان، ifm آلمان، CTC VIBRO، PROCESSENSOR USA، NIVEL Co مجارستان، SICK آلمان، LAP-LASER GERMANY، HANNA USA، HACH USA، MICROSONIC GERMANY

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات