شرکت تابش پرداز پگاه (دانش بنیان )

تست های غیر مخرب, بالابر های هوشمند , تامین دستگاه های خط تولید سیلندرهای CNG

ممنوعیت نصب هرگونه دکل ­آنتن در مدارس، مهدکودک‌­ها و بيمارستان­‌ها+ نظرات

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

براساس ضوابط کمیسیون تنظیم مقررات فاصله محل استقرار دکل‌های آنتن در شبکه­‌‌های ارائه کننده خدمات ارتباطی به مردم در مناطق مسکونی نبايد کمتر از 400 متر باشد.

به گزارش خبرنگار علمی "خبرگزاری دانشجو"، دکل­‌های آنتن جزئی از شبکه‌­های ارتباطات راديويی هستند که عمل ارسال و يا دريافت جهت دار امواج راديويی را در ارتفاع معين از سطح زمين ممکن می­‌سازند. تنوع و گستردگی شبکه‌های راديويی در باندهای فرکانسی مختلف در مناطق شهری و حومه، تنوع شکلی و کاری دکل­‌های آنتن را درپی داشته است. از این رو لام است تا ويژگي­‌های مطلوب و استاندارد دکل­‌های آنتن در قالب مقررات تدوين و به کار بسته شود.

 

در همین راستا سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويی به عنوان متولی مديريت فرکانس کشور، با هماهنگی نهادهای تاثير گذار  اقدام به تدوين ضوابط فنی و مقررات ذيل کرده است به طوری که این ضوابط هم‌اکنون در کميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويی در حال پیگیری است.

 

ضوابط استفاده از دکل آنتن

تمام دارندگان پروانه يا دارندگان مجوز موظف هستند تا در صورت عدم وجود منع فنی يا منع بهداشتی، نسبت به اشتراک گذاردن دکل آنتن متعلق به خود و تامين دسترسی و فضای لازم برای نصب متعلقات آنتن با ساير دارندگان پروانه يا مجوز طبق اين ضوابط همکاری کنند.

 

ضوابط ايمنی در مقابل تشعشعات

بهره‌­برداران موظف به انجام کليه اقدامات فنی لازم هستند تا انرژی تجمعی تشعشعات ساطع شده از آنتن­‌های منصوبه بر روی بنا يا دکل مورد نظر با ساير تشعشع کننده‌­ها، در محل تردد يا حضور افراد از حدود آستان‌ه­ا­ي تعيين شده در استاندارد مصوب سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران تحت عنوان "پرتوهاي غير­يونساز-حدود پرتوگيري" با کد 8567 فراتر نرود.

 

بهره‌­برداران موظف به اندازه گيری دوره­ای انرژی تجمعی تشعشعات ساطع شده از آنتن­های منصوبه بر روی بنا يا دکل آنتن مورد نظر با ساير تشعشع کننده­ها، در محل تردد يا حضور شهروندان که حائز قوي‌ترين تشعشع دريافتی از آنتن‌های دکل مورد نظر نيز است، بوده و مقدار اندازه گيری شده به ازای هر بنا يا دکل آنتن را بايد به صورت عمومی به همراه تصوير و ابعاد بنا يا دکل و نشانی محل استقرار در پايگاه اطلاع رسانی خود مننتشر کرده و نسخ‌ه­ای از آن را برای سازمان انرژی اتمی ايران و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويی ارسال کنند.

 

بهره‌­برداران موظف به انجام اقدامات فنی به منظور ايجاد حفاظت‌­های لازم برای تامين ايمنی تشعشعی کارکنان خود که در معرض مستمر و مستقيم تشعشعات فرستنده­‌های راديويی قرار گرفته­اند، هستند.

 

درصورت احتمال قرارگيری مردم در محدوده غير ايمن پيرامون آنتن، بهره‌­برداران موظف به حصارکشي بازدارنده و نصب علائم هشدار دهنده "احتمال دريافت انرژی تشعشعی فراتر از حد استاندارد" هستند.

 

در صورت استقرار بيش از يک سامانه آنتن بر روی يک دکل آنتن يا بنا، حداقل فاصله ايمن مردم و موارد شغلی در يک راستای معين برابر با مجذور مجموع مربعات حداقل فاصله ايمن تمام سامانه‌­های آنتن مجزای محاسبه شده طبق در راستای مذکور است.

 

ضوابط نصب و مجوز­های نصب دکل آنتن

نصب هرگونه سايت دکل ­آنتن زمينی در مدارس، مهدکودک‌­ها، بيمارستان­‌ها و مراکز درماني ممنوع است و پای دکل‌­های مجاور نيز از پای خارجي­‌ترين ديوار آن بايد حداقل پنجاه متر فاصله داشته باشد.

 

محل نصب دکل آنتن بايد به گونه‌­اي انتخاب يا آماده سازی شود که دکل آنتن در هنگام انجام عمليات عمرانی در درون املاک مجاور، آسيبی نبيند و يا در اثر سقوط احتمالي دکل آنتن، با ابنيه و يا محدثات مجاور تصادم نکنند.

 

فاصله محل استقرار دکل‌های آنتن سايت‌­های دکل آنتن زمينی مجاور در شبکه­‌‌های ارائه کننده خدمات ارتباطی به مردم در مناطق مسکونی نبايد کمتر از 400  متر باشد.

 

زمين محل نصب دکل آنتن و تاسيسات آن نبايد در معرض آسيب­‌های ناشی از بلايای طبيعی مانند سيل يا رانش زمين بوده و بايد مطابق آيين­نامه 2800 ايران و مقررات ملي ساختمان ايران، از استحکام کافی در مقابل زلزله، سيل، طوفان و شرايط اقليمی دشوار منطقه مربوطه برخوردار باشد.

 

عمليات آماده سازی دکل آنتن، نصب آنتن‌­های جديد بر روی دکل مشترک و استفاده مشترک دکل آنتن، نبايد منجر به ايجاد تداخل و افت معيارهای کارايی واسط راديويی در محدوده تحت پوشش دکل آنتن و ساير نقاط شبکه‌­های ارتباطی شود.

 

ارتفاع آنتن نصب شده بر روی ديوار بيرونی بنا يا بر روی تاسيسات موجود نسبت به سطح زمين پای بنا تا 50  متر مقابل آنتن، نبايد کمتر از 5  متر باشد.

 

تا حد امکان نمای دکل آنتن و آنتن­‌های منصوبه بر روی آن و تجهيزات مرتبط، متناسخ و متناسب با بافت محيطی محل نصب بوده و از منظر عمومی مخفی شده باشد.

 

در حالی که شورای شهر تهران اعلام کرده که 80 درصد دکل‌های مخابراتی غیرقانونی نصب شده است، اما مخابرات ایران در واکنشی به این خبر اعلام کرده، کلیه دکل‌های نصب شده توسط مخابرات با رعایت اسناندارد و با توجه به ضوابط نصب شده است.

 

به هر روی از آنجایی که استفاده از تلفن همراه به شیب تندی در حال افزایش بوده و ضریب نفوذ بالایی در میان کاربران دارد انتظار می‌رود تا نهادهای مسئول به خوبی بر اهمیت ساماندهی دکل‌های مخابراتی واقف شوند تا از برخی مضررات احتمالی تشعشعات آن بر سلامت مردم جلوگیری شود.

 با سلام بنده در خصوص نصب دکل انتن همراه اول در مجاورت منزل و بدون در نظر گزفتن ضوابط نسب به سازمان تنظیم مقررات شکایت کردم اما جواب قانع کننده ای دریافت نکردم 
پاسخ اپراتور:سمه تعالي، با سلام و احترام- مشترك گرامي نظر به اينكه نسبت ميانگين چگالي سطحي توان موج الكترومغناطيسي اندازه گيري شده در محلهاي نصب سايت، به حد پرتوگيري مردم در باند اندازه گيري شده، براي يك انسان با قد متوسط، حدود يك هزارم درصد استاندارد ISIRI8567 قرار دارد. مع الوصف پرتال  جهت مطالعه جنابعالي بمنظور رفع نگراني هاي شما خدمتتان معرفي مي گردد. با تشكر
 سلام براساس ضوابط تنظیم کمسیون مقررات متاسفانه من ساکن آبادان هستم و در مدرسه ای که فرزندم تحصیل میکند دکل مخابراتی اپراتور نصب شده که اموزش و پرورش از اپراتور هشت میلیون تومان جهت نصب و ماهیانه براساس شواهد دو میلیون تومان دریافت کرده و میکند مگر هیئت دولت بخشنامه هارا به وزارتخانه ها ابلاغ نمیکند ؟ یعنی اینقدر وزارت اموزش و پرورش بی بضاعت و مفلس شده که برای پر کردن جیب خود حتی به قیمت جان عزیزان خود دست به انجام هر کاری میزند نام مدرسه فرزندم فرهنگ واقع در خیابان ده اصلی آخر هشت فرعی احمدآباد آبادان میباشد

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت تابش پرداز پگاه (دانش بنیان )

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تست های غیر مخرب، بالابر های هوشمند ، تامین دستگاه های خط تولید سیلندرهای CNG، سازنده دستگاه های تست التراسونیک اسکنر در ایران، آموزش حفاظت در برابر اشعه، اندازه گیری امواج ، اتوماسیون صنعتی ، بهسازی سنگ های قیمتی، منیپلیتور، منی پولیتور، بازو های صنعتی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 2 روز پیش